ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Գնահատվել է նոր չափորոշչի շրջանակում «Առողջ ապրելակերպ» խմբակի փորձնական դասավանդումը Տավուշի դպրոցներում

Ապրիլի 18, 2024
Լուրեր կազմակերպություններից

ՄԱԿ-ի գրասենյակում այսօր ամփոփվել են հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի շրջանակում Տավուշի մարզում «Առողջ ապրելակերպ» խմբակի փորձարկման վերաբերյալ ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի կողմից իրականացված հետազոտական ուսումնասիրության արդյունքները:

Առողջապահական կրթության կարճաժամկետ և միջանկյալ արդյունքների վերաբերյալ հետազոտությունն իրականացվել է 2023 թվականի սեպտեմբեր-նոյեմբեր ամիսներին Տավուշի մարզի երկու դպրոցների 9-րդ դասարանի աշակերտների շրջանում՝ պարզելու, թե ինչ գիտելիք, հմտություններ և վերաբերմունք են նրանք զարգացրել առողջ ապրելակերպի դասերի շնորհիվ: Կատարված ուսումնասիրությունը կարևոր է առողջ ապրելակերպի կրթության արդյունավետության բարձրացման տեսանկյունից։

Աշակերտները հաճույքով են մասնակցում «Առողջ ապրելակերպ» խմբակներին. հետազոտություն

Ուսումնասիրության ընթացքում իրականացված հարցմանը և քննարկմանը մասնակցած աշակերտները նշել են, որ հաճույքով են մասնակցում «Առողջ ապրելակերպ» խմբակին: Նրանք դասերի ժամանակ ազատ արտահայտում են սեփական կարծիքը, որը կարևորվում է: Խմբակի շրջանակում ստացած գիտելիքներն ու հմտությունները նպաստել են նաև ծնողների և հասակակիցների հետ հարաբերությունների լավարկմանը: Աշակերտները հետաքրքրված են ավելի շատ գիտելիք ստանալ առողջության բարելավման, բռնության կանխարգելման թեմաների վերաբերյալ, որոնք ընդգրկված են «Առողջ ապրելակերպ» խմբակի ծրագրում։

Հետազոտության ընթացքում ուսուցիչների հետ իրականացված հարցազրույցները ևս փաստել են, որ աշակերտները մեծ հետաքրքրությամբ են մասնակցում խմբակին: Նրանք նաև կարևորել են դասավանդումից առաջ ԿԶՆԱԿ-ի կողմից իրականացված վերապատրաստումները, որոնք կարողությունների զարգացման առումով օգտակար են եղել:

Միջոցառմանը ներկա են եղել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը, Առողջապահության նախարարի տեղակալ Լենա Նանուշյանը, ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի առողջապահական կրթության տարածաշրջանային խորհրդատու Տիգրան Եպոյանը, ՄԱԿ-ի Բնակչության հիմնադրամի երիտասարդական ծրագրերի ղեկավար Աննա Բարֆյանը, «Կրթության զարգացման և նորարարությունների ազգային կենտրոն» հիմնադրամի (ԿԶՆԱԿ) տնօրենի պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանը, ներկայացուցիչներ ՄԱԿ-ի Բնակչության հիմնադրամից, Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպությունից, ՄԱԿ-ի Մանկական հիմնադրամից, ինչպես նաև աշխատանքային խմբի անդամներ, դպրոցների ուսուցիչներ և տնօրեններ։

«Հանրակրթական ոլորտի հսկայածավալ բարեփոխումները դրական փոփոխություն են բերում»

Ողջունելով ներկաներին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը կարևորել է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի և գործընկերների՝ ՄԱԿ-ի Բնակչության հիմնադրամի, ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի և Պարենի համաշխարհային ծրագրի շարունակական և արդյունավետ համագործակցությունը՝ ուղղված Հայաստանի դպրոցներում առողջ ապրելակերպի կրթության բարելավմանը:

«Նմանօրինակ հետազոտությունները թույլ են տալիս համոզվել, որ կրթական ոլորտում իրականացվող հսկայածավալ բարեփոխումներն իսկապես դրական փոփոխություն են բերում: Հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի՝ Տավուշում ներդրման փորձն ու մարզի դպրոցներում գրանցված հաջողությունները, ինչպես նաև արձանագրված խնդիրներն ու մարտահրավերները մեզ համար շատ կարևոր նշանակություն ունեն՝ հանրապետության մյուս դպրոցներում բացերը լրացնելու և խնդիրները լուծելու առումով»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանն ու ընդգծել՝ թեև նախարարության կողմից մշտապես իրականացվում են չափորոշչի ներդրման վերաբերյալ համապատասխան վերլուծություններ, տվյալների հավաքագրում և ուսումնասիրություններ, բայց անկախ փորձագիտական հետազոտություններն ունեն իրենց կարևոր նշանակությունը: Նա ընդգծել է անկախ փորձագիտական խմբերի հետազոտությունների կարևորությունը՝ հանրակրթության ոլորտում իրականացվող բարեփոխումների արդյունավետության իրական գնահատման տեսանկյունից:

ՀԲ հետազոտությունը ևս փաստում է՝ արձանագրվել է առաջընթաց

Այս համատեքստում՝ նախարարի տեղակալը ներկայացրել է նաև Համաշխարհային բանկի կողմից Հայաստանում ԲՏՃՄ ուղղություններով իրականացված կրթական բարեփոխումների և հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի ներդրման գնահատման վերաբերյալ հետազոտության արդյունքները: «ՀԲ ուսումնասիրությունը, որի միջոցով գնահատվել են Հայաստանում իրականացվող կրթական բարեփոխումներն ու հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի ներդրումը Տավուշի մարզում, ցույց է տալիս, որ այն աշակերտները, որոնք փորձարարական ծրագրի շրջանակում սովորել են նոր չափորոշչով, զգալի հաջողությունների են հասել թե՛ մաթեմատիկայի, թե՛ բնագիտական առարկաների ուղղությամբ, ինչը համարժեք է վեց ամսվա լրացուցիչ ուսումնառության արդյունքի: Հատկանշական է, որ այդ արդյունքը ապահովվել մի ժամանակահատվածում, երբ ամբողջ աշխարհը քննարկում էր, թե համավարակի հետևանքով տարբեր երկրների դպրոցական համակարգերում քանի ամսվա կամ նույնիսկ տարվա կորուստ է արձանագրվել: Մենք արձանագրում ենք, որ նույն պայմաններում Հայաստանի կրթական համակարգում դրական առաջընթաց է եղել»,- նշել է Արաքսիա Սվաջյանը:

Անցկացվում են «ՀՀ վարչապետի գավաթ» սիրողական մրցաշարեր տարբեր մարզաձևերից

Առողջապահության նախարարի տեղակալ Լենա Նանուշյանը, ողջունելով ներկաներին, ընդգծել է՝ առողջ ապրելակերպը շարունակում է մնալ բնակչության առաջնային մարտահրավերներից մեկն ու հանդիսանում ՀՀ կառավարության գերակա ուղղություններից:

Բնակչության շրջանում առողջ ապրելակերպի տարածման ու մասսայականացման նպատակով Կառավարության բարձր հովանու ներքո ԿԳՄՍ նախարարությունն ամեն տարի անցկացնում է «ՀՀ վարչապետի գավաթ» սիրողական մրցաշարերը տարբեր մարզաձևերից, որոնց մասնակցում են տարբեր տարիքային խմբերի մեծ թվով ներկայացուցիչներ:

ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի առողջապահական կրթության տարածաշրջանային խորհրդատու Տիգրան Եպոյանի ներկայացմամբ՝ առողջապահական կրթության կարճաժամկետ և միջանկյալ արդյունքների վերաբերյալ կազմակերպության կողմից իրականացված հետազոտության արդյունքները բավական հուսադրող են։

«Մենք շատ քննարկումներ ենք ունենում, և մեզ դուր է գալիս, որ ճիշտ ու սխալ պատասխան չկա: Մենք ազատ ենք արտահայտել մեր կարծիքն ու ուսուցիչների հետ քննարկել այս կամ այն հարցը: Բոլոր դասերը մասնակցային և ինտերակտիվ են»,- ներկայացնելով հարցմանը մասնակցած երեխաների կարծիքը՝ նշել է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի ներկայացուցիչը և հավելել, որ աշակերտների կարծիքով խմբակին պետք է ավելի շատ ժամանաքանակ հատկացնել:

«Առողջ ապրելակերպ» խմբակը գործում է բոլոր դպրոցներում

Միջոցառման ընթացքում նշվել է, որ Տավուշի մարզում 5-11-րդ դասարանների 8500 աշակերտ ձեռք է բերել «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացով նախատեսված գիտելիքներ, հմտություններ, վերաբերմունք և արժեքներ: Տավուշի 80 դպրոցից 78-ում իրականացվել է մշտադիտարկում, մարզում այժմ փորձարկվում են 9-րդ դասարանի «Առողջ ապրելակերպ» պարտադիր խմբակի ուսումնական նյութերը:

ՀՀ շուրջ 1300 դպրոցների ուսուցիչների համար պետական ֆինանսավորմամբ վերապատրաստումներ են կազմակերպվել: «Առողջ ապրելակերպ» պարտադիր խմբակը սեպտեմբերից ներդրվել է Հայաստանի բոլոր մարզերի և Երևանի դպրոցների 5-րդ և 7-րդ դասարաններում: ԿԳՄՍՆ-ի կողմից հաստատվել և տպագրվել են 5-րդ և 7-րդ դասարանների «Առողջ ապրելակերպի» ուսուցչի ձեռնարկները՝ 3000 օրինակով:

Նշենք, որ «Առողջ ապրելակերպ» խմբակում ներառված են թեմաներ առողջ սննդի, անվտանգության ինքնաճանաչման, հակածխախոտային պայքարի, առողջ փոխհարաբերությունների կառուցման, բուլինգի մասին: Կան նաև թեմաներ, որոնք վերաբերում են բռնությանը, վերարտադրողական առողջությանը, որոնք խիստ համապատասխանեցված են տվյալ դասարանի երեխայի տարիքային առանձնահատկություններին:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Տեղեկատվություն «Պաշարների շտեմարան» կայքում տեղադրված ՏՀՏ գործիքների վերաբերյալ

    Թեմայի հեղինակ՝ arpi.kirishyan

    «Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…

  • Ուսուցիչը՝ կրթության հենասյուն

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…

  • Ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի մոտ:

    Թեմայի հեղինակ՝ zhanna@ktak.am

    Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…

  • Ջոն Դյուի՝ նախագծային մեթոդի հիմնադիր

    Թեմայի հեղինակ՝ LZH

    <<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…