Եվրասիական զարգացման բանկը, ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագիրը և «Երեմյան Փրոջեքթս» ընկերությունը պաշտոնապես մեկնարկել են «Կաթ դպրոցներին» նախաձեռնությունը Երևանում և Լոռիում՝ այդպիսով տոնելով Դպրոցական կաթի համաշխարհային օրը:
Հիմնվելով 2023 թվականին Ջերմուկի և Եղեգնաձորի դպրոցներում իրականացված փորձնական փուլի հաջողությունների վրա՝ «Կաթ դպրոցներին» փորձնական նախագիծն այժմ նախատեսվում է ընդլայնել։ Այս տարվանից սկսած՝ Լոռու մարզի և Երևանի դպրոցների աշակերտներն օրական մեկ բաժակ կաթ կստանան։ Սկզբնական փուլը կընդգրկի 9 դպրոց՝ ներառելով 5-9-րդ դասարանների շուրջ 1350 աշակերտի: Նախքան ծրագրի մեկնարկը գործընկերները գնահատել են դպրոցների խոհանոցային ենթակառուցվածքներն ու հնարավորությունները՝ հասկանալու համար, թե ինչքանով են դրանք համապատասխանում ծրագրի պահանջներին ու սահուն մեկնարկին: ՊՀԾ-ն նաև մշակում է գնահատման գործիքներ և վարքագծի փոփոխության նախաձեռնություններ՝ երեխաների մոտ առողջ սնվելու սովորույթները խթանելու համար:
Միջոցառմանը ելույթ են ունեցել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը, ՊՀԾ հայաստանյան գրասենյակի ներկայացուցիչ և տնօրեն Նաննա Սկաուն, ԵԶԲ-ի հայաստանյան տնօրեն Արմեն Մելքիկյանը և «Երեմյան Փրոջեքթս Գրուպ»-ի հիմնադիր և գլխավոր տնօրեն Դավիթ Երեմյանը:
Ողջունելով ներկաներին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը ուրախությամբ փաստել է, որ մարզ առ մարզ ներդնելով «Դպրոցական սնունդ» ծրագիրը՝ հանրապետության բոլոր մարզերի, բացառությամբ Երևանի, տարրական դպրոցների երեխաները հնարավորություն ունեն ստանալու տաք սնունդ: «Մենք մեծ կարևորություն ենք տալիս ինչպես դպրոցներում երեխաների սնվելու հնարավորության ապահովմանը, այնպես էլ առողջ ապրելակերպի և առողջ սնվելու հմտությունների ձևավորմանը: Այս գործընթացում մեր բոլոր գործընկերները մեզ մեծ աջակցություն են ցուցաբերել թե՛ ծրագրի ներդրման, թե՛ իրականացման և թե՛ հետագա զարգացման գործում։ Մեր առջև մի նոր մարտահրավեր է «Դպրոցական սնունդ» ծրագրի ներդրումը նաև Երևանի դպրոցներում, ինչը նախատեսում ենք իրականացնել առաջիկա տարիներին։ Անցյալ տարի մեր գործընկերների աջակցությամբ Վայոց ձորի մարզում իրականացրեցինք ծրագիր, որտեղ բավականին լավ արդյունքներ գրանցվեցին։ Երեխաների՝ կաթ չխմողների ու կաթ չսիրողների հարաբերությունը զգալիորեն նվազեց ծրագրի մեկնարկի համեմատ, ինչը շատ կարևոր է»,-նշել է նախարարի տեղակալը՝ վստահություն հայտնելով, որ այս ծրագրի շրջանակում ընդգրկված դպրոցները նույնպես կգրանցեն նմանատիպ արդյունքներ:
«Մենք կարող ենք դպրոց առ դպրոց, մարզ առ մարզ փոփոխություն բերել՝ հնարավորություն տալով երեխաներին դպրոցում առողջ սնվելու և սովորեցնելով նրանց, թե որքան կարևոր է առողջ սնունդը։ Սա եզակի ծրագրերից է, որտեղ համատեղվում են մի քանի կողմերի ջանքերը՝ միջազգային կառույցներ, տեղական կազմակերպություններ, մասնավոր սեկտոր և պետական կառույցներ»,-ընդգծել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ վստահություն հայտնելով, որ ծրագիրը կարևոր արդյունքներ է գրանցելու:
«Պարենի համաշխարհային ծրագիրը միշտ առաջնահերթություն է համարել երեխաների ճիշտ սնուցումը, առողջությունը և բարեկեցությանը՝ գիտակցելով դրանց կարևոր դերը երեխաների՝ դպրոցում սովորելու և հաջողության հասնելու հնարավորության հարցում։ «Կաթ դպրոցներին» նախաձեռնության միջոցով մենք լուծում ենք աշակերտների հավասարակշռված սննդակարգի ապահովման հարցը», - ասաց ՊՀԾ հայաստանյան գրասենյակի տնօրեն Նաննա Սկաուն:
«Հուսով ենք, որ ծրագիրը դրական ազդեցություն կունենա, և երեխաները կընտրեն կաթը՝ գազավորված և քաղցրացրած ըմպելիքների փոխարեն», իր հերթին ընդգծել է ԵԱԶԲ-ի Հայաստանի տնօրեն Արմեն Մելկիկյանը:
««Կաթ դպրոցներին» նախագիծը կարևոր համագործակցություն է Հայաստանում առողջ սնուցման և վարքագծային փոփոխությունների խթանման գործում: Անցած տարի ՄԱԿ ՊՀԾ-ի հետ երկու դպրոցում իրականացված փորձնական նախագծի տպավորիչ արդյունքները վկայում են մեր համատեղ հաջողության և կաթի սպառման նոր մշակույթի ձևավորման մասին»,- ասել է «Երեմյան Փրոջեքթս» ընկերության փոխտնօրեն Լուսինե Երեմյանը։
Միջոցառման ընթացքում անցկացվել է պանելային քննարկում նախարարությունների, ՄԱԿ ՊՀԾ-ի, Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության, ԵԱԶԲ-ի և «Երեմյան Փրոջեքթս» խմբի ներկայացուցիչների մասնակցությամբ։ Քննարկվել են դպրոցականների համար կաթի սպառման կարևորությունը, կաթի սպառման խթանման ռազմավարությունները և առողջ սննդային սովորությունների խթանման ընթացիկ ծրագրերը։ ԴՍԵԲ հիմնարկի տնօրեն Սաթենիկ Մկրտչյանը, մասնավորապես, ներկայացրել է «Դպրոցական սնունդ» ծրագիրը՝ նշելով, որ հետևելու են «Կաթ դպրոցներին» նախաձեռնությանը՝ հասկանալու, թե ինչպես է հնարավոր ծրագիրը հետագայում ընդլայնել, օրինակ՝ դարձնել «Դպրոցական սնունդ» ծրագրի որևէ բաղադրիչ։ «Նախաձեռնությունն այնպես է կառուցված, որ ոչ միայն կաթ է տրամադրում դպրոցներին, այլ նաև ունի կրթական տարբեր միջոցառումների բաղադրիչ, որի արդյունքում երեխաները ոչ միայն կխմեն որակյալ կաթ, այլև կկարողանան հասկանալ դրա կարևորությունը և բացատրել այն ուրիշներին»,-նշել է նա՝ «Դպրոցական սնունդ» ծրագրի ներդրման գործում շնորհակալություն հայտնելով ոչ միայն գործընկեր կառույցներին, այլ նաև ծրագրի բոլոր շահառուներին՝ ծնողներին, քաղաքապետարանի, մարզպետարանների ներկայացուցիչներինլ
Միջոցառման ընթացքում տեղի է ունեցել նաև «Կաթը՝ սեր, ուժ և առողջություն» խորագրով լուսանկարների ցուցադրություն։ Միջոցառմանը մասնակցում էին պետական մարմինների, հասարակական կազմակերպությունների, միջազգային կազմակերպությունների, դպրոցների ներկայացուցիչներ, աշակերտներ, ծնողներ և սննդաբաններ։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ