ՀՀ կառավարության այսօրվա նիստում հաստատվել են մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների ատեստավորված մանկավարժական աշխատողների դրույքաչափի փոփոխության և հավելավճարի, ինչպես նաև տարակարգ ստացած մանկավարժական աշխատողների հավելավճարի սահմանման կարգերը և չափերը:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ Կառավարության ծրագրով և «Կրթության՝ մինչև 2030 թվականի զարգացման պետական ծրագրով» կարևորագույն թիրախ է սահմանվել կրթության տարբեր մակարդակներում մասնագիտական զարգացման և վարձատրության բարձրացման փոխկապակցված համակարգի ներդրումը: «Այդ համակարգն արդեն իսկ գործում է դպրոցներում և մանկապարտեզներում. այս նախագծով դա նաև իրականություն է դառնում մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում: Մասնավորապես՝ այս տարվա փետրվարին նախարարի համապատասխան հրամանով արդեն իսկ հաստատվել էր ՄԿՈՒ հաստատությունների մանկավարժական աշխատողների վերապատրաստման և ատեստավորման կարգը:
Դրա հիման վրա այս տարի արդեն չորս ուղղություններով՝ ոսկերչություն, խոհարարություն, գյուղատնտեսություն և տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ, վերապատրաստվել է ՄԿՈՒ հաստատությունների շուրջ 361 աշխատակից: Այս տարվա նոյեմբերի 30-ին վերջիններիս համար կազմակերպվել է ատեստավորման գործընթացը, որի արդյունքները, կարգի համաձայն, կհրապարակվեն դեկտեմբերի 6-ին: Նախնական արդյունքները, սակայն, ցույց են տալիս, որ շատերը հաջողությամբ հաղթահարել են ատեստավորման անցողիկ շեմը և ապահովել վարձատրության բարելավում»:
Աշխատավարձի կրկնապատկման հնարավորություն ՄԿՈՒ համակարգում
Նախարարը տեղեկացրել է, որ Կառավարության որոշման նախագծով սահմանվում են ատեստավորված աշխատակիցների նկատմամբ գործող խրախուսման ձևերը, որոնք համահունչ են դպրոցների ուսուցիչների համար գործող խրախուսման համակարգին: Մասնավորապես՝ 60-69 տոկոս արդյունք ցուցաբերած աշխատակիցների համար դրույքաչափը սահմանվում է 200.000 դրամ՝ մեկ դրույք զբաղվածության պարագայում: 70 տոկոս ու ավելի բարձր արդյունքներ գրանցելու պարագայում արդեն, բացի դրույքաչափից, կիրառվում են նաև հավելավճարներ՝ 70-79 տոկոսի համար՝ 30 տոկոս, 80-90 տոկոսի դեպքում՝ 40 տոկոս և 90-100 տոկոս արդյունքի պարագայում՝ 50 տոկոս հավելավճար, որը գումարվում է 200.000 դրամ դրույքաչափին:
Տարիներ շարունակ աշխատավարձը շատ ցածր էր՝ գրեթե համարժեք նվազագույն աշխատավարձին
Կարևորելով նոր կարգավորումը՝ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը շեշտել է, որ ՄԿՈՒ համակարգում, հանրակրթական դպրոցների համեմատ, աշխատավարձերը շատ ավելի ցածր էին. «Հաճախ դասավանդողները նվազագույն աշխատավարձին համարժեք վարձատրություն էին ստանում, և մենք այս ձևով ավելի քան կրկնապատկելու ենք նրանց վարձատրությունը: Արդեն իսկ դեկտեմբերին նախատեսել ենք, որ հաջող արդյունք ցուցաբերած մասնագետները կստանան համապատասխան հավելավճարներն ու դրույքաչափի փոփոխությամբ պայմանավորված վարձատրությունը: Այս նույն որոշմամբ հաստատում ենք նաև տարակարգի դեպքում խրախուսման համակարգը. տարակարգի կարգը նույնպես հաստատվել է և կգործի հաջորդ տարվանից: Սա ևս 20-50 տոկոս հավելավճարներ ստանալու հնարավորություն է: Ատեստավորման միջոցով ստուգվում է մասնագիտական գիտելիքը, իսկ տարակարգի միջոցով՝ մանկավարժական հմտությունները: Կարծում ենք, որ արդյունքում ՄԿՈՒ համակարգում կունենանք որակյալ կադրեր՝ ոլորտը համալրելով նոր մասնագետներով, ինչպես նաև բարձրացնելով աշխատանքի գրավչությունը»,- նշել է նախարարը:
Գործընթացը ՄԿՈՒ ոլորտում իրականացվում է առաջին անգամ
Ի պատասխան ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի՝ դրույքաչափի բարձրացման վերաբերյալ հարցին, նախարար Ժաննա Անդրեասյանը պարզաբանել է, որ հաստատությունից հաստատություն գործող դրույքաչափերը տարբեր են, բայց շատ հաճախ դրանք նվազագույն աշխատավարձին համարժեք վարձատրություն են: «Փաստացի, այնպես է ստացվելու, որ շատ դեպքերում ատեստավորումն անցած աշխատակիցների դրույքաչափը կրկնապատկվելու է: Պաշտոնական արդյունքներն ամփոփելուց հետո, քանի որ նախատեսված է նաև բողոքարկման գործընթաց, մինչև տարեվերջ կհրապարակենք, թե փաստացի ինչպես է փոխվում մարդկանց աշխատավարձը: Մինչև 200 տոկոս բարձրացումը բավականին հավանական է տարակարգի և ատեստավորման արդյունքում»,- նշել է նախարարը՝ ընդգծելով, որ այս գործընթացը ՄԿՈՒ ոլորտում առաջին անգամ է իրականացվում:
Ատեստավորման համատեքստում աշխատանք է տարվել նաև գործատուների հետ՝ աշխատակիցների գործնական գիտելիքը ևս ստուգելու նպատակով. «Բավականին հետևություններ կանենք այս գործընթացից և հաջորդ տարի, երբ կընդլայնենք մասնագիտությունների ցանկը, այն էլ ավելի կբարելավենք»,- ասել է նախարարը:
Արդյունաբերության, գյուղատնտեսության և շինարարության ուղղություններով սովորողներին՝ 50 հազար դրամ կրթաթոշակ
«Կարծում եմ՝ սա մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում այն շրջադարձային կետերից մեկն է, որը պլանավորված է Կրթության՝ մինչև 2030 թվականը զարգացման պետական ծրագրով: Մարզերում պետք է ուժեղացնել հենց քոլեջների ենթակառուցվածքը՝ նաև հաշվի առնելով տվյալ մարզի աշխատաշուկայի առանձնահատկությունները: ՄԿՈՒ համակարգը պետք է ի սկզբանե նախագծված լինի այնպես, որ մասնագիտական կրթություն ստացող մարզաբնակը տեղում աշխատանք գտնելու հնարավորություն ունենա»,- իր հերթին նշել է ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը:
Նախարարը ևս մեկ անգամ փաստել է, որ ՄԿՈՒ ոլորտի զարգացումը դիտարկվում է որպես առաջնահերթություն՝ ընդգծելով, թե զարգացման ինչպիսի ցուցանիշներ են արձանագրվել. «Նախորդ տարի համակարգում ներդրեցինք որոշակի գերակա ուղղություններով կրթաթոշակի հնարավորություն, որն ընդգրկում է արդյունաբերության, գյուղատնտեսության և շինարարության ոլորտները: Այս ուղղություններով սովորողները ամսական 50 հազար դրամ կրթաթոշակի հնարավորություն են ստանում: Երկրորդ տարին է, որ ընդունելությունն իրականացվում է այս պայմաններով, և արդեն իսկ ունենք ՄԿՈՒ համակարգում սովորող ավելի քան 45 հազար ուսանող: Այս տարի քոլեջներ և ուսումնարաններ է ընդունվել ավելի քան 14 հազար ուսանող, և կարելի է ասել, որ բուհերի հետ համեմատելի ընդունելություն է իրականացվել: Հատկապես ուրախալի է, որ գերակա ուղղություններով արհեստագործական կրթական ծրագրերով սովորողների թիվն էապես աճել է, և մրցութային ընդունելություն ենք գրանցում այն ծրագրերով, որոնց անվճար տեղերն անգամ տարիներ շարունակ չէին համալրվում»,-նշել է նախարարը՝ հավելելով, որ համակարգի զարգացման համար ևս մեկ կարևոր քայլ էր տրանսպորտային ծախսերի փոխհատուցման հնարավորությունը՝ հատկապես գյուղներում բնակվող սովորողների համար հասանելի դարձնելով մոտակա ՄԿՈՒ հաստատությունում ուսանելը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ