ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստում այսօր երկրորդ ընթերցմամբ քննարկվել է «Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին օրենքի նախագիծը:
Նիստը վարել է հանձնաժողովի նախագահ Սիսակ Գաբրիելյանը:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ փոփոխությունները հիմնականում վերաբերում են ուսուցիչների ատեստավորման գործընթացում անհրաժեշտ հստակեցումներին, մասնավորապես՝ ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման գործընթացի կարգավորմանը։ Նախագծով հստակեցումներ են առաջարկվում նաև դպրոցների կառավարման օղակի, տնօրենների նշանակման գործընթացի, անհրաժեշտ փորձաշրջանի սահմանման վերաբերյալ:
Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է, որ առաջին ընթերցումից հետո եղել են որոշակի առաջարկներ՝ հիմնականում իրավական խմբագրման ու տեխնիկական բնույթի, որոնք ընդունվել են:
Հարակից զեկուցմամբ ներկայացվել են առաջարկներ՝ օրենքի նախագծում ներառելու նպատակով: Դրանք վերաբերել են, մասնավորապես, ոչ պետական կամ այլընտրանքային կրթական ծրագիր իրականացնող ուսումնական հաստատության ուսուցչի մասնագիտական զարգացումը տվյալ հաստատության կողմից մշակված ընթացակարգով իրականացմանը, ինչպես նաև մանկավարժահոգեբանական և ուսումնամեթոդական հմտություններ ապահովող մոդուլներով իրականացվող դասընթացի միջոցով առնվազն 30 կրեդիտ շնորհելու կարգի սահմանմանը:
ԿԳՄՍ նախարարը, շնորհակալություն հայտնելով արդյունավետ համագործակցության համար, նշել է՝ աշխատանքային քննարկումների ժամանակ պարզ է դարձել, որ ենթաօրենսդրական կարգավորումների կարիք կա, որոնք իրականացնելու համար անհրաժեշտ է օրենքում լիազորող նորմեր նախատեսել:
««Հանրակրթության մասին» օրենքում 2022 թ. իրականացված փոփոխությամբ հնարավորություն էինք ընձեռել, որ եթե ուսուցչի թափուր տեղը հայտարարված մրցույթի արդյունքում չի համալրվում, ապա հաջորդ մրցույթին կկարողանան մասնակցել նաև մանկավարժի որակավորում չունեցող բարձրագույն կրթությամբ անձինք՝ մանկավարժական 30 կրեդիտ հավաքելու պայմանով: Մեծ հետաքրքրվածություն կա. բազմաթիվ մարդիկ դիմում և անցնում են այս ծրագրերով: Տարբեր ուսումնական հաստատություններում և կազմակերպություններում ունենք չորս երաշխավորված ծրագրեր, որոնցում նրանք կարողանում են անցնել համապատասխան դասընթացներ ու աշխատել դպրոցներում: Սակայն գործընթացի իրականացման ժամանակ պարզ դարձավ, որ որոշակի ենթաօրենսդրական կարգավորումների կարիք կա: Օրինակ՝ որ մասնագիտությունները որ առարկաների դասավանդման համար կարող են համարվել համապատասխան մասնագիտական կրթություն, կամ ինչպես պետք է կատարվի համապատասխան կրեդիտների հաշվարկը՝ նախորդ բարձրագույն կրթությունից և կրթական ծրագրի բացվածքից ելնելով»,- ներկայացրել է Ժաննա Անդրեասյանն ու վստահություն հայտնել՝ նոր փոփոխությամբ նմանօրինակ գործընթացները հնարավոր կլինի առավել սահուն կազմակերպել:
Ըստ այդմ՝ առաջարկվող կարգավորումներից մեկով հնարավորություն կտրվի տարբեր մասնագիտությունների համար որոշել, թե ինչ առարկա կարող է դասավանդել տվյալ մասնագիտությամբ մասնագետը՝ մանկավարժահոգեբանական 30 կրեդիտ ապահովելու դեպքում:
Անդրադառնալով ոչ պետական կամ այլընտրանքային կրթական ծրագիր իրականացնող ուսումնական հաստատության ուսուցիչների մասնագիտական զարգացմանը՝ Ժաննա Անդրեասյանը շեշտել է՝ հարցը բազմիցս քննարկվել է նմանօրինակ ուսումնական հաստատությունների հետ, որոնք նշում են՝ ունեն ուսուցիչների կարիքների գնահատման և զարգացման ծրագրերի սեփական մոտեցումները:
«Բնականաբար, եթե «Հանրակրթության մասին» օրենքը ճանաչում է այլընտրանքային կրթական ծրագիրը՝ որպես հանրակրթական ծրագրի տեսակ, ապա այն պետք է շարունակություն ունենա իր ընթացակարգերի տեսանկյունից: Այս լիազորող նորմով մենք հնարավորություն կընձեռենք, որպեսզի այլընտրանքային կրթական ծրագրեր իրականացնող հաստատություններն իրենց առաջարկած ընթացակարգերը ներկայացնեն և դրանց հաստատումից հետո կարողանան դրանք կիրառել որպես ուսուցչի հերթական ատեստավորման և մասնագիտական զարգացման իրենց մեխանիզմ»,- ասել է ԿԳՄՍ նախարարը և վստահություն հայտնել՝ օրենքի նախագծում նման կետի ներառումը համակարգի զարգացման համար կունենա շատ դրական ազդեցություն:
Ժաննա Անդրեասյանը ներկայացված առաջարկների վերաբերյալ փոխանցել է Կառավարության դրական դիրքորոշումը:
Նիստի ընթացքում ԿԳՄՍ նախարարն արձագանքել է նաև ԱԺ պատգամավորների կողմից բարձրացված մի շարք հարցերի:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ