Այս տարի լրանում է հայ նշանավոր քանդակագործ և գեղանկարիչ, եռաչափ և կինետիկ գեղանկարչության հիմնադիր Երվանդ Քոչարի ծննդյան 125-ամյակը:
Հոբելյանական ծրագրերն ու միջոցառումները պաշտոնապես ներկայացվել են Երվանդ Քոչարի թանգարանում կայացած մամուլի ասուլիսի ընթացքում, որին նախորդել է նամականիշի մարման արարողությունը:
Մամուլի ասուլիսի բանախոսներն էին ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանը, Երվանդ Քոչարի թանգարանի տնօրեն Կարինե Քոչարը, Հայաստանի ազգային պատկերասրահի տնօրեն Մարինա Հակոբյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանի խոսքով՝ ՀՀ կառավարության որոշմամբ 2024 թ. ստեղծվել է հոբելյանական հանձնաժողով, և ԿԳՄՍ նախարարությանը հատկացվել է 167 մլն 261 հազար դրամ՝ իրականացնելու տարաբնույթ միջոցառումներ, որոնք ուղղված են մեծ վարպետի ժառանգության հանրահռչակմանը:
«Երվանդ Քոչարի հսկայական ժառանգությունը հանրահռչակման կարիք ունի և՛ Հայաստանում, և՛ միջազգային հարթակներում, և այս առումով բազմաթիվ անելիքներ ունենք: Ուզում եմ ընդգծել, որ հոբելյանական միջոցառումներն արդեն շատ վաղուց ձեռք են բերել ռազմավարական նշանակություն: Սա հնարավորություն է կենտրոնացված ուժերով և համատեղ ջանքերով իրականացնելու տարբեր ծրագրեր»,- ասել է Ալֆրեդ Քոչարյանը՝ նշելով, որ նախատեսված ծրագրերը ներառում են ֆիլմերի դիտումներ, ցուցահանդեսներ, կրթական ծրագրեր, հեռուստատեսային ֆիլմաշար Երվանդ Քոչարի մասին, հայ-ֆրանսիական համատեղ նախագիծ նրա ժառանգության վերաբերյալ, գովազդային արշավներ, միջոցառումներ միջազգային հարթակներում և այլն: Ալֆրեդ Քոչարյանն իրազեկել է, որ հոբելյանական միջոցառումների օրակարգը մեկնարկելու է վաղվանից՝ «Քոչար ֆեստ» ծրագրով:
«Առանձին հետաքրքիր ծրագրեր են նախատեսված նաև՝ նվիրված Քոչարի քանդակներին: Հնարավոր է հետաքրքիր անակնկալ մատուցենք մեր քաղաքացիներին»,- փակագծերը չի բացել ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանը:
Նրա տեղեկացմամբ՝ տեղի կունենա նաև Կենտրոնական բանկի թողարկած ոսկեդրամի շնորհանդեսը: ԿԳՄՍ փոխնախարարն առանձնակի ընդգծել է մարզային ծրագրերի առկայությունը, ինչին հատուկ կարևորություն է տրվել՝ մարզերում մշակութային կյանքի ակտիվացման նպատակով:
Եզրափակելով խոսքը՝ նա հույս է հայտնել, որ հոբելյանական տարին արդյունավետ կօգտագործվի իրական հաջողությունների հասնելու և հնարավորինս հանրահռչակելու Երվանդ Քոչար արվեստագետին, ինչն ուղղակիորեն կանդրադառնա նաև թանգարանի այցելությունների թվի աճի վրա:
Աշխարհը նորովի կբացահայտի Քոչար արվեստագետին և նորարարին
Թանգարանի տնօրեն Կարինե Քոչարը շնորհակալություն է հայտնել ՀՀ կառավարությանը և ԿԳՄՍ նախարարությանն աջակցության և լայնածավալ միջոցառումներով Քոչարին հանրահռչակելու ջանքերի համար:
«Երվանդ Քոչարն այն արվեստագետն է, որով կարող է հպարտանալ յուրաքանչյուր քաղաքակիրթ ազգ: Նրա ժառանգությունը 20-րդ դարի համաշխարհային կերպարվեստի ուշագրավ երևույթներից է. Քոչարը 1923-1930 թթ. եռանդուն մասնակցություն է ունեցել եվրոպական ավանգարդի ստեղծման գործում: Հայաստան վերադառնալով՝ նա իր հետ բերել է ժամանակակից արվեստը՝ կոտրելով սոցիալիստական ռեալիզմի կաղապարները և հաստատել արվեստագետի ազատ և անկաշկանդ ստեղծագործելու իրավունքը: Կարծում եմ՝ մեր պետության և թանգարանի համատեղ ջանքերով աշխարհը նորովի կբացահայտի Քոչար արվեստագետին և նորարարին, որը Հայաստանին և աշխարհին նվիրել է քարի, մետաղի և կտավի վրա ամրագրված մարդասիրության քարոզի հիասքանչ նմուշներ»,- ասել է Կարինե Քոչարը:
Միջազգային հոբելյանական ծրագրեր
Նրա խոսքով՝ հոբելյանական տարվան նվիրած միջոցառումները մեկնարկել էին դեռ տարեսկզբին: Նա, մասնավորապես, ընդգծել է Ֆրանսիայի «Պիկասո» թանգարանում Ե. Քոչարի տարածանկարի ցուցադրությունը. «Մեզ համար շատ կարևոր մեկնարկ էր մաեստրոյի տարածանկարի ցուցադրությունը «Պիկասո» թանգարանում, որին հաջորդեց ևս մեկ հոբելյանական միջոցառում Ֆրանսիայի ՀԲԸՄ-ում, որին աջակցել էր Ֆրանսիայում ՀՀ դեսպանությունը»:
Խոսելով իրականացվելիք ծրագրերի մասին՝ բանախոսն ընդգծել է, որ դեռ ընթացքի մեջ են մի շարք ծրագրեր. «Բարեհաջող ընթացքի մեջ են Թիֆլիսում և Փարիզում Քոչարի ապրած տների վրա ցուցանակների ամրացման աշխատանքները: Սեպտեմբերին կբացվի «Սրճարանում» խորագրով ցուցադրությունը, որին կհաջորդի «Քոչարի իրական անիրականը» խորագրով ցուցահանդեսը՝ Քոչարի մարդ-քաղաք շարքի ստեղծագործությունների անիմացիաներով»:
«Քոչար ֆեստի» մասին
Հունիսի 22-ին կայանալիք «Քոչար ֆեստի» մասին խոսելիս Կարինե Քոչարը նշել է. «Հրավիրում ենք մեր համաքաղաքացիներին գեղեցիկ օր ունենալու և հաղորդակից լինելու Քոչարի արվեստին «Քոչար ֆեստի» միջոցով»: Նա տեղեկացրել է, որ օրվա ընթացքում լինելու է փազլի մրցաշար, որի շրջանակում 125 երեխա կհավաքի Քոչարի հեղինակած էսքիզներով պատկերներ:
«Կցուցադրվի արհեստական բանականությամբ նկարիչ ռոբոտ սարք, լինելու է ֆիլմերի, արտ օբյեկտների, Քոչարի գործերի լուսային ցուցադրություն, իսկ ահա երեկոն կավարտվի ջազ համերգով՝ Վահագն Հայրապետյանի և Արտո Թունջբոյաջյանի մասնակցությամբ»,- ասել է Կարինե Քոչարը:
Ցուցադրություն Հայաստանի ազգային պատկերասրահում
Հայաստանի ազգային պատկերասրահում նախատեսված միջոցառումները ներկայացրել է տնօրեն Մարինա Հակոբյանը:
«Մշակութային ժառանգության տարածումն ու հանրահռչակումը մեր առաջնային խնդիրներից պետք է լինեն, ինչին էլ միտված են հոբելյանական տարիներին անդրադառնալը: Սա հնարավորություն է բացահայտելու Երվանդ Քոչարին՝ որպես խորքային և բազմապլան արվեստագետի: Հայաստանի ազգային պատկերասրահում հոկտեմբերի առաջին կեսին նախատեսված է ցուցադրություն, որտեղ կներկայացվի Քոչարի ամբողջ ստեղծագործական ուղին. մեր շեշտադրումը լինելու է Քոչար գյուտարարին, նորարարին, համաշխարհային մասշտաբով տարածական գեղանկարչության հիմնադրին ներկայացնելը: Միայն փարիզյան շրջանին տրամադրվելու է երկու սրահ, որտեղ անիմացիոն լուծումներով ներկայացվելու է գեղանկարչի արվեստը: Հոբելյանական տարում մենք խնդիր ունենք ցույց տալու, որ Երվանդ Քոչարը ոչ թե կղզիացած արվեստագետ է, այլ միջազգային արժեհամակարգ կրող: Ուստի մաղթում եմ, որ մեր մշակույթն ու ժառանգությունը զբաղեցնեն իրենց արժանի տեղն ամբողջ աշխարհում»,- ասել է ՀԱՊ տնօրեն Մարինա Հակոբյանը: Նրա տեղեկացմամբ՝ հաջորդ քայլով ցուցահանդեսը դուրս կգա Հայաստանի սահմաններից և կշրջի աշխարհում:
Հոբելյանական տարվա ծրագրերին հնարավոր է ծանոթանալ այստեղ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ