ԿԳՄՍ նախարարության և Բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտեի աջակցությամբ Մեսրոպ Մաշտոցի անվան Մատենադարանը հուլիսի 19-22-ն անցկացրել է Հայագիտական միջազգային կոնգրես:
Մատենադարանում, ինչպես նաև Սյունիքի և Վայոց ձորի մարզերում անցկացված կոնգրեսին մասնակցել են 16 երկրներից Հայաստան ժամանած հեղինակավոր հայագետներ ու միջնադարագետներ, հոգևոր-ձեռագրական կենտրոնների ներկայացուցիչներ (Անթիլիաս, Զմմառ, Վենետիկ, Վիեննա, Երուսաղեմ): Հայագիտական միջազգային կոնգրեսը Մատենադարանում միավորել է աշխարհի բոլոր խոշոր համալսարանական գիտական կենտրոնների հայագիտական հանրությունը ներկայացնող մասնագետներին: Կոնգրեսին իր մասնակցությունն է բերել նաև Բոլոնիայի համալսարանի հայագիտության ամբիոնի պրոֆեսոր Աննա Շիրինյանը:
«Անչափ կարևորում եմ նմանատիպ հանդիպումները, քանի որ այն առաջին հերթին նպաստում է միջանձնային հարաբերությունների հաստատմանն ու զարգացմանը: Այն նաև մտքերի փոխանակման, մասնագիտական քննարկումների, գործընկերային կապերի ամրապնդման, ինչպես նաև համագործակցության և պայմանավորվածությունների ձեռքբերման հրաշալի հարթակ է»,- խոսելով Երևանում անցկացված հայագիտական կոնգրեսի մասին՝ նշում է նա:
Բոլոնիայի համալսարանը հիմնադրվել է 1077 թվականին և համարվում է Եվրոպայի հնագույն համալսարանը։ Այստեղ գործում է հայագիտության ամբիոն, որը ղեկավարում է պրոֆեսոր Աննա Շիրինյանը: Նա ներկայացրել է հայագիտությանն առնչվող գործընթացները համալսարանական ամբիոնում:
Գաբրիելա Ուլուհոջյանը՝ հայագիտության ամբիոնի հիմնադիր Բոլոնիայի համալսարանում
Բոլոնիայի համալսարանում հայագիտությունը սկիզբ է առել 1973 թվականին գիտնական Գաբրիելլա Ուլուհոջյանի ջանքերի շնորհիվ: Գիտնականը հարթել է այն ուղին, որով ներդրվել և ձևավորվել է հայագիտությունը Բոլոնիայի համալսարանում. այն առաջին հայագիտական ամբիոնն է Իտալիայում: Գաբրիելլա Ուլուհոջյանը 1973 թվականից մինչև 1982 թվականը Բոլոնիայի պետական համալսարանի բանասիրական ֆակուլտետում դասավանդել է հայոց լեզու և գրականություն։ 1982 թվականին հաղթելով պետական մրցույթում՝ դարձել է հայագիտության ամբիոնի վարիչ՝ նախ ղեկավարել է լեզվագիտության, ապա միջնադարյան պատմության բաժինները։ Այդ տարիների ընթացքում Գաբրիելլա Ուլուհոջյանին հաջողվել է ամրապնդել Բոլոնիայի համալսարանում հայոց լեզվի ուսումնասիրության մակարդակը, նրա ջանքերով հիմնվել է համապատասխան գրադարան։ Որպես մանկավարժ՝ Գաբրիելլա Ուլուհոջյանը կարողացել է պատրաստել արժանի հետևորդներ. նրա ուսանողներից հինգը պաշտպանել են դոկտորական ատենախոսություններ: Նրանցից է Աննա Շիրինյանը, որն իր կայուն տեղն է զբաղեցրել Բոլոնիայի համալսարանում և հայագիտության ասպարեզում:
Համալսարանում հայագիտությունը հզորացնելն ամենօրյա աշխատանք է
Բոլոնիայի համալսարանի հայագիտության դոցենտ Աննա Շիրինյանը հպարտությամբ է արձանագրում, որ առաջին հայագիտական ամբիոնը Իտալիայում բացվել է Բոլոնիայի համալսարանում: Անմիջապես հետո հայագիտությունը դասընթացների ձևաչափով ներդրվել է Վենետիկի, Պիզայի, Ֆլորենցիայի, Հռոմի համալսարաններում:
«Գաբրիելլա Ուլուհոջյանի շնորհիվ մենք ունեցանք նաև հստակ ծրագրեր, որոնցով էլ առաջնորդվում ենք հայագիտության ուսումնասիրման ուղղությամբ: Համալսարանում հայագիտությունը հզորացնելը, ուսանողներին այս ուղղության կարևորությունը մշտապես բացատրելը, ոգևորելը մեր ամենօրյա աշխատանքն է: Հատկապես այնպիսի մեծ բուհում, ինչպիսին Բոլոնիայի համալսարանն է, միշտ էլ վտանգ կա, որ հայագիտությունն այդ ընդհանուր համայնապատկերի մեջ կարող է կորչել: Իրականում, եթե համեմատենք այլ ուղղությունների հետ, հայագիտությունն ընտրած ուսանողների թիվը շատ ավելի փոքր է»,- ասում է Աննա Շիրինյանը:
Մարտահրավերներ
Մեծագույն խնդիրն այն է թե ինչի առջև են կանգնում ուսանողները, որոնք զբաղվում են հայագիտությամբ: Աննա Շիրինյանի խոսքով՝ նրանք չգիտեն, թե հետագայում ինչպես կշարունակեն իրենց մասնագիտական գործունեությունը: Մշակութային նախաձեռնությունների ֆինանսավորման պարագայում ուսանողները ոլորտում իրացվելու հնարավորություն են ունենում: Օրինակ՝ ֆինանսավորված ծրագրերում՝ ցուցահանդեսային, հրատարակչական գործունեության, թարգմանչական աշխատանքներում ներգրավվելով՝ ուսանողներն առավել իրացված են լինում: Ամբիոնի վարիչը կարծում է, որ ոլորտում ծրագրերի բազմազանությունը հեռանկարային և հրապուրիչ կդարձնի հայագիտությունը, հնարավորություն կընձեռի ուսանողներին զբաղվել, զարգացնել այս ուղղությունը և վարձատրվել կատարած աշխատանքի համար: Նմանատիպ ծրագրերն անհրաժեշտ են նաև ուսանողների մասնագիտական կենսագրության հարստացման համար. «Հետազոտական աշխատանքներ կատարելու ուղղությամբ էլ ծրագրերը շատ չեն: Ինչ խոսք, տարբեր տեսակի աջակցության, ծրագրերի ֆինանսավորման առկայության և ֆինանսավորման դեպքում կարող ենք խթանել հայագիտության ոլորտի զարգացումը»:
Հաջողություններ
Այս պահին Բոլոնիայի համալսարանի Հայագիտության ամբիոնն ունի շուրջ 30 ուսանող: Կան ուսանողներ, որոնք սովորելով Բոլոնիայի համալսարանում՝ համագործակցել, հետազոտական աշխատանքներ են կատարել տարբեր հոգևոր հայագիտական կենտրոններում, Մատենադարանում, գործակցել են տարբեր համալսարանական ամբիոնների հետ, այս ուղղությամբ պաշտպանել են ատենախոսություններ և հաջողություններ գրանցել ոլորտում:
Թվային տեխնոլոգիաներ
21-րդ դարում թվային տեխնոլոգիաները, թվային աղբյուրները մեծ նշանակություն և պահանջարկ ունեն ոլորտի բնականոն զարգացման, առաջընթացի, հետազոտական աշխատանքների իրականացումն ապահովող գործընթացներում: Նոր տեխնոլոգիաներն ապահովում են թվայնացված ձեռագրերի, մատենագրության հասանելիությունը:
Բոլոնիայի համալսարանի հայագիտական ամբիոնը, ինչպես Աննա Շիրինյանն է նշում, համագործակցում է տարբեր համալսարանական, հոգևոր կենտրոնների հետ: Օրինակ՝ կան կատալոգներ, որոնց համար անհրաժեշտ նյութերը, ձեռագրերի հատվածներն ու էջերն ամբիոնը Մատենադարանին է պատվիրում: Օգտվում են նաև Վատիկանի գրադարանի թվային շտեմարանի նյութերից, որոնք բաց հասանելիություն ունեն: 10 տարի առաջ երբ դեռևս ներդրված չէին թվային տեխնոլոգիաները, գործն ավելի դանդաղ էր ընթանում, քանի որ յուրաքանչյուր ձեռագրի, նմուշի հետազոտման համար պահանջվում էր ֆիզիկական ներկայություն տվյալ կենտրոնում:
Համագործակցություն
Բոլոնիայի համալսարանի հայագիտության ամբիոնը ակտիվորեն համագործակցում է Իտալիայում, Եվրոպայում, Հայաստանում գործող համալսարանական և հոգևոր հայագիտական կենտրոնների հետ: Երևանի պետական համալսարանի հետ իրականացնում են ուսանողների և դասախոսների փոխանակումներ ԵՄ «Էրազմուս» ծրագրի շրջանակում:
Գաբրիելա Ուլուհոջյանի լուսանկարը՝ zarkfoundation.com-ից
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ