Մեկնարկել է արդեն 5-րդ անգամ անցկացվող «EduArmenia2024» համահայկական գիտակրթական աշխատաժողովը, որի նպատակն է ներկայացնել հանրակրթության ոլորտի բարեփոխումների լավագույն փորձը:
Աշխատաժողովի բացմանը մասնակցել են ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը, ՀՀ լեզվի կոմիտեի նախագահ Սիրանուշ Դվոյանը, ՀՀ կրթության տեսչական մարմնի ղեկավար Վաղարշակ Մատիկյանը, ԿԶՆԱԿ հիմնադրամի տնօրենի պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանը, Խ. Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարանի ռեկտոր Սրբուհի Գևորգյանը, «EDUArmenia»-ի համահիմնադիր Լիլիթ Մկրտչյանը, ոլորտի մասնագետներ, շահագրգիռ կառույցների ներկայացուցիչներ:
Աշխատաժողովի ընթացքում կրթության ոլորտի ներկայացուցիչները հանդես կգան ոլորտի զարգացմանն ու բարեփոխումներին նվիրված բանախոսություններով և դասախոսություններով:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը ողջունել է ներկաներին և վստահություն հայտնել, որ բոլոր քննարկումներն ու ելույթները, փորձի փոխանակման ձևաչափերը կատարված աշխատանքի արժևորման ևս մեկ հնարավորություն են: «Աշխատաժողովը կարևոր է ոչ միայն փորձը կիսելու, այլև փորձի շուրջ խորհելու առումով»,- ասել է նա:
Դպրոցում սովորելը երեխաների համար սիրելի դարձնելը՝ առաջնային խնդիր
Ըստ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի՝ անցնող ուսումնական տարին բարդ էր՝ պայմանավորված մի շարք փոփոխություններով. «Հանրակրթության պետական չափորոշիչը ներդրվեց երեք դասարաններում, փոխվեց դպրոցների ֆինանսավորման մեխանիզմը և այլն: Արագությամբ ընթացող փոփոխությունների պարագայում բարդ է տեղերում աշխատել և արագ կողմնորոշվել՝ պահպանելով արդյունավետությունը և նպաստելով կրթության որակի բարձրացմանը: Ուսումնական տարվա ընթացքում մեր հանդիպումներն ուսուցչական համայնքի հետ ցույց են տվել, որ չնայած բարդություններին՝ գրանցել ենք դրական արդյունքներ: Թեև դրանք փոքր են կամ միգուցե ոչ այնչափ, որքան ակնկալվում էր ի սկզբանե, բայց, այնուամենայնիվ, ունենք դրական դինամիկա»:
Արաքսիա Սվաջյանը նշել է՝ ցանկացած նոր գործընթաց իր հետ բերում է փորձություններ և բազմաթիվ հարցեր, որոնց լուծումները հենց այսպիսի աշխատաժողովների ընթացքում է նաև հնարավոր գտնել:
«Մեզ համար շատ կարևոր է, որ մանկավարժական համայնքն ակտիվ լինի այս գործընթացում, և կիրառման փուլում հենց իրացնողներից ստանանք արձագանք: Կարևոր է, որ չափորոշչի վերաբերյալ արձագանքները դրական են ոչ միայն մանկավարժներից, այլև աշակերտներից, որոնք վստահեցնում են՝ ուսումնական գործընթացն առավել հետաքրքրական է դարձել, փոխվել է մոտիվացիան»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը:
Նա կարևորել է նաև ծնողական համայնքի արձագանքը, ըստ որի՝ փոփոխություններ են նկատվում թե՛ երեխաների զբաղվածության ու հետաքրքրություններին, թե՛ դպրոցի հետ հետադարձ կապի կազմակերպման հարցերում:
Որպես խնդիր՝ փոխնախարարը մտահոգիչ է համարել երբեմն հնչող կարծիքները, թե երեխաները չեն ուզում սովորել դպրոցում. «Մեզ համար առաջնային է դպրոցում ճիշտ մթնոլորտ ձևավորել՝ կարևորել ամենաառաջին կարողունակությունը՝ սովորեցնել սովորել, որ երեխաները հասկանան՝ ինչու սովորել և սովորելու դեպքում ինչ արդյունքի կհասնեն»,- ասել է նա:
Նոր դասագրքերի մեծ մասը երաշխավորվել է տպագրության
Արաքսիա Սվաջյանի տեղեկացմամբ՝ առաջիկա ուսումնական տարում ևս 4 դասարանում ներդրվելու է հանրակրթության պետական չափորոշիչը: Դասագրքերն արդեն փորձաքննվել են. մեծ մասն արդեն երաշխավորվել է տպագրության, մի մասն էլ կրկնակի փորձաքննության փուլում է:
«Ամեն ինչ արվում է, որպեսզի օգոստոսի վերջին տասնօրյակում բոլոր դպրոցներն ապահովված լինեն դասագրքերով»,- ասել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը՝ շեշտելով
դասագրքերից օգտվելու ստանդարտ ձևերից հրաժարվելու և դրանք ավելի ճկուն օգտագործելու կարևորությունը:
«Նոր ձևաչափերով դասագրքերը գուցե ուսուցչի համար որոշակի դժվարություն առաջացնեն, բայց մյուս կողմից՝ մանկավարժությունը ստեղծագործական գործընթաց է, և մենք քաջալերում ենք, որ դասերը տարիներ շարունակ կրկնված ձևաչափերից մի փոքր դուրս գան ու դառնան ճկուն ու ստեղծագործ՝ ժամանակին համընթաց: Դա ենթադրում է՝ անել հնարավորը, որ այսօրվա հետաքրքիր, խելացի, ինֆորմացված, ակտիվ սերունդը սիրի սովորելը հենց դպրոցում: Մեր դպրոցները պետք է դարձնենք այն միջավայրը, որ երեխաները ոչ թե ուրախանան արձակուրդ գնալիս, այլ ափսոսան, որ դպրոց չեն հաճախելու»,- իր տեսլականն է ներկայացրել Արաքսիա Սվաջյանը:
Գործարկվելու է դպրոցի տնօրենի հավակնորդների վերապատրաստման ծրագիր
Փոխվել է դպրոցների կառավարման մոդելը. տնօրեններն ազատվել են վարչատնտեսական խնդիրներից, որոնք զբաղեցնում էին նրանց ժամանակի գերակշիռ մասը: Արաքսիա Սվաջյանը նշել է՝ բազմաթիվ դպրոցներում այժմ չկան տնօրեններ. նույնիսկ մի քանի անգամ հայտարարված մրցույթների արդյունքում այդ տեղերը չեն համալրվում:
Այս մտահոգիչ պատկերը խոսում է ոլորտի բացերի մասին՝ օրախնդիր դարձնելով ուսուցչական, կառավարչական համայնքների կարողությունների զարգացման անհրաժեշտությունը. «Առաջիկայում ունենալու ենք դպրոցների տնօրենների հավակնորդների խորքային վերապատրաստման ծրագիր՝ 7 ամիս տևողությամբ: Այդ ընթացքում նրանք սովորելու են զարգացման ծրագիր գրել՝ լրամշակելով իրենց ներկայացրած զարգացման ծրագրերը՝ փորձագետների աջակցությամբ: Ավարտողներն ունենալու են պատրաստի զարգացման ծրագիր, և հաջողությամբ պաշտպանելու դեպքում կդառնան տնօրենների պոտենցիալ թեկնածուներ: Փորձում ենք դպրոցներին ազատել կրթության որակի հետ ուղիղ կապ չունեցող բոլոր գործընթացներից: Որոշ ծառայությունների համար արտապատվիրակման մեխանիզմն է ներդրվելու. կան կազմակերպություններ, որոնք հստակ գիտեն, թե ինչ է դպրոցի պահպանությունը, գնումների գործընթացը և կկարողանան հաջողությամբ իրականացնել այդ գործառույթները»:
Փոխնախարարը կարևորել է նաև դպրոցներում պատշաճ ենթակառուցվածքների, միջավայրի, անհրաժեշտ գույքի և ուսումնալաբորատոր բազայի ապահովումը: Տավուշի և Արմավիրի մարզերի բոլոր դպրոցներում արդեն առկա են լաբորատորիաներ. մինչև տարեվերջ կհամալրվեն նաև Արագածոտնի, Արարատի, Գեղարքունիքի, Կոտայքի, Լոռու և Շիրակի մարզի դպրոցները:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ