ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը Խ. Աբովյանի անվան պետական մանկավարժական համալսարանում ներկա է եղել Ներսիսյան դպրոցի հիմնադրման 200-ամյակին նվիրված ցուցահանդեսի բացմանը:
Հոբելյանական միջոցառումների մեկնարկն ազդարարող ցուցադրությանը ներկայացվել են ավելի քան 200 արխիվային փաստաթղթերի և լուսանկարների պատճեններ:
Միջոցառմանը ներկա են եղել նաև Վրաստանում ՀՀ դեսպան Աշոտ Սմբատյանը, Հայաստանում Վրաստանի դեսպան Ջորջ Շարվաշիձեն, վրացահայ հասարակական գործիչ, մտավորական, ցուցահանդեսի կազմակերպիչ Լևոն Չիդիլյանը, համալսարանի պրոֆեսորադասախոսական կազմի ներկայացուցիչներ, ուսանողներ:
ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը ողջույնի խոսքում կարևորել է Ներսիսյան դպրոցի հիմնադրման 200-ամյակին նվիրված ցուցահանդեսի բացումը, որը հերթական անգամ հաստատում է Հայաստանի և Վրաստանի պատմականորեն դարավոր կապերն ու բազմաթիվ առնչակցությունները, մասնավորապես, կրթության և մշակույթի ոլորտներում:
«Ներսիսյան դպրոցն առանձնահատուկ տեղ է գրավում Հայաստանի և Վրաստանի պատմության մեջ: Կարծում եմ՝ Ներսիսյան դպրոցը եզակի երևույթ է, և պատահական չէ, որ ցուցահանդեսի բացումը տեղի է ունենում Մանկավարժական համալսարանում, որովհետև Ներսիսյան դպրոցի անվանի սաները մեր մանկավարժության պատմության առանցքային անուններից են՝ Խաչատուր Աբովյան, Ղազարոս Աղայան, Պերճ Պռոշյան, Մանուկ Աբեղյան և մյուսները: Մենք կարող ենք ամիսներով ուսումնասիրել նրանց թողած ժառանգությունը՝ հասկանալու այն հայացքները, որոնք մանկավարժության, դասավանդման մոտեցումների, ժամանակի ամենանորարար և առաջադեմ գաղափարներն են եղել: Այս անուններով տասնամյակներ շարունակ պայմանավորվել և ձևավորվել են մանկավարժության առանցքային մոտեցումները: Ներսիսյան դպրոցի 200-ամյակի առիթով կազմակերպված ցուցահանդեսը շարունակությունն է այն մանկավարժության և կրթության, որը ներկայում կերտվում է այս բուհում»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նախարարը շնորհակալություն է հայտնել նախաձեռնության հեղինակներին և կազմակերպիչներին՝ պատմական ժառանգություն արժևորման և հավելյալ քննարկման հնարավորության համար:
ՀՊՄՀ ռեկտոր Սրբուհի Գևորգյանը ցուցահանդեսի բացումը բուհի համար կարևոր իրադարձություն է համարել և ներկայացրել Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Ներսես Ե Աշտարակեցու նախաձեռնությամբ 1824 թվականին Թբիլիսիում հիմնադրված Ներսիսյան դպրոցի պատմությունը։ Ռեկտորը Ներսիսյան դպրոցի 100-ամյա կրթական ժառանգությունը կարևորել է նաև հայ-վրացական հարաբերությունների, բարեկամության լավագույն ավանդույթների ձևավորման տեսանկյունից՝ պատահական չհամարելով, որ Ներսիսյան դպրոցում են ուսանել նաև վրաց իշխանների սերունդներ։ Սրբուհի Գևորգյանը ցուցահանդեսը կարևոր ուղերձ է համարել նաև այդ բարեկամությունը շարունակելու, նոր համագործակցություն սկսելու առումով։
Ներսիսյան դպրոցի հիմնադրման 200-ամյակին նվիրված ցուցահանդեսում ներկայացված արխիվային փաստաթղթերի և լուսանկարների պատճենների բնօրինակները պահվում են Հայաստանի և Վրաստանի ազգային արխիվներում, Երևանի Մ. Մաշտոցի անվան Մատենադարանում, Հայաստանի պատմության թանգարանում, Ե. Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանում, Սարդարապատի հայոց ազգագրության և ազատագրական պայքարի թանգարանում, Պերճ Պռոշյանի տուն-թանգարանում և Լևոն Չիդիլյանի մասնավոր հավաքածուում:
Հայաստանում Վրաստանի դեսպան Ջորջ Շարվաշիձեն արդեն երկրորդ անգամ է մասնակցում հոգևոր դպրոցի հիմնադրման 200-ամյակին նվիրված ցուցահանդեսին․ հունվարին ցուցահանդեսը բացվել էր Կովկասյան համալսարանում՝ Թբիլիսիի Ներսիսյան հոգևոր դպրոցի շենքում։ Դեսպանի ընդգծմամբ՝ կրթահամալիրը եղել է կրթության, մտավորականության օրրան՝ նշանակալի բարեփոխումներով։
Վրաստանում ՀՀ դեսպան Աշոտ Սմբատյանը նշել է, որ Ներսիսյան դպրոցի հիմնադրմանը նվիրված ցուցահանդեսը թեպետ կազմակերպվել է կարճ ժամանակահատվածում, սակայն նյութերի հավաքագրման համար մեծ աշխատանք է իրականացվել։ Դեսպանը մատնանշել է ցուցահանադեսի բացման հիմքում առկա կարևոր խորհուրդը. «Ներսիսյան դպրոցն այսօր էլ շարունակում է երկու երկրների բարեկամության կամուրջ լինել: Մանկավարժական համալսարանը կրում է Մեծ Լուսավորիչ Խաչատուր Աբովյանի անունը, որը երեք տարի ուսանել է Ներսիսյան դպրոցում»։
ՀՊՄՀ պատմության և հասարակագիտության ֆակուլտետի դեկան Էդգար Հովհաննիսյանն էլ նշել է, որ ՀՊՄՀ-ի և Կովկաս համալսարանի նախաձեռնությամբ հոկտեմբերին կկայանա միջազգային գիտաժողով, որի նպատակն է անդրադառնալ Ներսիսյան դպրոցի, հայության կրթամշակութային կյանքի, հայ-վրացական հարաբերությունների պատմությանը:
Ցուցահանդեսին ներկա վրացահայ հասարակական գործիչ, մտավորական Լևոն Չիդիլյանը ներկայացնել է բացառիկ կրթօջախը, որի հիմնադիրների, հետագա կառավարողների նպատակն էր ոչ միայն կրթված, այլև նվիրյալ, ազգային սերունդ դաստիարակելը:
Նյութի աղբյուրը. https://escs.am/am/news/22509
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ