ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն այսօր Հայաստանի կրթական ոլորտի բարեփոխումներին առնչվող զեկույցով է հանդես եկել նախարարության և ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի կազմակերպած «Հայաստան-ԵՄ կրթական երկխոսություն» խորագրով համաժողովում:
Արաքսիա Սվաջյանն անդրադարձել է ինչպես բովանդակային, այնպես էլ ենթակառուցվածքային բարեփոխումներին:
Անդրադառնալով նախադպրոցական կրթության ոլորտում իրականացվող գործընթացներին՝ նախարարի տեղակալն ընդգծել է, որ շարունակվում է նոր չափորոշչի ներդրումը. այս տարի արդեն 542 մանկապարտեզներ կրթությունն իրականացնում են նոր չափորոշչով: «Մեր կողմից իրականացված ուսումնասիրությունները փաստում են, որ նախադպրոցական կրթության նոր չափորոշչի ներդրումն արդեն իսկ գրանցում է բավական մեծ արդյունքներ, և պլանավորում ենք, որ հաջորդ շաբաթվա ընթացքում հանրապետության բոլոր՝ շուրջ 900 մանկապարտեզներ արդեն գործունեություն կիրականացնեն նոր չափորոշչով»,- ասել է նախարարի տեղակալը:
Արաքսիա Սվաջյանը տեղեկացրել է, որ այս տարվանից մանկապարտեզներում ևս ներդրվել է մենթոր մանկապարտեզների համակարգը, և այժմ գործում է 23 մենթոր մանկապարտեզ. «Մենթոր մանկապարտեզների կարևոր գործառույթներից մեկը շարունակական աջակցության տրամադրումն է, ինչը շատ կարևորում ենք չափորոշչի ներդրման գործընթացում»: Նախադպրոցական կրթության ոլորտում տարեկան շուրջ 1500 մանկավարժ անցնում է վերապատրաստում, այդ թվում՝ մանկավարժահոգեբանական ուղղություններով։ Զուգահեռ ներդրվում է նաև մանկավարժների խրախուսման համակարգը, որը, թեև, դանդաղ է առաջ գնում, սակայն այս պահին արդեն կա տարակարգ ստացած 19 նախադպրոցական մանկավարժ: Վերջին տարվա ընթացքում շուրջ հինգ-վեց անգամ հավաստագրում է իրականացվել մանկապարտեզների տնօրենների համար, ինչը դրական է անդրադարձել կառավարման որակի վրա։ Դրան զուգահեռ՝ լիցենզավորվել են բազմաթիվ մասնավոր մանկապարտեզներ, շուրջ 257 տնօրեն հավաստագիր է ստացել։
Հանրակրթության ոլորտում տեղի են ունեցել մի շարք փոփոխություններ՝ կրթության կազմակերպումից մինչ գնահատման համակարգ, դասագրքերի մշակում, մասնագիտական կարողությունների զարգացում և այլն։
Անդրադառնալով հանրակրթության ոլորտի բարեփոխումներին՝ Արաքսիա Սվաջյանը խոսել է անցած տարի Համաշխարհային բանկի իրականացրած անկախ փորձագիտական ուսումնասիրության մասին. «Մենք հնարավորություն ունեցանք ծանոթանալու Տավուշի մարզում նոր չափորոշչի ներդրման վերաբերյալ հետազոտությունների տվյալներին, ինչը մեզ վստահություն է ներշնչում, որ ճիշտ ուղղությամբ ենք գնում»,- ասել է Սվաջյանը՝ հավելելով, որ այս ուսումնական տարվանից նոր չափորոշիչը ներդրվել է արդեն 7 դասարաններում, իսկ հաջորդ տարի՝ ևս 4 դասարանում:
Նախարարի տեղակալը կարևորել է նոր չափորոշչի ներդրման շրջանակում կատարված բովանդակային և դասերի կազմակերպման մեթոդաբանական փոփոխությունները:
Տավուշի մարզում ավարտական քննությունները երեք կրթական մակարդակներում արդեն կազմակերպվել են նոր կերպով։ Թեև արձանագրվել են բազմաթիվ խնդիրներ, դպրոցների փորձը նաև փաստում է, որ այն նպաստել է աշակերտների ստեղծագործ կարողությունների արտահայտմանը։
Ամենակարևոր գործընթացներից է հանդիսացել դասագրքերի ստեղծումը։ Ըստ նախարարի տեղակալի՝ այդ գործընթացում հետաքրքրություն են հայտնել ներգրավվելու բազմաթիվ նոր կազմակերպություններ, և որքան մեծ լինի մրցակցությունը, այնքան արդյունքներն էլ լավը կլինեն։
Արաքսիա Սվաջյանն իր զեկույցում անդրադարձել է նաև դպրոցների տնօրենների շուրջ 60 հավակնորդների համար ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի և Այբ կրթական հիմնադրամի հետ համատեղ իրականացվող կրթության կառավարման և առաջնորդության վերապատրաստումների ծրագրին։
Խոսելով ներառական կրթության ոլորտում գրանցվող դրական տեղաշարժից՝ Արաքսիա Սվաջյանը նշել է, որ բազմաթիվ ծրագրեր են իրականացվում, այդ թվում նաև գործընկեր կառույցների հետ: Մասնավորապես՝ շեշտվել է ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի հետ գործակցությամբ Ռեսուրս կենտրոնների ստեղծման ծրագիրը: Արաքսիա Սվաջյանը խոսել է նաև արտադպրոցական հաստատությունների մանկավարժական աշխատողների ատեստավորման և դրա դրական արդյունքների մասին. «Այս տարի 20 ուղղություններով է իրականացվել, ունենք բավականին լավ արդյունքներ և արդեն իսկ սկսել ենք նախապատրաստությունները հաջորդ տարի ևս ավելի լայն ուղղություններով իրականացնելու նպատակով»:
Այս տարի ներդրվել է ուսուցչի կարիքի գնահատման հիման վրա վերապատրաստումների համակարգ, որը ավելի թիրախային կդարձնի մասնագիտական կարողությունների զարգացման ծրագիրը։ 3903 ուսուցիչ արդեն ատեստավորվել է կամավոր ատեստավորման համակարգով և ստանում է ավելի բարձր աշխատավարձ։ Նախարարի տեղակալը նաև մի շարք փաստական տվյալներ է ներկայացրել ենթակառուցվածքների ոլորտից՝ մասնավորապես անդրադառնալով Կառավարության «300 դպրոց, 500 մանկապարտեզ» ծրագրի շրջանակում արդեն իսկ կատարված աշխատանքների արդյունքներին:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն իր զեկույցում անդրադարձ է արել նաև ՄԿՈՒ ոլորտին:
Բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտեի նախագահ Սարգիս Հայոցյանն իր զեկույցում ներկայացրել է բարձրագույն կրթության համակարգի բարեփոխումների ընթացքը և արդի իրավիճակը: Բարձրագույն կրթության ոլորտի զարգացման առաջնահերթությունների շարքում Հայոցյանն ընդգծել է ոլորտի մրցունակության բարձրացման և միջազգային չափանիշներին համապատասխանեցման, ուսանողի լավագույն կրթական փորձառության ապահովման և ավելի որակյալ կրթական ծառայությունների մատուցման, ինչպես նաև հետազոտական և փորձարարական անհրաժեշտ ենթակառուցվածքների երաշխավորման անհրաժեշտությունը՝ կարևորելով «Ակադեմիական քաղաք» ծրագրի հայեցակարգի իրականացումը վերոնշյալ թիրախների ապահովման նպատակով: «2020 թվականից ի վեր գիտության ոլորտում Հայաստանի Հանրապետության կառավարության նախաձեռնողական քաղաքականությունը արտահայտվեց նաև ոլորտի ֆինասնավորման աճի տեսքով. այս տարվա ֆինանսավորումը կազմել է 40.2 մլդ դրամ, ինչը մոտ 2.8 անգամ ավելին է, քան 2018 թվականին: Միաժամանակ, իրականացվող բարեփոխումների արդյունավետությունը բարձրացնելու համատեքստում ընդգծվեց ոլորտում սերնդափոխության ապահովման անհրաժեշտությունը, որը սերտորեն կապված է բարձրագույն կրթության ոլորտի մրցունակության բարձրացման հետ»,- իր զեկույցում նշել է Հայոցյանը:
Նշենք, որ համաժողովի շրջանակում անցկացվել է նաև կրթական էքսպո, որի ընթացքում կրթական, սփյուռքի և ՏՏ 9 կազմակերպություններ ներկայացրել են իրենց ծրագրերն ու նախաձեռնությունները, որոնք ուղղված են հանրակրթության նոր չափորոշչի ներդրմանը և կրթական բարեփոխումների առաջխաղացմանը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ