Հանրակրթության նոր չափորոշչի շրջանակում այսօր Տավուշի մարզի 9-րդ դասարանն ավարտող աշակերտներն առաջին անգամ «Հայոց պատմություն» և «Գրականություն» առարկաներից քննություն են հանձնել միասնական էսսեի ձևաչափով:
Իջևանի թիվ 4, Դիլիջանի թիվ 2 հիմնական և Գետահովիտի միջնակարգ դպրոցներում ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը հետևել է քննության ընթացքին և հաջողություն մաղթել աշակերտներին:
«Հաշվի առնելով, որ այս տարի Տավուշի մարզում նոր չափորոշչով ուսումնառություն անցած աշակերտներն արդեն ավարտական դասարաններում են՝ քննությունների ձևաչափերը փոխվել են նոր չափորոշչի տրամաբանությանը համապատասխան, և արդյունքը ցույց է տալու նոր մոտեցումների ազդեցությունը կրթության վրա»,- ասել է նախարարի տեղակալը:
Այսօր տավուշցի 9-րդ դասարանցիները հանձնել են «Գրականություն» և «Պատմություն» առարկաների ինտեգրված փորձնական (պիլոտային) քննություն: Նրանց տրված էին գրականությունից և պատմությունից տեքստերի հատվածներ՝ հիմնականում նույն ժամանակաշրջանի իրադարձությունների վերաբերյալ, և պետք էր գրել էսսե դրանցից յուրաքանչյուրի վերաբերյալ՝ ըստ չափանիշների ու վերլուծական կարողությունների: Արաքսիա Սվաջյանի դիտարկմամբ՝ հաջողված է այն կրթական համակարգը, որը կարողանում է միջառարկայական կապեր ստեղծել՝ նպաստելով սովորողի քննական և վերլուծական մտածողության զարգացմանը:
«Քննության նոր ձևաչափը միջառարկայական կապեր ստեղծելու և համապատասխան արդյունքները դիտարկելու նպատակ ունի: Այս մոտեցումը միտված է զարգացնելու երեխաների ստեղծագործական միտքը, քննադատական և վերլուծական մտածողությունը, ինքնավստահությունը, մտքերն անկաշկանդ արտահայտելու կարողությունը»,- նշել է փոխնախարարը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը հաջողություն է մաղթել և հորդորել աշակերտներին համարձակորեն և անկաշկանդ արտահայտել մտքերը և սեփական կարծիքները: «Մի՛ սահմանափակեք ձեր երևակայությունը, քանի որ այս քննությունը ձեր ստեղծագործականությունը դրսևորելու հնարավորություն է: Մեզ համար չափազանց կարևոր է ծանոթանալ ձեր անձնական տեսակետներին ու վերլուծություններին: Վստահ եմ՝ բոլորդ շատ հետաքրքիր մտքեր ունենք, որոնք կարտացոլվեն գրավոր աշխատանքներում»,- դիմելով աշակերտներին՝ ասել է Արաքսիա Սվաջյանը:
Ըստ նրա՝ ստացված արդյունքները կօգնեն հասկանալ, թե հանրապետության մյուս դպրոցներում ինչպես պետք է շարունակել քննության նոր ձևաչափը:
«Այս ձևաչափով քննությունը հաջորդ տարի ևս կանցկացվի միայն Տավուշի մարզում՝ կրկին փորձնական: Վերլուծությունների արդյունքում կհասկանանք՝ ինչ խնդիրներ կան, ինչը փոխելու կարիք կա, և միայն 2026-2027 ուստարում կներդրվի մյուս դպրոցներում ևս»,- նշել է Արաքսիա Սվաջյանը:
ԿԳՄՍ փոխնախարարի տեղեկացմամբ՝ առաջիկայում նախատեսվում է Տավուշի մարզում անցկացնել փառատոն-ցուցահանդես, որտեղ կներկայացվեն աշակերտների հաջողված նախագծային աշխատանքներն ու էսսեները:
«Գրականություն» և «Հայոց պատմություն» առարկաների ուսուցիչների գնահատմամբ՝ էսսեի ձևաչափով միասնական քննությանը նախապատրաստվելու ընթացքը ուսուցողական էր նաև իրենց համար՝ էսսեի ժանրը խորապես ուսումնասիրելու, կարողությունները զարգացնելու տեսանկյունից: Նրանք կարծում են, որ այսկերպ երեխաներն ինքնադրսևորվելու, խոսքն ու միտքը զարգացնելու լավ հնարավորություն են ունենում, թեև միշտ աշխատելու կարիք կա:
Որոշ աշակերտներ ոգևորված էին գրականությունից էսսե գրելու առիթով, որոշները՝ պատմությունից, բայց գրեթե բոլորն էլ միակարծիք էին, որ ստեղծագործական աշխատանքով քննություն հանձնելն իրենց ավելի է մոտիվացնում:
«ԿԶՆԱԿ» հիմնադրամի ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման բաժնի պետի՝ Նարինե Սիրականյանի խոսքով՝ էսսեի գնահատման չափանիշները հստակեցված են, և աշակերտներն էսսեն պետք է գրեն դրանց համապատասխան: Կարևորվում են ստեղծագործականությունը, նյութի իմացությունը, խաչվող հասկացությունների ինտեգրման կապը, աշակերտի դիրքորոշումը և այլն:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ