ՀՀ կրթության‚ գիտության‚ մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Դանիել Դանիելյանը Երևանի Սամվել Հովսեփյանի թիվ 116 հիմնական դպրոցում ներկա է եղել դասական երաժշտության «ԴասA» ծրագրին:
Դանիել Դանիելյանը ողջունել է աշակերտներին և ուսուցիչներին՝ ընդգծելով, որ նախարարությունը մեծ ուշադրություն է դարձնում կրթամշակութային ծրագրերի իրականացմանը. «Կրթված և դաստիարակված մարդը պետք է ամեն ինչից գաղափար ունենա: Մշակույթն ընդհանուր կրթության անբաժան մասնիկն է։ Այսօրվա դասը‚ որին դուք կմասնակցեք‚ ընդամենը մի կաթիլ է երաժշտական մեծ աշխարհից, որը «ԴասA» ծրագրով մտնում է դպրոց։ Երաժշտությունը շատ բազմազան է‚ բազմաժանր ու բազմաշերտ‚ և խորհուրդ եմ տալիս շատ ուշադիր լինել։ Գուցե դասից հետո ձեզ մոտ ցանկություն առաջանա համացանցում փնտրել հետաքրքիր տեղեկություններ երաժշտության գեղեցիկ աշխարհի մասին‚ իսկ գուցե նաև գրանցվեք երաժշտական կամ արվեստի դպրոցում և ավելի խորությամբ ուսումնասիրեք մշակույթը։ Արվեստով‚ երաժշտությամբ զբաղվելը ձեզ կօգնի նաև ավելի լավ սովորել հայոց լեզուն‚ պատմությունը‚ մաթեմատիկան կամ մյուս առարկաները»։
«ԴասA» ծրագրի շրջանակում աշակերտների հետ հանդիպումներն անցկացվում են ինտերակտիվ ձևաչափով։ Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի երաժիշտները խաղերի‚ վիկտորինաների միջոցով երեխաներին գիտելիքներ են փոխանցում կոմպոզիտորների‚ նրանց ստեղծագործությունների‚ երաժշտական գործիքների‚ նվագախմբի կառուցվածքի‚ դիրիժորի դերի‚ համերգներին այցելության կանոնների և բազմաթիվ այլ թեմաների վերաբերյալ։
Սամվել Հովսեփյանի անվան թիվ 116 հիմնական դպրոցում աշակերտներն ունկնդրել են նաև Սիմֆոնիկ նվագախմբի երաժիշտների կատարումները։ Նշենք‚ որ դաս-հանդիպումներից բացի՝ երեխաներն ուսուցիչների ուղեկցությամբ այցելում են համերգասրահ՝ ունկնդրելու Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի համերգները։
Նշենք նաև‚ որ «ԴասA»-ի սոցիալական հարթակներում մշտապես կազմակերպվում են վիկտորինաներ և մրցույթներ, տրվում են մրցանակներ՝ աշակերտների ներգրավվածության բարձրացման և հետադարձ կապի ապահովման նպատակով:
Թիվ 116 հիմնական դպրոցի աշակերտներից Ջոն Ճաղարյանը խոստովանում է‚ որ շատ բան չգիտի դասական երաժշտության մասին և այս հանդիպման շնորհիվ երաժշտության մասին հետաքրքիր և նոր տեղեկություններ է ստացել։ Կարինե Վարդանյանի խոսքով էլ՝ թեև ծնողների հետ այցելել է համերգների‚ սակայն «ԴասA»-ից ստացած գիտելիքները կօգնեն իրեն՝ ավելի լավ հասկանալու դասական երաժշտությունը։
Տեղեկացնենք‚ որ նախորդ տարիներին «ԴասA»-ն անցկացվել է ՀՀ ավագ դպրոցներում։ 2024 թվականից ծրագրի ծածկույթն ընդլայնվել է՝ ներառելով ՀՀ հիմնական և միջնակարգ դպրոցները։ Ընթացիկ տարում նվագախմբի ստեղծագործական թիմն այցելել է մայրաքաղաքի 16 և մարզային 2 դպրոց։ Ինտերակտիվ հանդիպումներին մասնակցել է ավելի քան 4000 դպրոցական։
Նշենք, որ դասական երաժշտության «ԴասA» ծրագիրն իրականացնում է Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը՝ ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության աջակցությամբ: 2018 թվականից այն մուտք է գործել մայրաքաղաքի ու մարզերի բազմաթիվ կրթօջախներ՝ ներգրավելով հազարավոր աշակերտների։ Ծրագրի նպատակն է պատանիների շրջանում դասական երաժշտության նկատմամբ սեր ու հետաքրքրություն սերմանել‚ նրանց մատուցել բարձրարժեք երաժշտարվեստ, ձևավորել խորքային պատկերացումներ դասական երաժշտության մասին։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ