ՀՀ կառավարության որոշմամբ ԿԳՄՍ նախարարությանը 2024 թվականի պետական բյուջեով հատկացված միջոցների հաշվին կատարվել է վերաբաշխում՝ մոտ 2,3 մլրդ դրամ գումարի չափով:
Գումարը կուղղվի շինարարությունն ավարտված և ավարտվող 93 մանկապարտեզի գույքով ապահովմանը, ինչպես նաև անհետաձգելի ծրագրերի շրջանակում Գեղարքունիքի մարզի Գեղամասարի մանկապարտեզի հիմնանորոգման աշխատանքների մեկնարկին։ Նշված 93 մանկապարտեզի համար նախատեսվում է ձեռք բերել 122 անուն նոր գույք, շահառու է հանդիսանում նախադպրոցական հաստատությունների ավելի քան 9400 սան:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ այս աշխատանքները կատարվում են ՀՀ կառավարության «Մինչև 2026 թ․ 500 մանկապարտեզի կառուցում/վերակառուցում/հիմնանորոգում» ծրագրի շրջանակում: «Այս որոշմամբ վերաբաշխվող գումարներն արդեն իսկ նախատեսված էին 2024 թվականի բյուջեով, սակայն դրանք չբաշխված գումարներ էին, և մանկապարտեզների ցանկերը ճշգրտվելուց հետո գումարները բաշխվում են՝ ըստ յուրաքանչյուր մանկապարտեզի գույքի ձեռքբերման: 2023 թվականի ավարտի դրությամբ շինարարական աշխատանքներն ավարտվել են 144 նախադպրոցական հաստատությունում. այս պահին այդ թիվն ավելի մեծ է՝ 159 հաստատություն: ՏԿԵ նախարարության գործընկերների հետ աշխատանքների արդյունքում առանձնացրել ենք այն հաստատությունները, որոնց շինարարությունն ավարտվել է կամ ավարտվում է այս տարի, և ունեն գույքով ապահովման խնդիրներ»,-նշել է նախարարը՝ ընդգծելով որոշմամբ նախատեսվում է գույքով ապահովել 93 մանկապարտեզ, որոնցից 5-ը՝ Արագածոտնում, 4-ը՝ Արարատում, 28-ը՝ Արմավիրում, 2-ը՝ Գեղարքունիքում, 14-ը՝ Լոռիում, 10-ը՝ Կոտայքում, 20-ը՝ Շիրակում, 3-ը՝ Սյունիքում և 7-ը՝ Տավուշում։ Այդ մանկապարտեզներից 25-ը նորակառույց է, 14-ը՝ վերակառուցված, 54-ը՝ հիմնանորոգված:
Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է, որ մանկապարտեզները կառուցվել, վերակառուցվել և հիմնանորոգվել են տարբեր ծրագրերով, մասնավորապես՝ սուբվենցիոն ծրագրերով՝ 74 մանկապարտեզ, Վերակառուցման և զարգացման միջազգային բանկի աջակցությամբ իրականացվող «Սոցիալական ներդրումների և տեղական զարգացման» ծրագրով՝ 6 մանկապարտեզ, անհետաձգելի ծրագրով՝ 3 մանկապարտեզ, «Մոդուլային» տիպի 144 տեղ հզորությամբ 2 մսուր-մանկապարտեզ, բարեգործական ծրագրերով՝ 8 մանկապարտեզ։
Մանկապարտեզների գույքի ձեռք բերման նպատակով ՀՀ մարզպետարաններն արդեն իսկ մեկնարկել են գնման գործընթացները։
Որոշմամբ գումար է հատկացվում նաև ՀՀ Գեղարքունիքի մարզի Վարդենիս համայնքի Գեղամասար գյուղի մանկապարտեզի շենքի հիմնանորոգման աշխատանքների մեկնարկի նպատակով։ Մանկապարտեզն ընդգրկվել է 500 մանկապարտեզի ցանկում՝ անհետաձգելի ծրագրերի շրջանակում։ Մանկապարտեզի հիմնանորոգման համար կազմվել են ՀՀ օրենսդրությամբ անհրաժեշտ նախագծանախահաշվային փաստաթղթերը, ինչպես նաև Վարդենիսի համայնքապետարանի կողմից կնքվել են կապալային աշխատանքների և տեխնիկական հսկողության ծառայության գնման պայմանագրերը։
ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հետաքրքրվել է, թե արդյոք առկա են գույքի ձեռքբերման ստանդարտներ, որին ի պատասխան՝ նախարարը նշել է, որ միասնական ստանդարտի են բերվել գույքի թե՛ անվանացանկը, թե՛ տեխնիկական բնութագրերը: «Նախկինում ունեցել ենք իրավիճակ, երբ տարբեր ծրագրերի շրջանակում համայնքների կողմից ձեռք է բերվել գույք, որը, սակայն, միասնական ստանդարտի և որակական հատկանիշների համապատասխանեցման խնդիր է ունեցել: Արդեն ունենք նախարարի առանձին հրամանով հաստատված անվանացանկ և տեխնիկական բնութագրեր, որոնք մանրակրկտորեն վերանայվել են: Կատարվել է մեծ ծավալի աշխատանք, որպեսզի թե՛ որակական պահանջները և թե՛ գույքի քանակը համադրվեն շենքերի հզորությունների և տարիքային խմբերի հետ»,- նշել է նախարարը՝ հավելելով, որ ներկայում առանձին աշխատանքներ են արվում ուսումնադիդակտիկ նյութերի բնութագրերի ուղղությամբ՝ հաշվի առնելով, որ փոխվել է նաև նախադպրոցական կրթության չափորոշիչը, և այդ նյութերը համապատասխանեցման կարիք ունեն:
Վարչապետը, որպես ծրագրի կարևոր մարտահրավեր նշելով գույքի որակը, միաժամանակ փաստել է, որ մանկապարտեզների ավելի քան 95 տոկոսը կառուցվել է սուբվենցիոն ծրագրերով, որոնցում Կառավարության ֆինանսավորման մասնաբաժինը կազմում է առնվազն 70 տոկոս, տեղ-տեղ՝ մինչև 85 տոկոս:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև նշել է, որ Կառավարությունը կարևոր քաղաքականություն է վարում մանկապարտեզների սաների տարիքն իջեցնելու և մսուրային տարիքի երեխաներին ընդգրկելու առումով. «Ներկայում փորձնական ծրագիր ենք սկսել՝ դրանում ընդգրկելով Երևանի, Գյումրու և Վանաձորի որոշ մանկապարտեզներ՝ իրականացնելու 1 տարեկանից սկսած երեխաների ընդունելություն: Փորձարկման արդյունքներով ծրագիրը կտարածվի նաև հանրապետության այլ մանկապարտեզներում՝ դրանով կրթությունը հասանելի դարձնելով ավելի փոքր տարիքի երեխաներին»:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ