ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Յուրաքանչյուր աշակերտ ունի ինքնուրույն միտք, ստեղծագործելու կայծ». ուսուցչուհի Գոհար Մկրտումյանը՝ էսսե գրելու մասին

Հունիսի 24, 2024
Լուրեր կազմակերպություններից

Տավուշի մարզը երեք տարի է՝ հանրակրթության նոր չափորոշչի ներդրման գործընթացում է, և այս տարի տավուշցի 9-րդ դասարանցիներն առաջին անգամ «Հայոց պատմություն» և «Գրականություն» առարկաներից քննություն հանձնել են՝ էսսե գրելով:

«Սա ընդամենն աշխատելու, սովորելու, աշխատանքի այդ տեսակը կատարել կարողանալու մասին է: Մեր խնդիրն է ոչ թե գրել վերացական տեքստեր շարադրության նման, այլ ունենալ փաստարկված շարադրանք, բուն պնդում, ասելիք, որն ամփոփում է աշակերտի աշխարհայացքը, այս տարիներին կուտակած գիտելիքի ամբողջ պաշարը, մտածողությունը, և դա կարողանալ հիմնավորված ներկայացնել ու եզրակացություն գրել»,- էսսե գրելու գործընթացն ու նպատակն այսպես է բնութագրում Իջևանի թիվ 4 հիմնական դպրոցի «Գրականություն» առարկայի ուսուցչուհին՝ Գոհար Մկրտումյանը: Վերջինս ակտիվորեն ներգրավված է նոր չափորոշչի ներդրման գործընթացում՝ քննարկումներում, մշակումներում, վերապատրաստումներում: Կամավոր ատեստավորմամբ Գոհար Մկրտումյանը գրանցել է 90 տոկոս արդյունք և ունի 4-րդ աստիճանի տարակարգ:

«Վստահորեն բարեփոխումների կարիք կար: Մենք պետք է քայլենք 21-րդ դարի պահանջներին համապատասխան՝ ունենալով ոչ միայն տեսական հզոր գիտելիք ունեցող, այլև դրանք կարողունակությունների վերածած աշակերտ, ինչին էլ միտված են այս բոլոր քայլերն ու փոփոխությունները: Կարճ պատասխանները կամ դրանց ուղղակի նշումը վաղուց ժամանակավրեպ են՝ որպես քննության ձևաչափ»,- ասում է ուսուցչուհին:

Նա պատմում է, որ էսսեի նախապատրաստման շուրջ դասարանում աշխատել են բավականին երկար. տարվա ընթացքում գրել են 15 էսսե՝ անդրադառնալով «Գրականություն» առարկայի թեմաներին: Աշխատում են նաև 8-րդ դասարանցիների հետ, որոնք նոր ուսումնական տարում փոխադրվելու են 9-րդ դասարան:

Գոհար Մկրտումյանի գնահատմամբ՝ էսսե գրել սովորելու ընթացքը ոչ այնքան դժվար էր, որքան հաճելի. «Նախ ինքս սովորեցի էսսե գրել, որովհետև կրթական գործընթացում նման պահանջ չենք ունեցել: Իսկ նորը, ստեղծարարությունը մշտապես ավելի հաճելի և հետաքրքրական ճանապարհ են»:

Նրա համոզմամբ՝ ստեղծագործել կարող են բոլոր աշակերտները՝ իրենց մտահորիզոնի, բառապաշարի սահմաններում. «Յուրաքանչյուր աշակերտ ունի ինքնուրույն միտք, ստեղծագործելու կայծ, որը պետք է ճիշտ մշակել և որոշակի կառուցվածքի բերելու ճանապարհ անցել: Թույլ առաջադիմությամբ աշակերտները գուցե խնդիր ունեն մտքերը թղթին հանձնելու, կառուցիկ արտահայտվելու, բայց շատ հաճախ հենց նրանց մոտ ենք հայտնաբերում գեղեցիկ և ստեղծագործ միտք»:

Գրականության ուսուցչուհին նշում է, որ ընթացիկ աշխատանքները հիմնականում հաջողված են, և իր ակնկալիքները՝ արդարացված:

«Աշակերտներն ասում են՝ հիմա, երբ կարդում ենք մեր տարեսկզբի էսսեները, ծիծաղում ենք: Դա նշանակում է, որ սկզբում շարադրանքներն այդքան հստակ, կառուցիկ ու փաստարկված չէին: Իսկ էսսե գրելու գործընթացը համակարգված աշխատանք է և սովորեցնում է մարդուն մտածել ու խոսել փաստարկված՝ կուռ և տրամաբանված շարադրանքով»,- ներկայացնում է Գոհար Մկրտումյանը:

Անդրադառնալով հանրակրթության նոր չափորոշչին ընդհանրապես՝ նա ընդգծում է՝ դրա առավելությունն առաջին հերթին բաց դաշտն ու ազատությունն են, որ տրված են ուսուցչին, և շեշտադրումը ոչ միայն բուն գիտելիքն է, այլև դա կիրառումն ու կարողունակություն ձեռք բերումը: Նա կարևորում է նաև աշակերտի լիարժեք ներգրավվածությունը կրթական գործընթացում, ինչն ուսումնառությունը նրա համար առավել հետաքրքրական է դարձնում:

Եզրափակելով խոսքը՝ ուսուցչուհին նշում է. «Ես իմ աշակերտներին մշտապես մղում եմ առաջ, որովհետև դա առաջին հերթին իմ հաջողությունն է»:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Տեղեկատվություն «Պաշարների շտեմարան» կայքում տեղադրված ՏՀՏ գործիքների վերաբերյալ

    Թեմայի հեղինակ՝ arpi.kirishyan

    «Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…

  • Ուսուցիչը՝ կրթության հենասյուն

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…

  • Ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի մոտ:

    Թեմայի հեղինակ՝ zhanna@ktak.am

    Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…

  • Ջոն Դյուի՝ նախագծային մեթոդի հիմնադիր

    Թեմայի հեղինակ՝ LZH

    <<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…