ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը նոր ուսումնական տարվա մեկնարկի կապակցությամբ հանդես է եկել մամուլի ասուլիսով, որի ընթացքում ներկայացրել է 2024/25 ուսումնական տարում նախարարության կողմից իրականացվող ծրագրերը, անդրադարձել նոր դասագրքերի տպագրությանը, Հանրակրթության պետական չափորոշչի ներդրման գործընթացին և ոլորտային այլ հարցերի:
ՀՊՉ փուլային ներդրումը շարունակվում է
ԿԳՄՍ նախարարը հիշեցրել է՝ 2024/25 ուսումնական տարում շարունակվում է դպրոցներում հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի ներդրման գործընթացը. այս սեպտեմբերից նոր չափորոշիչը ներդրվել է ևս 4 դասարաններում: Այս պահին ընդհանուր առմամբ 7 դասարաններում արդեն ուսումնական գործընթացը կազմակերպվում է նոր չափորոշչով:
«Սա վերաբերում է ավելի 250 հազար երեխաների, որոնք սովորում են 2-րդ, 3-րդ, 5-րդ, 6-րդ, 7-րդ, 8-րդ և 10-րդ դասարաններում: Նոր չափորոշչի տրամաբանությամբ աշխատում ենք նաև նախադպրոցական հաստատություններում: Նոր չափորոշիչը ներդրվել է արդեն 190 մանկապարտեզում, որոնցում իրականացնում ենք վերապատրաստման գործընթաց»:
Դիմորդներն արձագանքում են պետական քաղաքականությանը. ընդունելության բարձր արդյունքներ ՄԿՈՒ ոլորտում
Նախարարի խոսքով՝ այս տարի բավական լավ արդյունքներ են գրանցվել ՄԿՈՒ հաստատությունների ընդունելության ցուցանիշներով:
«Այդ հանգամանքը շատ ուրախացնող է. արհեստագործական կրթական ծրագրերով այս տարի ունենք 3862 ուսանող՝ նախորդ տարվա 3106-ի փոխարեն: Դրանք հիմնականում այն ուղղություններն են, որոնք նախորդ տարի ՀՀ կառավարության որոշմամբ սահմանվել են որպես գերակայություն՝ կրթաթոշակի նոր չափ սահմանելով՝ ամսական 50 հազար դրամ: Դրանք արդյունաբերության, շինարարության և գյուղատնտեսության ոլորտների մասնագիտություններն են: Արդեն երկրորդ տարվա ընդունելությունը ցույց է տալիս, որ դիմորդներն արձագանքում են այս քաղաքականությանը: Մենք մրցութային ընդունելություն ենք ունենում այն մասնագիտությունների գծով, որոնք պահանջված էին տնտեսության կողմից, սակայն տարիներ շարունակ նույնիսկ բավարար թվով դիմորդներ չէինք ունենում անվճար տեղերի համար»,- ներկայացրել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նախարարը նաև տեղեկացրել է՝ ավելացել են միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերով ուսանողների ընդունելության արդյունքները. նախորդ տարի եղել է 10417, իսկ այս տարի՝ ավելի քան 11100 ուսանող: Այստեղ ևս ընդունելությունն ավելի մեծ արդյունքներ է գրանցում այն ուղղություններով, որոնցով կրթաթոշակի վերանայված քաղաքականություն է գործել:
«Այս նույն քաղաքականությունը նախորդ տարի ներդրեցինք նաև բարձրագույն կրթության համակարգում՝ բնագիտական կրթական ծրագրերով մանկավարժական համալսարաններում սովորող ուսանողների համար: Այստեղ էլ բակալավրում գրանցել ենք 3-4, իսկ մագիստրատուրայում՝ շուրջ 2,5 անգամ ավելի շատ ընդունելություն: Սա շատ ուրախացնող հանգամանք է: Բոլորովին վերջերս ՀՀ կառավարության որոշմամբ նաև ագրարային ոլորտի համար ենք սահմանել ամսական 70 հազար դրամ կրթաթոշակի հնարավորություն: Հուսով ենք՝ այս ոլորտում ևս կունենանք այն դրական ցուցանիշները, որոնք ՄԿՈՒ մակարդակում արդեն իսկ գրանցում ենք նախորդ տարվանից»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Մշակութային կրթության տարի
ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը նշել է՝ նոր ուսումնական տարում առանձնակի կարևորվելու է մշակութային կրթության ամրապնդման գործընթացը: Այս շրջանակում վաղը՝ սեպտեմբերի 14-ին, ՀՀ բոլոր մարզերում կանցկացվեն մշակութային էքսպոներ, որոնց ընթացքում մարզերի մշակութային հաստատությունները ներկայանալու են իրենց տաղավարներով. թատրոնները ներկայացնելու են իրենց խաղացանկերը, թանգարանները՝ ցուցադրությունները:
«Սա առաջին հերթին լինելու է հնարավորություն ուսուցիչների և ծնողների համար՝ ծանոթանալու տվյալ մարզի մշակութային ներուժին՝ պլանավորելով ուսումնական գործընթացը՝ նաև այդ հաստատություններ այցելություններ կազմակերպելով: Մշակութային հաստատություն այցը կարևորում ենք ոչ միայն որպես ժամանց, այլև կրթական գործընթացի մաս: Ուսուցիչների համար էլ ստեղծել ենք տրանսպորտային ծախսերի փոխհատուցման հնարավորություն բոլոր այն դեպքերում, երբ մշակութային հաստատություն այցելությունը կներկայացվի որպես դաս և կներառվի թեմատիկ պլանավորման մեջ»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարն անդրադարձել է նաև նոր ուսումնական տարվա առաջին կիսամյակում նախատեսվելիք «Արվեստի օր» միջոցառմանը, թանգարանների և թատրոնների միջազգային օրվա շրջանակում նախատեսվող կրթական ծրագրերին՝ հիշեցնելով, որ անցյալ տարի Թատրոնի օրվան ընդառաջ կազմակերպվել էր Թատերական շաբաթ միջոցառումը, որը դրական արձագանք է գտել դպրոցների շրջանում:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև տեղեկացրել է՝ տարեվերջին նախատեսվում է ունենալ վերջին դասի նոր առաջարկ, որը կունենա մրցութային ձևաչափ. կիրականացվի լավագույն մշակութային վերջին դաս՝ մշակութային տարբեր գործիչներից կազմված ժյուրիի ներգրավմամբ: Մրցույթին դպրոցները կմասնակցեն կամավորության սկզբունքով:
3000 նոր ուսուցիչ է մուտք գործել դպրոցներ
«Շարունակվում է մեր կարևորագույն աշխատանքը բոլոր ուղղություններով՝ ուսուցիչների ատեստավորման, մասնագիտական կարիքների գնահատման հիման վրա վերապատրաստումների նոր համակարգի ներդրման, հավելավճարների բոլոր ծրագրերով: Պետք է ասեմ՝ նախորդ տարվա արդյունքներով ունենք բավական լավ ցուցանիշներ: Նախորդ տարի համակարգում գրանցել ենք ավելի քան 3000 նոր ուսուցիչ. սա առաջին հերթին շնորհիվ այն քաղաքականության, որն արդեն մի քանի տարի հետևողական վարվում է ոլորտում և ուղղված է ուսուցչի մասնագիտության գրավչության բարձրացմանը: Նոր ուսուցիչների կեսից ավելին գրանցվել է գյուղական դպրոցներում, որտեղ նախորդ սեպտեմբերից ներդրվել է հավելավճարի նոր կարգ, որը վերաբերում էր բոլոր առարկաների այն ուսուցիչներին, որոնք օբյեկտիվորեն մեկ դրույքից պակաս զբաղվածություն ունեն: Նրանց տրվել է իրենց մեկ դրույքը լրացնելու հավելավճարի հնարավորություն, իսկ բնագիտական առարկաների ուսուցիչները բոլոր դպրոցներում 25% աշխատավարձի հավելում են ստանում»,- ասել է նախարարը:
Նրա խոսքով՝ բնագիտական ուղղություններով հավելավճարի տրամադրումը վերաբերում է ավելի քան 8400 ուսուցչի, իսկ գյուղական դպրոցների ուսուցիչների ծրագրի շահառու է շուրջ 3000 ուսուցիչ:
Պատասխանելով ԶԼՄ ներկայացուցիչների հարցերին՝ նախարարն անդրադարձել է ՀՀ կառավարության «300 դպրոց, 500 մանկապարտեզ» ծրագրին, ՀՊՉ ներդրմամբ պայմանավորված նոր դասագրքերի ստեղծմանը և տպագրմանը, դասագրքերի բովանդակությանն առնչվող հանրային արձագանք ստացած խնդիրներին, տնօրենների նշանակման նոր կարգին, պարտադիր և կամավոր ատեստավորմանը և մի շարք այլ խնդիրների:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ