ՀՀ կառավարության որոշմամբ ԿԳՄՍ նախարարությանը 2024 թվականի պետական բյուջեով հատկացված միջոցների հաշվին կատարվել է վերաբաշխում՝ մոտ 2,3 մլրդ դրամ գումարի չափով:
Գումարը կուղղվի շինարարությունն ավարտված և ավարտվող 93 մանկապարտեզի գույքով ապահովմանը, ինչպես նաև անհետաձգելի ծրագրերի շրջանակում Գեղարքունիքի մարզի Գեղամասարի մանկապարտեզի հիմնանորոգման աշխատանքների մեկնարկին։ Նշված 93 մանկապարտեզի համար նախատեսվում է ձեռք բերել 122 անուն նոր գույք, շահառու է հանդիսանում նախադպրոցական հաստատությունների ավելի քան 9400 սան:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ այս աշխատանքները կատարվում են ՀՀ կառավարության «Մինչև 2026 թ․ 500 մանկապարտեզի կառուցում/վերակառուցում/հիմնանորոգում» ծրագրի շրջանակում: «Այս որոշմամբ վերաբաշխվող գումարներն արդեն իսկ նախատեսված էին 2024 թվականի բյուջեով, սակայն դրանք չբաշխված գումարներ էին, և մանկապարտեզների ցանկերը ճշգրտվելուց հետո գումարները բաշխվում են՝ ըստ յուրաքանչյուր մանկապարտեզի գույքի ձեռքբերման: 2023 թվականի ավարտի դրությամբ շինարարական աշխատանքներն ավարտվել են 144 նախադպրոցական հաստատությունում. այս պահին այդ թիվն ավելի մեծ է՝ 159 հաստատություն: ՏԿԵ նախարարության գործընկերների հետ աշխատանքների արդյունքում առանձնացրել ենք այն հաստատությունները, որոնց շինարարությունն ավարտվել է կամ ավարտվում է այս տարի, և ունեն գույքով ապահովման խնդիրներ»,-նշել է նախարարը՝ ընդգծելով որոշմամբ նախատեսվում է գույքով ապահովել 93 մանկապարտեզ, որոնցից 5-ը՝ Արագածոտնում, 4-ը՝ Արարատում, 28-ը՝ Արմավիրում, 2-ը՝ Գեղարքունիքում, 14-ը՝ Լոռիում, 10-ը՝ Կոտայքում, 20-ը՝ Շիրակում, 3-ը՝ Սյունիքում և 7-ը՝ Տավուշում։ Այդ մանկապարտեզներից 25-ը նորակառույց է, 14-ը՝ վերակառուցված, 54-ը՝ հիմնանորոգված:
Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է, որ մանկապարտեզները կառուցվել, վերակառուցվել և հիմնանորոգվել են տարբեր ծրագրերով, մասնավորապես՝ սուբվենցիոն ծրագրերով՝ 74 մանկապարտեզ, Վերակառուցման և զարգացման միջազգային բանկի աջակցությամբ իրականացվող «Սոցիալական ներդրումների և տեղական զարգացման» ծրագրով՝ 6 մանկապարտեզ, անհետաձգելի ծրագրով՝ 3 մանկապարտեզ, «Մոդուլային» տիպի 144 տեղ հզորությամբ 2 մսուր-մանկապարտեզ, բարեգործական ծրագրերով՝ 8 մանկապարտեզ։
Մանկապարտեզների գույքի ձեռք բերման նպատակով ՀՀ մարզպետարաններն արդեն իսկ մեկնարկել են գնման գործընթացները։
Որոշմամբ գումար է հատկացվում նաև ՀՀ Գեղարքունիքի մարզի Վարդենիս համայնքի Գեղամասար գյուղի մանկապարտեզի շենքի հիմնանորոգման աշխատանքների մեկնարկի նպատակով։ Մանկապարտեզն ընդգրկվել է 500 մանկապարտեզի ցանկում՝ անհետաձգելի ծրագրերի շրջանակում։ Մանկապարտեզի հիմնանորոգման համար կազմվել են ՀՀ օրենսդրությամբ անհրաժեշտ նախագծանախահաշվային փաստաթղթերը, ինչպես նաև Վարդենիսի համայնքապետարանի կողմից կնքվել են կապալային աշխատանքների և տեխնիկական հսկողության ծառայության գնման պայմանագրերը։
ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հետաքրքրվել է, թե արդյոք առկա են գույքի ձեռքբերման ստանդարտներ, որին ի պատասխան՝ նախարարը նշել է, որ միասնական ստանդարտի են բերվել գույքի թե՛ անվանացանկը, թե՛ տեխնիկական բնութագրերը: «Նախկինում ունեցել ենք իրավիճակ, երբ տարբեր ծրագրերի շրջանակում համայնքների կողմից ձեռք է բերվել գույք, որը, սակայն, միասնական ստանդարտի և որակական հատկանիշների համապատասխանեցման խնդիր է ունեցել: Արդեն ունենք նախարարի առանձին հրամանով հաստատված անվանացանկ և տեխնիկական բնութագրեր, որոնք մանրակրկտորեն վերանայվել են: Կատարվել է մեծ ծավալի աշխատանք, որպեսզի թե՛ որակական պահանջները և թե՛ գույքի քանակը համադրվեն շենքերի հզորությունների և տարիքային խմբերի հետ»,- նշել է նախարարը՝ հավելելով, որ ներկայում առանձին աշխատանքներ են արվում ուսումնադիդակտիկ նյութերի բնութագրերի ուղղությամբ՝ հաշվի առնելով, որ փոխվել է նաև նախադպրոցական կրթության չափորոշիչը, և այդ նյութերը համապատասխանեցման կարիք ունեն:
Վարչապետը, որպես ծրագրի կարևոր մարտահրավեր նշելով գույքի որակը, միաժամանակ փաստել է, որ մանկապարտեզների ավելի քան 95 տոկոսը կառուցվել է սուբվենցիոն ծրագրերով, որոնցում Կառավարության ֆինանսավորման մասնաբաժինը կազմում է առնվազն 70 տոկոս, տեղ-տեղ՝ մինչև 85 տոկոս:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև նշել է, որ Կառավարությունը կարևոր քաղաքականություն է վարում մանկապարտեզների սաների տարիքն իջեցնելու և մսուրային տարիքի երեխաներին ընդգրկելու առումով. «Ներկայում փորձնական ծրագիր ենք սկսել՝ դրանում ընդգրկելով Երևանի, Գյումրու և Վանաձորի որոշ մանկապարտեզներ՝ իրականացնելու 1 տարեկանից սկսած երեխաների ընդունելություն: Փորձարկման արդյունքներով ծրագիրը կտարածվի նաև հանրապետության այլ մանկապարտեզներում՝ դրանով կրթությունը հասանելի դարձնելով ավելի փոքր տարիքի երեխաներին»:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ