ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

ԱԺ հանձնաժողովում քննարկվել է «Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին նախագիծը

Սեպտեմբերի 3, 2024
Լուրեր կազմակերպություններից

ԱԺ Գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստում այսօր քննարկվել է «Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին օրենքի նախագիծը:

Նիստը վարել է հանձնաժողովի նախագահ Սիսակ Գաբրիելյանը:

Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ փոփոխությունները մեծամասամբ վերաբերում են դպրոցների կառավարմանը, ինչպես նաև ուսուցիչների ատեստավորման գործընթացին:

Ըստ նախարարի՝ օրենքի համապատասխան հոդվածում հերթական և կամավոր ատեստավորումների ընթացակարգերին վերաբերող դրույթները շարադրված էին ընդհանուր կարգավորումներով, որոնք կիրառման ժամանակ որոշակի դեպքերում հստակություն էին պահանջում: Նախագծով դրանք առանձնացվել են՝ յուրաքանչյուր միջոցառման համար սահմանելով համապատասխան իրավակարգավորումներ: Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ նման հստակեցումները կօգնեն, որ թե՛ ուսուցիչների համար ավելի կանխատեսելի և տեսանելի, թե՛ օրենքի կիրարկման տեսանկյունից ավելի հստակ քաղաքականություն վարվի:

«Հստակեցվել են նաև ուսուցչի մասնագիտական զարգացման կարիքի գնահատմանը վերաբերող դրույթները և, մասնավորապես, առարկայական գիտելիքի մասով կամավոր ատեստավորման եղանակով իրականացման հնարավորությունը, որը լրացվել է ամբողջությամբ և այս պահից արդեն հերթական ատեստավորման ենթակա այն ուսուցիչների պարագայում կգործի, որոնց կարիքը գնահատվել է առարկայական գիտելիքի իմացության մակարդակում: Սա նշանակում է՝ եթե ուսուցիչը գնահատվել է, և ակնհայտ է, որ նա ունի առարկայական գիտելիքի խնդիր, ապա նրա համար պարտադիր է դառնում կամավոր ատեստավորման կամ այլ կերպ ասած՝ առարկայական գիտելիքի ստուգման եղանակով ատեստավորման անցկացումը»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը:

ԿԳՄՍ նախարարն ընդգծել է՝ նոր չափորոշչի ներդրման գործընթացով պայմանավորված՝ հստակեցվել են ուսուցչի աշխատաժամանակի փոփոխությունները: Լրացվել է օրենքի համապատասխան կետը, որով սահմանվում է՝ նոր չափորոշչի ներդրմամբ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում տարրական դասարաններում դասավանդողների համար 1 դրույքի համար 18 ժամ է, իսկ 5-12-րդ դասարաններում՝ 20 դասաժամ. «Սա բավական լուրջ որակական փոփոխություն է, քանի որ մանկավարժական տեսանկյունից շաբաթական 22 դասաժամն ի սկզբանե սխալ որոշում էր: Մեր ուսուցիչները կունենան բավարար ժամանակ դասերին նախապատրաստվելու, դասերի արդյունքները վերլուծելու համար: Այս տարվանից 12 դասարաններից 7-ում արդեն գործելու է նոր չափորոշիչը, այնպես որ, կարծում եմ, մեր ուսուցիչները շատ ավելի մեծ չափով կզգան այս փոփոխությունը»:

Անդրադառնալով դպրոցների կառավարմանը՝ Ժաննա Անդրեասյանը նշել է՝ նախագծում ներառվել է «մենթոր դպրոցի» սահմանումը: Նրա խոսքով՝ այսօր էլ համակարգում առկա են դպրոցներ, որոնք առանձնանում են իրենց կարողությունների բարձր մակարդակով ու նաև աջակցում են մյուս դպրոցներին՝ հանդիսանալով վերապատրաստումների և խորհրդատվությունների կենտրոն: Սա նաև օգնում է ապակենտրոնացնել համակարգը, որտեղ, Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով, լոկալ կարողություններն օգտագործվում են և զարգացվում:

Առաջարկվող մյուս կարևոր փոփոխությունն այն է, որ առաջարկվում է առավել հստակեցնել քաղաքական զսպվածության անհրաժեշտությունը տնօրենների և վարչատնտեսական համակարգողների պաշտոններ զբաղեցնելու պարագայում, ինչը, Ժաննա Անդրեասյանի գնահատմամբ, կարևոր հանձնառություն է և հետևողականորեն իրականացվում է՝ կրթական համակարգը զերծ պահելու կուսակցականացման և քաղաքականացման ջանքերից:

«Տնօրենը և համակարգողն իրենց պաշտոնավարման ընթացքում պարտավոր են դրսևորել քաղաքական զսպվածություն, իրենց պաշտոնեական դիրքն ու աշխատանքային միջոցները չօգտագործել կուսակցությունների կամ հասարակական, այդ թվում՝ կրոնական միավորումների շահերի համար, կամ նրանց նկատմամբ վերաբերմունք քարոզելու կամ իրենց պաշտոնական պարտականությունները կատարելիս այլ քաղաքական կամ կրոնական գործունեություն իրականացնելու համար: Քաղաքական զսպվածության պահանջը վարքային պահանջ է սահմանում ու նաև համապատասխան պատժամիջոցների հնարավորություն է ընձեռում. եթե որևէ մեկը կխախտի այս դրույթը, ապա համապատասխան հետևանքները կկիրառվեն»,- ընդգծել է Ժաննա Անդրեասյանը:

ԿԳՄՍ նախարարը նաև տեղեկացրել է՝ հստակեցվում են հաստատության տնօրենի հավակնորդի հավաստագրման, դրա գործունեության ժամկետի հետ կապված դրույթները, սահմանվում են տնօրենի նկատմամբ փորձաշրջանի, տնօրենի գործուղման հնարավորությունները, հստակեցվում են տնօրենի պարտավորությունները և այլն:

Մյուս կարևոր փոփոխությունը, ըստ Ժաննա Անդրեասյանի, իրականացվել է մանկավարժահոգեբանական աջակցություն իրականացնող մասնագետների համար:

«Օրենքի ներկա ձևակերպումները վերաբերում են միայն Տարածքային մանկավարժահոգեբանական աջակցություն տրամադրող կենտրոնների աշխատակիցներին, բայց մանկավարժահոգեբանական աջակցություն իրականացնող մասնագետներ ունենք թե՛ դպրոցներում, թե՛ այլ մարմիններում: Խմբագրական փոփոխությունը հնարավորություն է տալիս այսպիսի մասնագետների կամավոր ատեստավորման կարգը ու դրա արդյունքում նախատեսվող հավելավճարները տարածել ոլորտում աշխատող մասնագետների համար ընդհանրապես: Սա հատկապես խնդիր է դպրոցում աշխատող հոգեբանների և այլ մասնագետների պարագայում, որոնք օրենքի գործող ձևակերպմամբ դուրս էին մնում այս կարգավորումներից»,- նշել է նախարարը:

ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է՝ հաշվի առնելով մի շարք դիտարկումներ՝ հիմնականում լիազորող նորմերում իրականացվել են համապատասխան լրամշակումներ, որպեսզի իրավական ակտերը լինեն ավելի հստակ: Նրա խոսքով՝ ենթաօրենսդրական ակտերի փոփոխության համար 6 ամիս ժամանակ է նախատեսված:

Զեկուցումից հետո ԿԳՄՍ նախարարը պատասխանել է նաև ԱԺ պատգամավորների հարցերին:

«Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին օրենքի նախագիծը ստացել է դրական եզրակացություն և առաջարկվել է այն ներառել է ԱԺ լիագորմար նիստերի օրակարգ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Սովորողի աշխատանքի գնահատման միջոցները

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)