ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալներ Արաքսիա Սվաջյանը, Կարեն Գիլոյանը և Դանիել Դանիելյանն այսօր հանդես են եկել մամուլի ասուլիսով՝ նվիրված արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների մանկավարժական աշխատողների կամավոր ատեստավորմանը:
Ներկայացնելով արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների կամավոր ատեստավորման գործընթացում այս տարվա փոփոխությունները՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն ասել է. «Այս գործընթացն ուղղված է մասնագետների կարողությունների զարգացմանը և գրանցված արդյունքներով՝ նաև ֆինանսավորման մեխանիզմների կիրարկմանը: Այս տարի ընդլայնվել է արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների ցանկը․ կարող են մասնակցել շուրջ քսան ուղղությունների մասնագետներ, որոնցից 8-ն արվեստի, մնացածը՝ սպորտի ոլորտում: Հայտագրումը բաց է մինչև ապրլի 20-ը: Ակնկալում ենք, որ կունենանք ավելի մեծ մասնակցություն նախորդ տարվա համեմատ, ինչը պայմանավորված է աշխատակիցների առավել իրազեկվածությամբ և մասնագիտությունների ցանկի ընդլայնմամբ»:
Ըստ Արաքսիա Սվաջյանի՝ անցյալ տարի այս ոլորտում կամավոր ատեստավորումը հաղթահարել էր 46 աշխատակից. նրանց հետ պարբերական քննարկումներով վեր են հանվել խնդիրներ, որոնց հիմքով ներկայում կարգի փոփոխություն է շրջանառվում՝ այս տարվա մասնակիցների համար սահմանելով նոր կարգավորումներ. «Մասնավորապես՝ գործող կարգով հավելավճարը տրվում է մասնագետի ծանրաբեռնածության համադրությամբ, սակայն փոփոխվող կարգում, անկախ ծանրաբեռնվածությունից, մասնագետը պետք է ստանա հավելավճարի ամբողջական չափաբաժինը»:
Ատեստավորման արդյունքում հավելավճարը կտրվի հետևյալ համամասնությամբ.
«Եթե գործող կարգով 60-69 տոկոս հավաքածները համարվում էին ատեստավորված, սակայն հավելավճար չէին ստանում, ներկայում նրանք կստանան 55.333 դրամ ֆիքսված լրավճար՝ անկախ դասավանդման դրույքային ծանրաբեռնվածությունից։ Ամբողջական հավելավճարն աշխատակիցները կստանան իրենց հիմնական աշխատավայրից, քանի որ կան համատեղությամբ աշխատող մանկավարժներ»,- հայտնել է Արաքսիա Սվաջյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Գիլոյանի տեղեկացմամբ՝ 2023 թ. սպորտում կամավոր ատեստավորում անցկացվել է 4 մասնագիտությամբ՝ հունահռոմեական և ազատ ոճի ըմբշամարտ, ձյուդո և սամբո: Գրանցվել էր 126 մարզիչ-մանկավարժ, որոնցից ներկայում լրավճար ստանում են 8-ը:
«Հասկանալի է՝ առաջին անգամ էր անցկացվում, և շատերը դժգոհ էին տերմիններից, որոնք առօրյայում մի կիրառում ունեն, մասնագիտական գրականության մեջ՝ այլ: Այս տարի այդ խնդիրը չենք ունենա: Ավելացրել ենք ևս 8 մարզաձև՝ ծանրամարտ, բռնցքամարտ, աթլետիկա, բասկետբոլ, դահուկավազք, հրաձգություն, սեղանի թենիս, կարատե: Այս պահին հայտագրվածները քիչ են, սակայն մարզաշխարհը սիրում է հայտը վերջին պահին տալ. դեռ 2 շաբաթ ժամանակ կա, վստահ եմ, որ թիվը կավելանա»,- ասել է Կարեն Գիլոյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Դանիել Դանիելյանը կամավոր ատեստավորման գործընթացը մշակույթի ոլորտի համար կարևորել է մի քանի տեսանկյունից:
«Ամեն անգամ երաժշտական, արվեստի դպրոցների մանկավարժների հետ հանդիպելիս քննարկվում է աշխատավարձի խնդիրը, և ատեստավորումը հրաշալի հնարավորություն է տալիս էականորեն բարձրացնելու այն: Մյուս կողմից էլ սա լավ հնարավորություն է մասնագիտական զարգացման և գիտելիքի թարմացման տեսանկյունից: Պետք է շարունակաբար քաջալերել՝ չերկմտելու և գնալու այդ քայլին: Ատեստավորված ուսուցիչը վստահություն է ներշնչում նաև ծնողների մոտ՝ որպես որակյալ մասնագետ: Այս պահին հաստատված է 190 հայտ: Մշակույթի ոլորտում ևս ուղղություններն ավելացվել են՝ դաշնամուր, սոլֆեջո, երաժշտական գրականություն, երաժշտական գրագիտություն, ազգային փողային նվագարաններից՝ պարկապզուկ, զուռնա և այլն, ազգային լարային նվագարաններից՝ քանոն, սազ, թառ և այլն, լարային գործիքներից՝ ջութակ, ալտ, թավջութակ, կոնտրաբաս, կերպարվեստ և կիրառական արվեստ,- հայտնել է բանախոսը և հավելել,- ատեստավորման գործընթացը կարծրացած չէ. յուրաքանչյուր տարի ոլորտի գիտակների հետ քննարկվում են և լավարկվում կարգի դրույթները՝ գործընթացն ավելի մատչելի և դյուրըմբռնելի դարձնելով ուսուցիչների համար»:
Հավելելով գործընկերներին՝ Արաքսիա Սվաջյանն իրազեկել է, որ առաջիկա օրերին ԳԹԿ-ն կհրապարակի բոլոր մասնագիտությունների ուղեցույցները՝ գրականության և հարցերի շրջանակի մասին:
«Ներկայում աշխատանքներ են իրականացվում գործնական բաղադրիչի ավելացման ուղղությամբ․ հաջորդ տարվա համար նոր ձևաչափ ենք նախատեսում»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը:
Նշվել է նաև, որ արտադպրոցական հաստատությունների մանկավարժները կամավոր ատեստավորման նվազագույն շեմը չհաղթահարելու դեպքում հաջորդ տարի կրկին ատեստավորմանը մասնակցելու պարտավորություն չունեն: Անկախ արձանագրված արդյունքից՝ նրանք կարող են շարունակել մասնագիտական գործունեությունը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ