«Կրթության զարգացման և նորարարությունների ազգային կենտրոն» հիմնադրամը ստեղծել է հանրակրթության կառավարման, բովանդակության մշակման, մանկավարժական կադրերի շարունակական մասնագիտական զարգացման, ուսումնական գրականության փորձաքննության, ուսուցման արդյունքների գնահատման փորձագետների շտեմարան, որի համար նախապես հայտարարվել էր մրցույթ:
Հանարակրթության ոլորտում հավաքագրվում են դպրոցական ծրագրով դասավանդվող առարկաների, գնահատման, կառավարման, ինչպես նաև հետազոտություն իրականացնող և ուսուցիչների մասնագիտական զարգացմանը աջակցող փորձագետներ:
ԿԶՆԱԿ-ի տնօրենի ժամանակավոր պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանը, անդրադառնալով նոր գործընթացին, նշում է, որ նպատակը տարբեր ծրագրերի արդյունավետ իրականացման համար մասնագիտական փորձառություն ունեցող մասնագետների ներգրավումն է համակարգում. «Հանրակրթության պետական չափորոշիչը, առարկայական չափորոշիչները նոր են մտնում դպրոցներ, և նյութին տիրապետող լավ մասնագետների կարիք կա: Որոշվեց ներգրավել նեղ մասնագիտական փորձառություն ունեցող մասնագետների, որոնք կարող են ունենալ նաև հիմնական աշխատանք այլ կառույցներում, բայց որպես փորձագետ՝ իրենց գիտելիքը, փորձն ու հմտությունը կծառայեցնեն հանրակրթության ոլորտին»:
Արտաշես Թորոսյանի խոսքով՝ փորձագետները ընտրվում են՝ հաշվի առնելով թեկնածուների՝ հանրակրթության չափորոշչի իմացությունը. «Միանշանակ է՝ չի կարող չափորոշիչը չիմացող կամ դրան ուղղակի ծանոթ մարդը դառնալ փորձագետ: Կան փաստաթղթեր, որոնց՝ ամբողջ ծավալով իմացությունը պարտադիր է: Փորձագետը լիարժեք պետք է տիրապետի հանրակրթության պետական չափորոշչին, առարկայական չափորոշչին, առարկայական ծրագրերի կառուցվածքին, սահմանված վերջնարդյունքներին, իմանա «Կրթության մասին» և «Հանրակրթության մասին» օրենքները, ուսուցիչների մասնագիտական չափանիշները, վերապատրաստման ծրագիրը, բաղադիրչները, կամավոր ատեստավորման սկզբունքները, տարակարգի պահանջները, կարգերը և այլն:
Երբեմն տվյալ մասնագետը շատ լավ գիտի առարկայական ծրագիրը միայն այն դասարանների համար, որտեղ ինքը դասավանդում է, ինչը բավարար չէ: Եթե նա չգիտի առարկայի ամբողջական ծրագիրը, որպես փորձագետ չի կարող արդյունավետ աշխատանք կատարել: Փորձագետն այն մասնագետն է, որը տվյալ առարկայի ուղղությամբ ամբողջությամբ տիրապետում է նյութին: Նա պետք է բավարար իմացություն ունենա, որպեսզի կարողանա սովորեցնել մյուսներին, թե ինչպես պետք է աշխատել»:
Մրցույթին դիմել է շուրջ 500 մասնագետ ՀՀ դպրոցներից, բուհերից, մասնավոր և պետական տարբեր կառույցներից. նրանցից շտեմարանում ներառվելու համար ընտրվել են 150-ը: Թորոսյանի խոսքով՝ ընտրվել են թե՛ բազմափորձ, թե՛ քիչ փորձառությամբ, սակայն հարուստ գիտելիքով մասնագետներ:
ԿԶՆԱԿ-ի ղեկավարը հավաստիացնում է, որ փորձագետների ընտրության մրցույթը չի ավարտվում՝ այն շարունակական գործընթաց է:
«Այս պահին շտեմարանում ընդգրկվածներն ամբողջությամբ ապահովագրված չեն. հնարավոր է, որ նրանք աշխատանքի ընթացքում չկարողանան ապահովել պահանջները և դուրս մնան: Հետևաբար, շտեմարանում մշտապես կլինեն փոփոխություններ»,- իրազեկում է Ա. Թորոսյանը՝ հավելելով, որ իրենք շարունակելու են ընդունել դիմումներ, անցկացնել հարցազրույցներ և շտեմարանում ընդգրկել նոր փորձագետների:
Նշենք, որ փորձագետն իրականացնում է վճարովի աշխատանք. նրա հետ կնքվում է պայմանագիր, որի շրջանակում նա կազմակերպում է իր գործունեությունը:
«Շտեմարանում ներառվելուց հետո կոնկրետ աշխատանքների վերաբերյալ փորձագետների շրջանում տարածվում է հայտարարություն՝ մոդուլներ մշակելու, կարծիք հայտնելու, վերապատրաստում իրականացնելու: Ընտրվում են շտեմարանի այն փորձագետները, որոնք համապատասխանում են պահանջվող աշխատանքներին:
Փորձագետներն աշխատում են տարբեր ուղղություններով՝ իրականացնելով փաստաթղթերի փորձքննություն, մշակելով վերապատրաստման մոդուլներ՝ 3-րդ, 6-րդ, 8-րդ, 10-րդ դասարանների համար, որտեղ նոր ուսումնական տարում նոր չափորոշիչներն են ներդրվում: Այդ դասարաններում կան որոշակի նորություններ, դժվարություններ, և փորձագետները մշակում են ուսուցիչների աջակցության հեռավար դասընթացների մոդուլներ: Մշակվելու են նաև ուղեցույցներ, լինելու են առարկայական վերապատրաստումներ: Փորձագետների աշխատանքը նախ հաստատվում է ԿԶՆԱԿ-ի տվյալ բաժնի կողմից, ապա շրջանառվում»,- ասում է Արտաշես Թորոսյանը:
Նա այս գործընթացը հատկապես կարևորում է Հանրակրթության նոր չափորոշչի ներդրման գործընթացում նեղ մասնագետների ազդեցության ինտենսիվությունը մեծացնելու, դպրոցներում արդյունավետ փոփոխություն արձանագրելու տեսանկյունից: Թորոսյանի տեղեկացմամբ՝ դրա վերաբերյալ առաջիկա սեպտեմբերից մինչև տարվա վերջ հետազոտական աշխատանք է պլանավորված՝ հասկանալու՝ ինչպես են տարբեր վերապատրաստումները փոխում ուսուցչի աշխատանքն ու մտածելակերպը, նրա դիրքորոշումը:
Հայտարարվել է մրցույթ նաև արտադպրոցական կրթության ոլորտում փորձագետների շտեմարան ստեղծելու նպատակով: Այստեղ պահանջվում են մասնագետներ հետևյալ ուղղություններով՝
Ա. Թորոսյանը նշում է, որ ոլորտի մասնագետները պասիվ են, և արտադպրոցական կրթության փորձագետների հավակնորդներից դիմումները դեռևս քիչ են:
ԿԶՆԱԿ-ի պատասխանատուն կոչ է արել մասնագետներին ավելի ակտիվ լինել և ներգրավվել փորձագետների շտեմարանում՝ մասնագիտական ներուժով նպաստելով կրթության զարգացմանը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ