ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Դպրոցը՝ ապահով միջավայր. «Գենդեր-արձագանքող ուսուցումը դպրոցում» թեմայով համաժողով

Նոյեմբերի 20, 2024
Լուրեր կազմակերպություններից

ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը մասնակցել է դպրոցների ղեկավար կազմի ներգրավմամբ անցկացված «Գենդեր-արձագանքող ուսուցումը դպրոցում» թեմայով համաժողովին:

Համաժողովի նպատակն է խթանել գենդերազգայուն և գենդեր-արձագանքող ուսուցումը ՀՀ հանրակրթական դպրոցներում՝ ընդգծելով կրթության դերը ներառականության և հավասարության ամրապնդման հարցում։ Եվրոպայի խորհրդի և Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոնի (ԿԶՆԱԿ) համագործակցությամբ մշակված «Գենդեր-արձագանքող ուսուցումը դպրոցում» առցանց դասընթացի գործարկման միջոցով փորձ է արվում կրթության ոլորտում անդրադառնալ գենդերային հիմնախնդիրներին և դրանց վերաբերյալ իրազեկվածության բարձրացմանը մասնագիտական համայնքի շրջանակում։

Համաժողովին ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը հանդես է եկել ողջույնի խոսքով և կարևորել ծրագիրը երեխաների պաշտպանության համատեքստում. «Բոլորիս հայտնի է, որ երեխան՝ որպես անձ, ձևավորվում է նաև դպրոցում, և այդ միջավայրն ու պայմաններն են պայմանավորում անձի՝ ավելի ժամանակակից գաղափարներ և աշխարհայացք ունենալը կամ հակառակը: Երեխայի վրա դպրոցն ունի հսկայական ազդեցություն ինչպես ուսուցչական, այնպես էլ իր հասակակիցների ներգործության տեսանկյունից: Մենք բազմաթիվ ծրագրեր ենք իրականացնում այս ուղղությամբ, և այս ծրագիրը ևս մեզ օգնելու է դպրոցներում էլ ավելի բարելավելու վաղ արձագանքման ու բացահայտման մեխանիզմները»:

Ըստ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի՝ բռնության ենթարկված երեխայի համար հետին պլան են մղվում գիտելիքներն ու կարողությունները, հետևաբար դպրոցի առաջնային խնդիրը երեխայի համար անվտանգ ու ապահով միջավայրի ապահովումն է: Եվ այս համատեքստում ծնողը ևս պետք է վստահ լինի, որ պետությունը կանգնած է իր երեխայի կողքին:

Արաքսիա Սվաջյանը նշել է՝ չափորոշչի ներդրման շրջանակում ծրագրերի մշակում և դասագրքերի փորձաքննություն իրականացնելիս փորձ է արվում ուշադրություն դարձնել բոլոր այն ռիսկերին, որոնք կարող են սեռով պայմանավորված որոշակի դիրքորոշումներ ձևավորել՝ հնարավորինս նվազեցնելու մանկավարժական գործունեության գենդերզագայուն խնդիրները:

«Յուրաքանչյուր երեխա պետք է հավատա իր ուժերին և վստահ լինի, որ գտնվում է աջակցող միջավայրում: Հուսով եմ՝ ծրագրի շրջանակում իրականացվող բոլոր գործողություններն օգնելու են դպրոցներին ավելի լավ տեսնել առկա խնդիրները և կարողությունների զարգացումն այնպես իրականացնել, որ բոլոր ուսուցիչները ժամանակին կարողանան արձագանքել խնդիրներին և համապատասխան լուծումներ տան»,- խոսքը եզրափակել է Արաքսիա Սվաջյանը:

Համաժողովի ընթացքում անդրադարձ է եղել նաև Հայաստանում ընտանեկան բռնության հետ կապված իրավիճակին՝ մասնակիցներին ներկայացնելով միջազգային և տեղական օրենսդրական շրջանակը, առկա խնդիրներն ու մարտահրավերները։ Կանանց աջակցության կենտրոնի փորձագիտական թիմը կներկայացնի դպրոցի և կրթության դերը՝ դիտարկելով դպրոցը որպես պաշտպանող, ապահով և աջակցող միջավայր՝ բռնությունից տուժած երեխաների համար, ինչպես նաև կանդրադառնան այն հարցին, թե ինչպես կարող են կրթական հաստատությունները կարևոր ներդրում ունենալ բռնության վաղ հայտնաբերման, աջակցության և միջամտության գործընթացներում։

Համաժողովի մասնակիցները կզարգացնեն իրենց գիտելիքներն ու հմտությունները՝ ձեռք բերելով գենդեր-արձագանքող ուսուցման և մեթոդաբանության վերաբերյալ գիտելիքներ, տեղեկացված լինելով «Գենդերազգայուն և գենդեր-արձագանքող ուսուցումը դպրոցում» մոդուլի և դրան մասնակցելու հնարավորությունների մասին։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Սովորողի աշխատանքի գնահատման միջոցները

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)

  • Պարզաբանումներ

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…