ԿԳՄՍ նախարարության աշխատակիցներն ընթացիկ մշտադիտարկման շրջանակում այցելել են մի շարք հուշարձաններ` դրանց ներկա վիճակն ուսումնասիրելու, ընթացող պեղումների, ամրակայման, նորոգման և վերականգնման աշխատանքների վերահսկողության և առաջացած խնդիրները քննարկելու նպատակով։
Երևանի Շախմատի տուն այցի արդյունքում պարզվել է, որ արտաքին պատերի երեսպատի շարվածքներում առկա են պոկված, ճաքած, կոտրված, տեղաշարժված սալեր, քարաթափման դեպքեր և վտանգներ, տանիքի պարագծային հատվածներում նկատելի են ջրաթափանցումներ, ստորգետնյա օգտագործվող տարածքների հատվածներում առկա են խոնավության ներթափանցումներ և այլն: Ըստ այդմ՝ կառույցի տեխնիկական վիճակի և սեյսմիկ հետազոտություններ կատարելու անհրաժեշտություն է առաջացել: Այնուհետ կիրականացվի նախագծային առաջարկ, որի հաստատումից հետո կկատարվեն համապատասխան շինարարական աշխատանքներ:
Մասնագիտական խումբն այցելել է ՀՀ Արմավիրի մարզի Այգեշատ համայնքի Թարգմանչաց եկեղեցի՝ նախորդ տարի մեկնարկած վերականգնման աշխատանքների ընթացքին ծանոթանալու նպատակով: Տեղում քննարկվել է ամրակայման հետ կապված նախագծային նոր լուծումների անհրաժեշտությունը:
Ընթացիկ տարում նախատեսվում է Արագածոտնի մարզի «Ագարակ» պատմամշակութային արգելոցի վաղ բրոնզե դարի կացարանների, միջնադարյան համալիրի և պարսպապատի վերականգնման և ամրակայման աշխատանքների մեկնարկը: Փորձագետները վերականգնման աշխատանքներից առաջ ուսումնասիրել են հուշարձանի և պատաշարերի ներկա վիճակը։ Վերականգնման աշխատանքները կսկսվեն հեղինակային հսկողության պայմանագրի կնքումից հետո։
Աշխատանքային խումբն այցելել է նաև ՀՀ Վայոց ձորի մարզի Հորս գյուղի Չեսար Օրբելյանի պալատ (Չեսարի դարպաս) և հարակից եկեղեցի, որտեղ «Պատմամշակութային արգելոց-թանգարանների և պատմական միջավայրի պահպանության ծառայություն» ՊՈԱԿ-ին տրված դրամաշնորհի շրջանակում ընթանում են հուշարձանի պեղման աշխատանքները։ Պեղումներին զուգահեռ իրականացվում են նախարարության կողմից 2023 թվականին պատվիրված նույն հուշարձանների նորոգման, ամրակայման և վերականգնման նախագծանախահաշվային փաստաթղթերի կազմման աշխատանքները: Այցի ընթացքում համայնքի ղեկավարի և պեղվող հատվածների հարևանությամբ ապրող բնակիչների հետ քննարկվել են ընթացիկ խնդիրները, մասնավորապես՝ եկեղեցու պեղումները շարունակելու համար համայնքային ճանապարհի մի հատվածի տեղափոխումը, բնակիչներից մեկի տնամերձ հողամասը հանրության գերակա շահ ճանաչելու և հուշարձանին վերադարձնելու հարցը։ Ձեռք բերված պայմանավորվածությունների շրջանակում խոչընդոտները կվերացվեն։
Վտանգված հուշարձանների ներկա վիճակն ուսումնասիրելու նպատակով մասնագիտական խումբն այցելել է Վայոց ձորի Արատեսի վանական համալիր: Կիսավեր հուշարձանախումբը բաղկացած է մի քանի մատուռից, եկեղեցիներից և գավիթներից (X-XIII դդ.): Ներկայում հուշարձանը գտնվում է կիսավեր վիճակում, թաղը փլուզվել է, կամարների մեծածավալ քարերը շրջվել են իրենց առանցքի շուրջ և ոչնչացման եզրին են: Մասնագիտական խումբը տեղում իրականացված չափումների արդյունքում ժամանակավոր լուծում է առաջարկել թաղի մասնակի պահպանման նպատակով: Քննարկվել է հուշարձանի վերականգնման աշխատանքը միջնաժամկետ ծախսային ծրագրում առաջիկա տարիներին ներառելու հարցը։
Այցի վերջին հուշարձանը Վայոց ձորի Զորաց եկեղեցին էր (XIV դդ.): Այստեղ բարերարի միջոցներով նախատեսվում են տանիքածածկերի նորոգման և տարածքի բարեկարգման աշխատանքներ: Նախագծանախահաշվային փաստաթղթերը օրենքով սահմանված կարգով համաձայնեցվել են նախարարության հետ։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ