ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Յուրաքանչյուր աշակերտ ունի ինքնուրույն միտք, ստեղծագործելու կայծ». ուսուցչուհի Գոհար Մկրտումյանը՝ էսսե գրելու մասին

Հունիսի 24, 2024
Լուրեր կազմակերպություններից

Տավուշի մարզը երեք տարի է՝ հանրակրթության նոր չափորոշչի ներդրման գործընթացում է, և այս տարի տավուշցի 9-րդ դասարանցիներն առաջին անգամ «Հայոց պատմություն» և «Գրականություն» առարկաներից քննություն հանձնել են՝ էսսե գրելով:

«Սա ընդամենն աշխատելու, սովորելու, աշխատանքի այդ տեսակը կատարել կարողանալու մասին է: Մեր խնդիրն է ոչ թե գրել վերացական տեքստեր շարադրության նման, այլ ունենալ փաստարկված շարադրանք, բուն պնդում, ասելիք, որն ամփոփում է աշակերտի աշխարհայացքը, այս տարիներին կուտակած գիտելիքի ամբողջ պաշարը, մտածողությունը, և դա կարողանալ հիմնավորված ներկայացնել ու եզրակացություն գրել»,- էսսե գրելու գործընթացն ու նպատակն այսպես է բնութագրում Իջևանի թիվ 4 հիմնական դպրոցի «Գրականություն» առարկայի ուսուցչուհին՝ Գոհար Մկրտումյանը: Վերջինս ակտիվորեն ներգրավված է նոր չափորոշչի ներդրման գործընթացում՝ քննարկումներում, մշակումներում, վերապատրաստումներում: Կամավոր ատեստավորմամբ Գոհար Մկրտումյանը գրանցել է 90 տոկոս արդյունք և ունի 4-րդ աստիճանի տարակարգ:

«Վստահորեն բարեփոխումների կարիք կար: Մենք պետք է քայլենք 21-րդ դարի պահանջներին համապատասխան՝ ունենալով ոչ միայն տեսական հզոր գիտելիք ունեցող, այլև դրանք կարողունակությունների վերածած աշակերտ, ինչին էլ միտված են այս բոլոր քայլերն ու փոփոխությունները: Կարճ պատասխանները կամ դրանց ուղղակի նշումը վաղուց ժամանակավրեպ են՝ որպես քննության ձևաչափ»,- ասում է ուսուցչուհին:

Նա պատմում է, որ էսսեի նախապատրաստման շուրջ դասարանում աշխատել են բավականին երկար. տարվա ընթացքում գրել են 15 էսսե՝ անդրադառնալով «Գրականություն» առարկայի թեմաներին: Աշխատում են նաև 8-րդ դասարանցիների հետ, որոնք նոր ուսումնական տարում փոխադրվելու են 9-րդ դասարան:

Գոհար Մկրտումյանի գնահատմամբ՝ էսսե գրել սովորելու ընթացքը ոչ այնքան դժվար էր, որքան հաճելի. «Նախ ինքս սովորեցի էսսե գրել, որովհետև կրթական գործընթացում նման պահանջ չենք ունեցել: Իսկ նորը, ստեղծարարությունը մշտապես ավելի հաճելի և հետաքրքրական ճանապարհ են»:

Նրա համոզմամբ՝ ստեղծագործել կարող են բոլոր աշակերտները՝ իրենց մտահորիզոնի, բառապաշարի սահմաններում. «Յուրաքանչյուր աշակերտ ունի ինքնուրույն միտք, ստեղծագործելու կայծ, որը պետք է ճիշտ մշակել և որոշակի կառուցվածքի բերելու ճանապարհ անցել: Թույլ առաջադիմությամբ աշակերտները գուցե խնդիր ունեն մտքերը թղթին հանձնելու, կառուցիկ արտահայտվելու, բայց շատ հաճախ հենց նրանց մոտ ենք հայտնաբերում գեղեցիկ և ստեղծագործ միտք»:

Գրականության ուսուցչուհին նշում է, որ ընթացիկ աշխատանքները հիմնականում հաջողված են, և իր ակնկալիքները՝ արդարացված:

«Աշակերտներն ասում են՝ հիմա, երբ կարդում ենք մեր տարեսկզբի էսսեները, ծիծաղում ենք: Դա նշանակում է, որ սկզբում շարադրանքներն այդքան հստակ, կառուցիկ ու փաստարկված չէին: Իսկ էսսե գրելու գործընթացը համակարգված աշխատանք է և սովորեցնում է մարդուն մտածել ու խոսել փաստարկված՝ կուռ և տրամաբանված շարադրանքով»,- ներկայացնում է Գոհար Մկրտումյանը:

Անդրադառնալով հանրակրթության նոր չափորոշչին ընդհանրապես՝ նա ընդգծում է՝ դրա առավելությունն առաջին հերթին բաց դաշտն ու ազատությունն են, որ տրված են ուսուցչին, և շեշտադրումը ոչ միայն բուն գիտելիքն է, այլև դա կիրառումն ու կարողունակություն ձեռք բերումը: Նա կարևորում է նաև աշակերտի լիարժեք ներգրավվածությունը կրթական գործընթացում, ինչն ուսումնառությունը նրա համար առավել հետաքրքրական է դարձնում:

Եզրափակելով խոսքը՝ ուսուցչուհին նշում է. «Ես իմ աշակերտներին մշտապես մղում եմ առաջ, որովհետև դա առաջին հերթին իմ հաջողությունն է»:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Սովորողի աշխատանքի գնահատման միջոցները

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)