ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանն այսօր մասնակցել է Համաշխարհային հայկական գագաթնաժողովի «Հայաստանի կայուն զարգացում և Սփյուռքի ներուժի ներգրավում» խորագրով նախարարական պանելային քննարկմանը։
Նախարարը ներկայացրել է ԿԳՄՍՆ համակարգման ոլորտներում իրականացվող բարեփոխումները՝ ընդգծելով, որ դրանք որակական փոփոխությունների հանգեցնող գործընթացներ են։ Ժաննա Անդրեասյանը, մասնավորապես, կարևորել է կրթության ոլորտում իրականացվող փոփոխությունները, որոնք նպատակ ունեն ՀՀ յուրաքանչյուր քաղաքացու համար ապահովել որակյալ կրթության հասանելիություն, որը որպես գերակա նպատակ ամրագրված է ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականի զարգացան պետական ծրագրով։ «Այժմ իրականացվում է 300 դպրոցի և 500 մանկապարտեզի կառուցման լայնածավալ ծրագիրը․ մարզերում կառուցելով նոր ուսհաստատություններ՝ տեսնում ենք, որ դրանով տվյալ բնակավայրում կյանքի որակի դրական փոփոխություն է արձանագրվում»,- ասել է նախարարը։
Ժաննա Անդրեասյանն անդրադարձել է նաև ակադեմիական քաղաք ծրագրին՝ նշելով, որ այն հանրային միջավայրն ու մթնոլորտը վերափոխող նախագիծ է, որն էապես փոխելու է բարձրագույն կրթության և գիտության զարգացման պատկերացումները։ Նախարարի ընդգծմամբ՝ այս նախագծի իրագործումը հեղափոխական նշանակություն է ունենալու ՀՀ-ի համար։ «Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի միասնական համակարգումը նաև հնարավորություն է տալիս այս ոլորտների խնդիրներին ընդհանրական մոտեցում ցուցաբերել՝ իրագործելով ոլորտները միավորող ծրագրեր»,- ասել է նա։
Համաժողովի ընթացքում Ժաննա Անդրեասյանը ներկայացրել է ԿԳՄՍ նախարարության կողմից սփյուռքում իրականացվող կրթական և մշակութային ծրագրերը։ Նրա խոսքով՝ նախարարության անելիքներում սփյուռքի հետ ծրագրերը մեծ մաս են կազմում․ առանձին բաժին զբաղվում է կրթամշակութային ծրագրերով, որոնք իրականացվում են պարբերաբար, զուգահեռաբար գործարկվում նաև նորերը․ «Խնդիրները շատ են, և համակարգված աշխատանքի ու տվյալների մեծ կարիք կա․ առաջնային խնդիրներից է թվային շտեմարանի ստեղծումը, որը թույլ կտա ամբողջական և համապարփակ պատկերացում ունենալ և ավելի թիրախային արձագանքել խնդիրներին։ Մեծ ուշադրություն ենք դարձնում մարդկային կարողությունների զարգացմանը․ արդեն տևական ժամանակ ամեն տարի իրականացվում է սփյուռքի կրթօջախների ուսուցիչների և վարչական կազմի վերապատրաստում։ Ծրագիրն իրականացվել է նույնիսկ համավարակի պայմաններում, որը հնարավորություն տվեց գործընթացը տեղափոխել նաև թվային տիրույթ՝ ձևավորելով ուսուցիչների ցանցեր։ Արդեն իրականացվել է 1000-ից ավելի ուսուցիչների վերապատրաստում․ ամեն տարի դրանց ավելանում են նոր երկրներ և կրթօջախներ։ Վերապատրաստումն իրականացնում է Մանկավարժական համալսարանը, և այս գործընթացին վերաբերում ենք մեծ բծախնդրությամբ»,- ասել է նախարարը։
«Սփյուռքի կրթօջախներին դասագրքերի տրամադրման ամենամյա ծրագիրը ևս շարունակվել է համավարակի պայմաններում։ Այդ ընթացքում առաջ եկան որոշ մարտահրավերներ, որոնք իրենց հերթին թույլ տվեցին գտնել նոր ուղիներ և թվայնացման հարթակներ։ Ներկայում բոլոր կրթօջախներն ունեն ուսումնական նյութերի առցանց հասանելիություն։ Սրան զուգահեռ շարունակվում է թղթային դասագրքերի և նյութերի տրամադրումը։ Այս պահի դրությամբ տարբեր կրթօջախներից ստացել ենք դասագրքերի տրամադրման 100 հայտ, որից 72-ն ամբողջությամբ կամ մասնակի բավարարվել է։ Ընդհանուր առմամբ՝ 33000 կտոր դասագիրք է տրամադրվել, որը կշարունակվի մինչև տարեվերջ։ Մեր թիրախն է՝ ամբողջությամբ ապահովել տարրական խմբերի երեխաների դասագրքերը՝ դրանք առաջնային տրամադրելով այն կրթօջախներին, որտեղ դրանց կարիքն ավելի մեծ է»,- նշել է նախարարը։
Հաջորդ կարևոր ծրագիրը երկու տարին մեկ գումարվող Համահայկական կրթական խորհրդաժողովն է, որն անցկացվել է նաև այս ամռանը՝ բավական ընդգրկուն մասնակցությամբ և լայն օրակարգով։ Նախարարի խոսքով՝ համաժողովն այն կարևոր հարթակներից է, որի միջոցով տեսանելի է դառնում, թե ինչպիսի նոր ծրագրերով պետք է աջակցել սփյուռքի կրթական հաստատություններին։
Առանձին ծրագիր է սփյուռքահայ ուսանողների մասնագիտական կրթության ապահովումը, որի շրջանակում ամեն տարի նպատակային տեղեր են հատկացվում․ այս տարի 70 տեղ է հատկացվել սփյուռքի համար առաջնային համարվող հայագիտական, մանկավարժական և արվեստի բնագավառի մասնագիտություններով: ՀՀ բուհերում ավելի քան 4300 սփյուռքահայ ուսանողներ են սովորում, իսկ ՄԿՈՒ հաստատություններում կրթություն է ստանում 700 սփյուռքահայ երիտասարդ։
Խոսելով սփյուռքի գիտնականների ներուժի օգտագործման մասին՝ նախարարը շեշտել է, որ մի շարք կազմակերպությունների հետ համագործակցությամբ կարևոր ծրագրեր են իրականացվում։ «ՀՀ կառավարությունը զգալիորեն ավելացրել է գիտության ոլորտի ֆինանսավորումը, և 2018 թվականի համեմատ աճը կազմում է 280 տոկոս։ Այս քաղաքականությունը թույլ է տվել գործարկել նոր ծրագրեր, որոնցից մեկի շրջանակում սփյուռքահայ հեղինակավոր գիտնականները տեղացի գիտնականների հետ համատեղ հետազոտական խումբ են ձևավորում՝ միասին աշխատելով գիտական թեմայի ուղղությամբ։ Ուրախ եմ, որ արդեն Հայաստան վերադարձած և այստեղ աշխատող սփյուռքահայ գիտնականներ ունենք»,- ասել է նախարարը։
Հաջորդը հայագիտության ոլորտում իրականացվող ծրագրերն են, որոնցից մեկն ուղղված է միգրանտ ընտանիքների երեխաների հայոց լեզվի իմացության բարելավմանը։ Ամեն տարի շուրջ 100 երեխայի լեզվի իմացության բարելավման դասընթաց է անցկացվում՝ դրանով իսկ աջակցելով կրթական պրոցեսում նրանց ինտեգրմանը։ «Լեզվի կոմիտեի հետ նախաձեռնել ենք նոր ծրագիր, որի շրջանակում մշակվելու են հայերենի իմացության չափորոշիչներ, որոնք թույլ կտան ունենալ համաեվրոպական լեզուների մակարդակների համեմատ հայերենի չափորոշիչներ։ Թվային տիրույթում կգործի հայերենի իմացության մակարդակի ստուգման առցանց հարթակ, որն ուղղված է նաև մեր լեզվի թվային կենսունակության բարձրացմանը»,- տեղեկացրել է Ժաննա Անդրեասյանը։
Հայագիտության զարգացման նպատակով պետական բյուջեից ֆինանսավորվում են տարբեր երկրների համալսարաններում հայագիտական կենտրոնների գործարկումն ու պահպանումը։ Այս տարի Մատենադարանում անցկացված Հայագիտական միջազգային կոնգրեսին մասնակցել են ամենախոշոր հայագիտական կենտրոնների հայագետներ՝ ծավալելով արդյունավետ քննարկումներ։ Պետական բյուջեից արտերկրում գործող 15 հայագիտական կենտրոններ են ֆինանսավորվում․ երկրների աշխարհագրությունը բավականին մեծ է՝ Չեխիա, Ռումինիա, Իտալիա, Ավստրիա, Գերմանիա և այլն։ Նոյեմբերի վերջին նախատեսվում է կենտրոնների համաժողով, որի ընթացքում կքննարկվեն միասնական ցանցով աշխատելու հնարավորությունները՝ հիմք ընդունելով Հայագիտական ցանցային համալսարանի հայեցակարգը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ