ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը «Ժողովրդավարության դիմադրողականությունն ու մարդու իրավունքների պաշտպանությունը ճգնաժամի պայմաններում» խորագիրը կրող ֆորումի շրջանակում այսօր մասնակցել է Հայաստանում մեդիա միջավայրի վրա ազդող գործոնների վերաբերյալ պանելային քննարկմանը:
Քննարկմանը մասնակցել են նաև ՀՀ վարչապետի աշխատակազմի Ռազմավարական հաղորդակցության և մասնակցային կառավարման բարեփոխման ծրագրերի ղեկավար Անժելա Կժդրյանը, «Ինֆոքոմ» լրատվական կայքի համահիմնադիր Սևակ Մամյանը, ԶԼՄ-ների Էթիկայի դիտորդ մարմնի անդամ, իրավաբան Արա Ղազարյանը և «Մեդիա նախաձեռնությունների կենտրոնի» պրոդյուսեր Նելլի Ռաֆայելյանը:
Իր ելույթում անդրադառնալով մեդիագրագիտության բերալավման կարևորությանը՝ ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ հանրակրթության պետական նոր չափորոշչով սովորողի առանցքային 8 կարողունակություններից մեկը թվային և մեդիա կարողունակությունն է, որի արդյունքում յուրաքանչյուր շրջանավարտ կկարողանա հմտորեն տիրապետել այդ գործիքներին՝ վերլուծելով ու կիրառելով դրանք: Չափորոշիչը սահմանում է, որ սովորողները պետք է տիրապետեն մեդիագրագիտության կանոններին ու հմտություններին, պատկերացնեն մեդիայի աշխատանքը և դերը ժողովրդավարական հասարակությունում, կարողանան կողմնորոշվել տեղեկատվական հոսքերում՝ գտնելով և տարածելով փաստարկված տեղեկություններ:
Նախարարի դիտարկմամբ՝ սա մեծ աշխատանք է, որն էապես կարող է փոխել նաև հասարակության մեդիագրագիտության պատկերը: «Երբ խոսում ենք մեդիամիջավայրի վրա ազդող գործոնների մասին, բնականաբար, հասարակության մեդիակրթությունն ու մեդիագրագիտությունը դառնում են առաջնային: Այստեղ կրթական համակարգն ունի հատուկ հանձնառություն: Ժամանակակից հասարակություններն առանց մեդիագրագիտության բավարար մակարդակի չեն կարող ապահովել ժողովրդավարության անհրաժեշտ պայմանները, որոնցով պայմանավորված են այդ գործընթացների մասնակցայնությունը, թափանցիկությունը և հաշվետվողականությունը: Կրթության հիմնական անելիքը մեդիակրթությունն իրապես քաղաքացիական կրթության մաս դարձնելն է՝ որպես անհրաժեշտ և հիմնարար գրագիտության մակարդակ»,- ասել է նախարարը և ընդգծել, որ թեև մեծածավալ ծրագրեր են իրականացվում այդ ուղղությամբ, սակայն անելիքներ դեռ շատ կան:
Նախարարն անդրադարձել է նաև լրագրողական կրթության որակի չափանիշների բարելավման անհրաժեշտությանը՝ որպես մեդիադաշտի կայացման նախապայման: Անդրադառնալով ուսուցիչների մասնագիտական զարգացմանը՝ Ժաննա Անդրեասյանը նշել է՝ վերջին տարիներին այս ուղղությամբ նկատելի առաջընթաց կա. մեդիագրագիտության բաղադրիչն ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման ծրագրերում դարձել է պարտադիր:
«Այդուհանդերձ, այս գործընթացը հիերարխիկ չէ. մենք դուրս ենք գալիս այն դերից, երբ մեկը սովորեցնում է, մյուսը՝ սովորում: Իրականում, մեր երեխաները շատ ակտիվ մեդիասպառողներ ու ստեղծողներ են: Կարծում եմ՝ եթե կրթական գործընթացն ավելի համագործակցային դիտարկենք, ապա կունենանք մի իրավիճակ, երբ ուսուցիչներն էլ կարող են սովորել երեխաներից: Նոր չափորոշիչը հատկապես տալիս է այդ հնարավորությունը՝ նախագծային ուսուցման և բազմաթիվ այլ գործիքների միջոցով»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանն ու վստահություն հայտնել՝ ֆորումի ընթացքում հնչած տարբեր մտքերն ու գաղափարներն օգտակար կլինի կիսել նաև կրթական համակարգի ներկայացուցիչների հետ:
Այս համատեքստում ԿԳՄՍ նախարարը տեղեկացրել է՝ Մեդիա նախաձեռնությունների կենտրոնի հետ ավանդաբար իրականացվում է «Մեդիագրագիտության շաբաթ» միջոցառումը, որը ներառում է բազմաթիվ կրթական ծրագրեր և վերապատրաստումներ: Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ ամեն տարվա նոյեմբերին կազմակերպվող միջոցառումը մեծ թվով մասնակիցներ է ունենում, ինչը ցույց է տալիս, որ կրթական համակարգը պատրաստ է սովորելու և փոխառելու անհրաժեշտ գիտելիքներն ու հմտությունները:
Պանելային քննարկման մասնակիցները հարցուպատասխանի ընթացքում անդրադարձել են ոլորտային մի շարք հարցերի:
Միջոցառումն անցկացվում է Freedom House կազմակերպության կողմից իրականացվող «Հայաստանում ժողովրդավարական մշակույթի խթանումը» ծրագրի շրջանակում, որի նպատակն է բացահայտել ապատեղեկատվության դեմ պայքարի լավագույն փորձը՝ Հայաստանում ժողովրդավարության և մարդու իրավունքների պաշտպանության համար:
Ֆորումը կազմակերպվել է Freedom House միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպության և գործընկեր «Իրազեկ քաղաքացիների միավորում» ՀԿ-ի համատեղ ջանքերով: Հանրային ֆորումը նպատակ ունի միավորելու քաղհասարակության, ԶԼՄ-ների, դիվանագիտական համայնքի և ՀՀ օրենսդիր ու գործադիր մարմինների շահագրգիռ կողմերին՝ համատեղ վերլուծելու և քննարկելու Հայաստանում ժողովրդավարական բարեփոխումները:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ