ՀՀ կառավարությունն այսօրվա նիստում հավանության է արժանացրել «Երերույք», «Հին Խնձորեսկ», «Բերդկունք ամրոց» և «Նորատուսի խաչքարեր» պատմամշակութային արգելոցներ ստեղծելու որոշման նախագիծը:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը: Նախարարը հիշեցրել է՝ նախորդ տարի հաստատվել է Մշակույթի զարգացման, պահպանման և հանրահռչակման ռազմավարությունը, իսկ Կառավարության ծրագրով նաև ամրագրված է՝ պետք է իրականացնել մշակութային զբոսաշրջության զարգացմանն ուղղված ծրագրեր, որոնք ենթադրում են աշխատանք նաև հենց մշակույթի ոլորտում:
«Կարևորելով զբոսաշրջության դերը մեր երկրի տնտեսական զարգացման գործում՝ մշակութային զբոսաշրջության կայուն զարգացման և որակի շարունակական ապահովման համար ստեղծվում և զարգացվում են ոլորտը սպասարկող նոր ենթակառուցվածքներ, որոնք էլ հանդիսանում են նոր ուղղությունների ձևավորման հիմք: Հայաստանը, հանդիսանալով մշակութային ժառանգության և զբոսաշրջային ներուժի տեսանկյունից բավական մեծ պոտենցիալ ունեցող պետություն, շարունակում է պատմական, գիտական, գեղարվեստական, ազգագրական արժեք ներկայացնող և զբոսաշրջային գրավչություն ունեցող զբոսաշրջային տարածքները դարձնել պատմամշակութային արգելոցներ: Արգելոցների ստեղծումը նպատակ ունի ոչ միայն զբոսաշրջիկների համար հարմարավետ միջավայր ստեղծել, այլև հնարավորություն տալ իրականացնելու կրթական, գիտատեղեկատվական ու մշակութային գործունեություն»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի խոսքով՝ «Երերույք», «Հին Խնձորեսկ», «Բերդկունք ամրոց» և «Նորատուսի խաչքարեր» պատմամշակութային հուշարձանների տարածքում ներկայում բացակայում են անհրաժեշտ ենթակառուցվածքները, և շատերն այդ վայրեր չեն այցելում՝ պարզապես դրանց մասին որևէ տեղեկություն չունենալու պատճառով:
Արգելոցների ստեղծման արդյունքում ձևավորվելու են նոր ենթակառուցվածքներ, բարեկարգվելու է տարածքը, տեղադրվելու է տոմսային տնտեսություն, և անցկացվելու է լուսավորություն, ինչն իր հերթին աշխուժացնելու է զբոսաշրջային հոսքերը հիշյալ համայնքներ։ Տարածքում կգործեն նաև մշտական պահակակետ, անվտանգության ապահովման համակարգ, էքսկուրսավարի և գիտաշխատողի ծառայություններ՝ բովանդակային միջավայրն ապահովելու համար:
Նախարարն ընդգծել է՝ արգելոցների ստեղծման արդյունքում շրջակա բնակավայրերի բնակիչները կստանան նաև տնտեսական գործունեության նոր միջավայրեր՝ իրացնելու իրենց արտադրանքը և մասնակցելու այդ արգելոցների շրջանակում զբոսաշրջային ուղիների կազմակերպմանը: Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ սա նաև հավելյալ հանրահռչակման աշխատանքներ իրականացնելու հնարավորություն է ընձեռում՝ մեծացնելով հանրության իրազեկվածությունն այս վայրերի վերաբերյալ:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև կարևորել է՝ արգելոցների ստեղծումը չի հանգեցնում Կառավարության համար լրացուցիչ ֆինանսական պարտավորության. դրանց հետագա պահպանումն ու շահագործումն իրականացվելու է «Պատմամշակութային արգելոց-թանգարանների և պատմական միջավայրի պահպանության ծառայություն» ՊՈԱԿ-ի արտաբյուջետային միջոցների հաշվին:
«Մասնավորապես՝ արգելոցների ստեղծումից և տոմսային տնտեսության գործարկումից հետո հենց այդ տոմսերի վաճառքից էլ իրականացվելու է դրանց հետագա պահպանությունն ու զարգացումը: Սա Կառավարության շարունակական քաղաքականությունն է: 2018 թվականից առ այսօր մենք ստեղծել ենք 6 նոր պատմամշակութային արգելոց՝ «Բջնի ամրոց», «Սմբատաբերդ», «Դաշտադեմ ամրոց», «Մայրաքաղաք Դվին», «Աղձք», «Արտաշատ մայրաքաղաք»»,- ներկայացրել Է ԿԳՄՍ նախարարն ու հավելել՝ գործընթացը շարունակական բնույթ է կրելու:
ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը, կարևորելով նմանօրինակ որոշման ընդունումը, նշել է՝ ՀՀ-ում կան բազմաթիվ պատմամշակութային հուշարձաններ, որոնք մեր պատմական ժառանգության ու ինքնության կարևորագույն մասն են: Վարչապետի դիտարկմամբ՝ այդ պատմամշակութային հուշարձաններն առնվազն պահպանելու և դրանք վերականգնելու խնդիր ունենք:
Պատմամշակութային արգելոցները կապահովեն հուշարձանների ամբողջ տարածքի պատշաճ մշտական պահպանությունը, մասնագիտական ամբողջական ուսումնասիրման ու հանրահռչակման հնարավորությունը, զբոսաշրջային երթուղիներում արգելոցների տարածքի ներգրավումը։ Արգելոցների ստեղծումը միտված է պատմական, հնագիտական, ճարտարապետական անշարժ հուշարձանների, հուշարձանների համալիրների, հուշարձանախմբերի, պատմական և բնապատմական միջավայրի, մշակութային այլ արժեքների ուսումնասիրման և հանրահռչակման աշխատանքների արդյունավետության բարձրացմանը:
«Հուշարձանների պահպանման համար լրացուցիչ միջոցներ գեներացնելու հնարավորություն պետք է ունենանք: Այդ հուշարձանները պետք է լրացուցիչ եկամուտներ բերեն, և մենք այդ նպատակով ստեղծենք ենթակառուցվածքներ»,- ընդգծել է Նիկոլ Փաշինյանը:
Ժաննա Անդրեասյանը հավելել է, որ հուշարձանների պահպանության պատշաճ իրականացման նպատակով որոշակի կանոններ են սահմանվել, և արգելոցի կարգավիճակը տնտեսական գործունեության առումով արգելք չի հանդիսանում.
«Լրացուցիչ ենթակառուցվածքների զարգացման ծրագիր ենք մեկնարկել նախորդ տարեվերջին, որը մոդուլային կենտրոնների տեղադրումն է հուշարձան-արգելոցների շրջակայքում: Դրանք իրենցից ներկայացնում են տոմսի վաճառքի, փոքրիկ սրճարանի, հուշանվերների խանութի և այլնի ավելի արդիական միջավայր: Այս պահին «Բջնի ամրոցի», «Զորաց քարերի» և «Լոռու բերդի» հուշարձանների շրջակայքում իրականացվում են այդ աշխատանքները: Նախատեսվում է մոդուլային կենտրոնի տեղադրում Արտաշատ մայրաքաղաքի շրջակայքում»,- ներկայացրել է ԿԳՄՍ նախարարը:
Ժաննա Անդրեասյանն անդրադարձել է նաև էլեկտրոնային տոմսային համակարգի ներդրմանն ու ոլորտի այլ բարեփոխումներին:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ