Կոտայքի մարզի Ծաղկաձորի միջնակարգ դպրոցում մարտի 11-15-ը նշվել է Դպրոցական սննդի միջազգային օրը:
ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագրի (ՊՀԾ) և գործընկերների՝ ՌԴ Ճյուղային սննդի ինստիտուտի և «Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» հիմնարկի կողմից կազմակերպված միջոցառման թեման էր «Նորարարություններ դպրոցական սննդի մեջ․ կայուն սնուցման նոր ուղիների որոնում»։
Այսպիսով՝ երեխաների և ծնողների համար նախատեսված մի շարք հետաքրքիր և կրթական միջոցառումներով դպրոցը միացել է համաշխարհային այս շարժմանը: 12-րդ անգամ նշվող այս օրն ընդգծում է առողջ սնվելու կարևորությունը, արժևորում դպրոցական սննդի կարևոր ազդեցությունը կրթության որակի և երեխաների առողջության վրա:
Միջոցառման նպատակն էր տարրական դասարանների աշակերտների հետ կիսվել առողջ ապրելակերպի մասին գիտելիքներով: Ինտերակտիվ խաղերի և ծնողների հետ վարպետության դասի միջոցով կազմակերպիչներն ուսուցիչների հետ միասին նպատակ ունեին երեխաներին փոխանցել հավասարակշռված և կայուն սնվելու գաղտնիքները, շեշտել առողջ սովորությունների կարևորությունը:
Ծաղկաձորի միջնակարգ դպրոցի տարրական դասարանների աշակերտները մասնակցել են «Երիտասարդ հետախույզների դպրոց»-ի ավարտական քննությունը խորհրդանշող թիմային խաղին։ երեխաներն առողջ ուտելու սովորություններ զարգացնող հանելուկներ և խնդիրներ են լուծել, շարժուն խաղերի մասնակցել, կատարել քիմիական փորձեր։
Նույն ընթացքում երեխաների ծնողները մասնակցել են առողջ ափսեի մասին վարպետության դասին։ ԴՍԵԲ հիմնարկի սննդաբան Արմեն Մկրտչյանը նրանց պատմել է, թե ինչպես հավասարակշռված սննդի ափսե հավաքել՝ ընդգրկելով բոլոր անհրաժեշտ սննդային խմբերը ճիշտ չափաբաժիններով, ինչպես նաև խոսել սննդի վատնումը նվազեցնելու և կայուն սննդակարգի կիրառման կարևորության մասին: Օրվա ավարտին թե՛ երեխաները, թե՛ ծնողները ոչ միայն նոր գիտելիքներ են ձեռք բերել, այլև տուն գնացել առողջ ապրելակերպի կարևորությունը խորհրդանշող նվերներով:
Այս միջոցառմանը նախորդել են մի շարք թեմատիկ իրադարձություններ։ Ուսուցիչները ինտերակտիվ դասարանային ժամ են անցկացրել առողջ սնվելու վերաբերյալ, «Երիտասարդ հետախույզների դպրոց» անվանումը ստացած դասաժամին երեխաները լսել են «առողջ ափսեի» գաղափարի և հավասարակշռված աննդակարգի առավելությունների մասին՝ ինչպես անձնական առողջությունը, այնպես էլ մոլորակի բարեկեցությունը պահպանելու համար:
Մեկ շաբաթվա ընթացքում երեխաներն ամեն օր բացահայտել են «անհայտ» առողջ մթերքները, որոնք թաքնված էին ինտերակտիվ օրացույցում: Ուսումնասիրելով իրենց ուսուցիչների ներկայացրած մթերքների հատկանիշները՝ երեխաները գուշակել են առողջ ափսեի չորս խմբերը ներկայացնող տարբեր սննդարար մթերքների՝ մրգերի, բանջարեղենի, սպիտակուցների և ամբողջահատիկի ներկայացուցիչներին։
Միջոցառումների շարքն իրականացվել է «Դպրոցական սնունդ» ծրագրի շրջանակում, որը 2023 թ. հունվարին ամբողջությամբ ազգայնացվել է։ Ծրագրի իրականացումն ու կառավարումը ՄԱԿ ՊՀԾ-ից փոխանցվել է ՀՀ կառավարությանը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ