Մասնագիտությամբ տնտեսագետ և ֆրանսերենի գիդ-թարգմանիչ Ազատուհի Ղուկասյանն այն 60 ուսուցիչներից մեկն է, որը մասնակցում է ԿԳՄՍ նախարարության կողմից կազմակերպված սփյուռքահայ ուսուցիչների վերապատրաստման ծրագրին:
Նա հայերենը սիրելի է դարձնում հայ երեխաների համար Ռուսաստանի Սոչի քաղաքում. արդեն 3 տարի է՝ Սոչիի թիվ 100 միջնակարգ դպրոցում դասավանդում է հայոց լեզու՝ որպես արտադասարանական առարկա: Բացի դրանից՝ հայոց լեզու և հայրենագիտություն է դասավանդում հայկական «Արարատ» մասնավոր պարային ստուդիայում, որտեղ երեխաները սովորում են պար, վոկալ և դհոլ: «Արարատ» պարային ստուդիան ծառայում է որպես հայկական դաստիարակության կենտրոն. պարը, ինչպես Ազատուհի Ղուկասյանն է նշում, համախմբել է երեխաներին նաև լեզվի շուրջ: Մանկավարժը երկար տարիներ եղել է նաև Սամարայի Հայորդաց տան տնօրենը:
Հայոց լեզվի խմբակը ռուսական դպրոցում ձևավորվում է տարրական դասարանների շրջանում՝ նախապես հայտարարություն տարածելուց հետո: Աշակերտները բաժանվում են մի քանի խմբերի և հայերեն են սովորում շաբաթը 2 անգամ: Անցած տարի Սոչիի թիվ 100 միջնակարգ դպրոցում եղել է 70 աշակերտ, իսկ «Արարատում»՝ 30:
Նրա խոսքով՝ դասընթացների նկատմամբ հետաքրքրությունը պահելն ու մեծացնելը, մակերեսային գիտեիքից խորքային գիտելիքի անցնելը մեծ ջանք ու նվիրում են պահանջում: Եվ դա արվում է ոչ միայն դասերի, այլև տարաբնույթ միջոցառումների միջոցով:
«Իմ առաքելությունն իրականացնելու համար ես շաբաթը երկու անգամ 3-ժամանոց ճանապարհ եմ անցնում՝ հասնելու դպրոց և նույնքան էլ վերադառնում: Սակայն դա անում եմ մեծ ոգևորվածությամբ և սիրով: Իմ աշխատանքի արդյունքը դասընթացների շուրջ ծավալվող հետաքրքրվածությունն է. նպատակ կա զարգացնելու և ընդլայնելու խմբակի շրջանակները նաև բարձր դասարաններում»,- պատմում է Ազատուհի Ղուկասյանը:
Որպես հաջողություն՝ Ազատուհի Ղուկասյանն արձանագրում է դպրոցում հայոց լեզվի արտադասարանական պարապմունքներին նաև այլազգիների՝ ռուս, թաթար աշակերտների մասնակցությունը:
«Նրանք ևս շատ ընդունակ աշակերտներ են և լրջությամբ են մոտենում դասընթացներին»,- ժպտալով պատմում է ուսուցչուհին:
Նրա գնահատմամբ՝ սփյուռքում աշխատող ուսուցիչների ամեն մի խոսքը քարոզչություն է՝ հայերենի, հայկականության. «Մենք պետք է այնքան վստահ լինենք մեր արածի վրա, որ ավելի լայն շրջանակի վարակենք ու ներգրավենք»:
Ազատուհի Ղուկասյանի գործունեության մեջ հետաքրքրական է նաև դպրոցում համշենահայերի հետ աշխատանքը: Նա փաստում է՝ համշենահայերենը գրական արևելահայերենից զգալիորեն տարբերվում է, և այդ երեխաների հետ աշխատանքը որքան դժվար, նույնքան հետաքրքիր է:
Անդրադառնալով վերապատրաստման ծրագրին՝ ուսուցչուհին այն կարևոր է համարում ունեցած գիտելիքը զարգացնելու, նոր հմտություններ ձեռք բերելու տեսանկյունից:
«Քեզ տալիս են նոր գործիքներ և սովորեցնում նոր մեթոդներ, որի արդյունքում մտահորիզոնդ լայնանում է, և ավելի ինքնավստահ ես դառնում: Հաջորդ քայլերն արդեն քեզնից են կախված՝ թե որ գործիքը քո տեղում, քո աշխատանքում ինչպես կադապտացնես: Գալիս ես հայրենիք, լիցքավորվում ես ու վերադառնում՝ ավելի մեծ լսարաններ գրավելու: Ես այսպես եմ տրամադրված»,- ասում է Ազատուհի Ղուկասյանը՝ կարևորելով նախաձեռնողականությունն ու ինքնակրթվելու շարունակական ձգտումը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ