ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Ներկայացվել է ՀՀ փորձը՝ որմնանկարների պահպանության և վերականգնման ուղղությամբ

Դեկտեմբերի 2, 2024
Մշակութային լուրեր

ԿԳՄՍՆ պատմության և մշակույթի հուշարձանների պահպանության վարչության պետի տեղակալ Լուսինե Իգիթյանը Մոսկվայի կառավարության հրավերով որպես վերականգնման միջազգային փորձագետ մասնակցել է «Պրոռեստավրացիյու-2024» մշակութային ժառանգության պահպանությանը միտված միջոցառմանը:

Նախարարության ներկայացուցիչը ներկայացրել է «Հայկական որմնանկարչության պահպանությանը և վերականգնմանը միտված խնդիրները» թեմայով զեկույց՝ հանրահռչակելով ՀՀ պատմության և մշակույթի մոնումենտալ գեղանկարչության հուշարձանները, անդրադարձ կատարելով պահպանությանն ու վերականգնմանը միտված լիազոր մարմնի կողմից իրականացված աշխատանքներին։

Միաժամանակ, զեկույցում միջազգային փորձագետներին ու լայն հանրությանը ներկայացվել են ՀՀ-ում և այլ երկրներում գտնվող հայկական եկեղեցիներում պահպանված որմնանկարները, տարիների ընթացքում որմնանկարների վերականգնման նպատակով առաջացած խնդիրների լուծումները Հայաստանում, իտալացի, իսկ վերջին տարիներին նաև հայ և ռուս մասնագետների համագործակցությունը որմնանկարների պահպանության և վերականգնման ուղղությամբ։

Զեկույցի ավարտին այլ երկրների փորձագետների հետ քննարկվել են բազմաթիվ հարցեր Հայաստանի որմնանկարների վերականգնման ուղղությամբ: Թեման հատուկ կարևորվել է իտալացի, չինացի, ռուս մասնագետների կողմից: Վերջիններս կարևորել են որմնանկարների պահպանության գործում ԿԳՄՍ նախարարության՝ հետևողականորեն իրականացրած աշխատանքները:

Մոսկվայի կառավարության կողմից հրավիրված «Ռեստարտ» ՍՊԸ-ի տնօրեն, որմնանկարների վերականգնող մասնագետ Ավետիս Ստեփանյանը ևս հանդես է եկել զեկույցով՝ ներկայացնելով 2024 թվականի ընթացքում վերոնշյալ ՍՊԸ-ի կողմից իրականացված Արագածոտնի մարզի Թալինի տաճարի 7-րդ դարով թվագրվող և Վայոց ձորի մարզի Գնդեվազ գյուղի Սբ Աստվածածին եկեղեցու (17-րդ դ․) որմնանկարների վերականգնման ընթացքը, ինչը մեծ հետաքրքրություն առաջացրել մասնագիտական հանրության համար։

Միաժամանակ, հայկական պատվիրակությունը ծանոթացել է ՌԴ միջին մասնագիտական և բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների վերականգնման բաժինների ուսանողների՝ տեղում իրականացվող գործնական աշխատանքներին։

Միջոցառման շրջանակում Մոսկվայի կառավարության կողմից այցելություններ են կազմակերպվել վերականգնվող կամ վերականգնված հուշարձաններ («Դեպո․ Տրի վակզալա», Մոնոդևիչի տաճար, Կռասնիյե վառոտա, Պոկրովի Սբ Աստվածածնի տաճար, Նարկոմֆինի շենք և այլն), ինչպես նաև մասնագիտական վերականգնման ինստիտուտներ (Ակադեմիկ Ի․ Գրաբարի անվան համառուսաստանյան վերականգնման ինստիտուտ, Կրեմլի թանգարան և այլն)։

Քննարկվել են հնարավոր համագործակցության տարբերակները ինչպես ռուս, այնպես էլ այլ երկրների ներկայացուցիչների հետ։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Տեղեկատվություն «Պաշարների շտեմարան» կայքում տեղադրված ՏՀՏ գործիքների վերաբերյալ

    Թեմայի հեղինակ՝ arpi.kirishyan

    «Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…

  • Ուսուցիչը՝ կրթության հենասյուն

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…

  • Ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի մոտ:

    Թեմայի հեղինակ՝ zhanna@ktak.am

    Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…

  • Ջոն Դյուի՝ նախագծային մեթոդի հիմնադիր

    Թեմայի հեղինակ՝ LZH

    <<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…