ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը նոր ուսումնական տարվա մեկնարկի կապակցությամբ հանդես է եկել մամուլի ասուլիսով, որի ընթացքում ներկայացրել է 2024/25 ուսումնական տարում նախարարության կողմից իրականացվող ծրագրերը, անդրադարձել նոր դասագրքերի տպագրությանը, Հանրակրթության պետական չափորոշչի ներդրման գործընթացին և ոլորտային այլ հարցերի:
ՀՊՉ փուլային ներդրումը շարունակվում է
ԿԳՄՍ նախարարը հիշեցրել է՝ 2024/25 ուսումնական տարում շարունակվում է դպրոցներում հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի ներդրման գործընթացը. այս սեպտեմբերից նոր չափորոշիչը ներդրվել է ևս 4 դասարաններում: Այս պահին ընդհանուր առմամբ 7 դասարաններում արդեն ուսումնական գործընթացը կազմակերպվում է նոր չափորոշչով:
«Սա վերաբերում է ավելի 250 հազար երեխաների, որոնք սովորում են 2-րդ, 3-րդ, 5-րդ, 6-րդ, 7-րդ, 8-րդ և 10-րդ դասարաններում: Նոր չափորոշչի տրամաբանությամբ աշխատում ենք նաև նախադպրոցական հաստատություններում: Նոր չափորոշիչը ներդրվել է արդեն 190 մանկապարտեզում, որոնցում իրականացնում ենք վերապատրաստման գործընթաց»:
Դիմորդներն արձագանքում են պետական քաղաքականությանը. ընդունելության բարձր արդյունքներ ՄԿՈՒ ոլորտում
Նախարարի խոսքով՝ այս տարի բավական լավ արդյունքներ են գրանցվել ՄԿՈՒ հաստատությունների ընդունելության ցուցանիշներով:
«Այդ հանգամանքը շատ ուրախացնող է. արհեստագործական կրթական ծրագրերով այս տարի ունենք 3862 ուսանող՝ նախորդ տարվա 3106-ի փոխարեն: Դրանք հիմնականում այն ուղղություններն են, որոնք նախորդ տարի ՀՀ կառավարության որոշմամբ սահմանվել են որպես գերակայություն՝ կրթաթոշակի նոր չափ սահմանելով՝ ամսական 50 հազար դրամ: Դրանք արդյունաբերության, շինարարության և գյուղատնտեսության ոլորտների մասնագիտություններն են: Արդեն երկրորդ տարվա ընդունելությունը ցույց է տալիս, որ դիմորդներն արձագանքում են այս քաղաքականությանը: Մենք մրցութային ընդունելություն ենք ունենում այն մասնագիտությունների գծով, որոնք պահանջված էին տնտեսության կողմից, սակայն տարիներ շարունակ նույնիսկ բավարար թվով դիմորդներ չէինք ունենում անվճար տեղերի համար»,- ներկայացրել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նախարարը նաև տեղեկացրել է՝ ավելացել են միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերով ուսանողների ընդունելության արդյունքները. նախորդ տարի եղել է 10417, իսկ այս տարի՝ ավելի քան 11100 ուսանող: Այստեղ ևս ընդունելությունն ավելի մեծ արդյունքներ է գրանցում այն ուղղություններով, որոնցով կրթաթոշակի վերանայված քաղաքականություն է գործել:
«Այս նույն քաղաքականությունը նախորդ տարի ներդրեցինք նաև բարձրագույն կրթության համակարգում՝ բնագիտական կրթական ծրագրերով մանկավարժական համալսարաններում սովորող ուսանողների համար: Այստեղ էլ բակալավրում գրանցել ենք 3-4, իսկ մագիստրատուրայում՝ շուրջ 2,5 անգամ ավելի շատ ընդունելություն: Սա շատ ուրախացնող հանգամանք է: Բոլորովին վերջերս ՀՀ կառավարության որոշմամբ նաև ագրարային ոլորտի համար ենք սահմանել ամսական 70 հազար դրամ կրթաթոշակի հնարավորություն: Հուսով ենք՝ այս ոլորտում ևս կունենանք այն դրական ցուցանիշները, որոնք ՄԿՈՒ մակարդակում արդեն իսկ գրանցում ենք նախորդ տարվանից»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Մշակութային կրթության տարի
ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը նշել է՝ նոր ուսումնական տարում առանձնակի կարևորվելու է մշակութային կրթության ամրապնդման գործընթացը: Այս շրջանակում վաղը՝ սեպտեմբերի 14-ին, ՀՀ բոլոր մարզերում կանցկացվեն մշակութային էքսպոներ, որոնց ընթացքում մարզերի մշակութային հաստատությունները ներկայանալու են իրենց տաղավարներով. թատրոնները ներկայացնելու են իրենց խաղացանկերը, թանգարանները՝ ցուցադրությունները:
«Սա առաջին հերթին լինելու է հնարավորություն ուսուցիչների և ծնողների համար՝ ծանոթանալու տվյալ մարզի մշակութային ներուժին՝ պլանավորելով ուսումնական գործընթացը՝ նաև այդ հաստատություններ այցելություններ կազմակերպելով: Մշակութային հաստատություն այցը կարևորում ենք ոչ միայն որպես ժամանց, այլև կրթական գործընթացի մաս: Ուսուցիչների համար էլ ստեղծել ենք տրանսպորտային ծախսերի փոխհատուցման հնարավորություն բոլոր այն դեպքերում, երբ մշակութային հաստատություն այցելությունը կներկայացվի որպես դաս և կներառվի թեմատիկ պլանավորման մեջ»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարն անդրադարձել է նաև նոր ուսումնական տարվա առաջին կիսամյակում նախատեսվելիք «Արվեստի օր» միջոցառմանը, թանգարանների և թատրոնների միջազգային օրվա շրջանակում նախատեսվող կրթական ծրագրերին՝ հիշեցնելով, որ անցյալ տարի Թատրոնի օրվան ընդառաջ կազմակերպվել էր Թատերական շաբաթ միջոցառումը, որը դրական արձագանք է գտել դպրոցների շրջանում:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև տեղեկացրել է՝ տարեվերջին նախատեսվում է ունենալ վերջին դասի նոր առաջարկ, որը կունենա մրցութային ձևաչափ. կիրականացվի լավագույն մշակութային վերջին դաս՝ մշակութային տարբեր գործիչներից կազմված ժյուրիի ներգրավմամբ: Մրցույթին դպրոցները կմասնակցեն կամավորության սկզբունքով:
3000 նոր ուսուցիչ է մուտք գործել դպրոցներ
«Շարունակվում է մեր կարևորագույն աշխատանքը բոլոր ուղղություններով՝ ուսուցիչների ատեստավորման, մասնագիտական կարիքների գնահատման հիման վրա վերապատրաստումների նոր համակարգի ներդրման, հավելավճարների բոլոր ծրագրերով: Պետք է ասեմ՝ նախորդ տարվա արդյունքներով ունենք բավական լավ ցուցանիշներ: Նախորդ տարի համակարգում գրանցել ենք ավելի քան 3000 նոր ուսուցիչ. սա առաջին հերթին շնորհիվ այն քաղաքականության, որն արդեն մի քանի տարի հետևողական վարվում է ոլորտում և ուղղված է ուսուցչի մասնագիտության գրավչության բարձրացմանը: Նոր ուսուցիչների կեսից ավելին գրանցվել է գյուղական դպրոցներում, որտեղ նախորդ սեպտեմբերից ներդրվել է հավելավճարի նոր կարգ, որը վերաբերում էր բոլոր առարկաների այն ուսուցիչներին, որոնք օբյեկտիվորեն մեկ դրույքից պակաս զբաղվածություն ունեն: Նրանց տրվել է իրենց մեկ դրույքը լրացնելու հավելավճարի հնարավորություն, իսկ բնագիտական առարկաների ուսուցիչները բոլոր դպրոցներում 25% աշխատավարձի հավելում են ստանում»,- ասել է նախարարը:
Նրա խոսքով՝ բնագիտական ուղղություններով հավելավճարի տրամադրումը վերաբերում է ավելի քան 8400 ուսուցչի, իսկ գյուղական դպրոցների ուսուցիչների ծրագրի շահառու է շուրջ 3000 ուսուցիչ:
Պատասխանելով ԶԼՄ ներկայացուցիչների հարցերին՝ նախարարն անդրադարձել է ՀՀ կառավարության «300 դպրոց, 500 մանկապարտեզ» ծրագրին, ՀՊՉ ներդրմամբ պայմանավորված նոր դասագրքերի ստեղծմանը և տպագրմանը, դասագրքերի բովանդակությանն առնչվող հանրային արձագանք ստացած խնդիրներին, տնօրենների նշանակման նոր կարգին, պարտադիր և կամավոր ատեստավորմանը և մի շարք այլ խնդիրների:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ