ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Դպրոցներում հոգեկան առողջության և հոգեսոցիալական առողջության ներդրում. ամփոփիչ միջոցառում

Դեկտեմբերի 25, 2024
Լուրեր կազմակերպություններից

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն օրերս ՄԱԿ-ի հայաստանյան գրասենյակում մասնակցել է «Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված երեխաների ընդգրկումը կրթական գործընթացում նրանց հոգեսոցիալական տոկունության բարձրացման միջոցով» ծրագրի «Դպրոցներում հոգեկան առողջության և հոգեսոցիալական առողջության ներդրում» միջոցառման ամփոփիչ հանդիպմանը:

Ծրագիրն իրականացվել է ԿԳՄՍ նախարարության, Հանրապետական մանկավարժահոգեբանական կենտրոնի, ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի և ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի համագործակցությամբ: Վերջինիս նպատակն էր ապահովել Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված երեխաների սահուն ինտեգրումը կրթական գործընթացին նրանց հոգեսոցիալական տոկունության բարձրացման միջոցով: Ծրագրի ընթացքում վերապատրաստվել է 632 հաստատության 6834 ուսուցիչ, 690 հոգեբան, դասընթացներին մասնակցել է շուրջ 37920 աշակերտ: Ընդհանուր առմամբ անցկացվել է 654 դասընթաց։

Ողջունելով ներկաներին՝ Արաքսիա Սվաջյանը կարևորել է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի և ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի կողմից իրականացվող ծրագրերը, որոնք ուղղված են կյանքի դժվարին իրավիճակներում հայտնված, մասնավորապես՝ Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված երեխաների աջակցությանը: Նրա խոսքով՝ միջազգային գործընկերների ջանքերի և համագործակցության շնորհիվ նախանշված գործընթացները դառնում են ավելի թիրախային և նպատակաուղղված։ Ամփոփելով կատարված աշխատանքները՝ փոխնախարարն անդրադարձել է տեղահանված երեխաների՝ կրթական գործընթացում ներգրավման ուղղությամբ դեռևս առկա մարտահրավերներին ու դրանց հաղթահարմանը միտված քայլերին, մանկավարժների ու հոգեբանների կարողությունների շարունակական զարգացմանն ուղղված վերապատրաստումներին՝ կարևորելով ՀՄԿ-ի կողմից իրականացված գործողությունները։ Նախարարի տեղակալն ընդգծել է դպրոցներում հոգեբանների առկայության անհրաժեշտությունը՝ առանձնակի շեշտելով 2024 թվականին հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում հոգեբանի պարտադիր հաստիքների ներդրման հանգամանքը, որի արդյունքում բոլոր սովորողներին կտրամադրվի հոգեբանական աջակցություն։

Հայաստանում ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի ներկայացուցչի պաշտոնակատար Սիլվիա Մեստրոնին ևս ողջունել է ներկաներին և նշել. «ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը, համագործակցելով Հանրապետական մանկավարժահոգեբանական կենտրոնի և ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի հետ, մշակել է կրթության ոլորտում հոգեկան առողջության և հոգեսոցիալական աջակցության առաջին հայեցակարգային փաստաթուղթ, որը հաստատվելու դեպքում կապահովվեն այս ծառայության ներդրումը բոլոր դպրոցներում և չափանիշների համապատասխանեցումը: Մենք նաև քարտեզագրել ենք հանրակրթական դպրոցներում առկա հոգեկան առողջության ռեսուրսներն ու ծառայությունները և մշակել դպրոցական հոգեբանի աշխատանքային նկարագիր»:

Նրա խոսքով՝ մշակվել է նաև վերապատրաստման մոդուլ հոգեբանների և ուսուցիչների համար, որոնք այնուհետև վերապատրաստվել են՝ կենտրոնանալով դրական հսկողության և մենթորական աջակցության վրա:

ՀՄԿ տնօրեն Լիլիթ Մնացականյանը, կարևորելով համակարգային մոտեցման ապահովումը Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված երեխաների՝ կրթության մեջ ներառման գործում, խոսել է երեխաների, նրանց հետ աշխատող ուսուցիչների և մասնագետների կարիքների գնահատման, դրա արդյունքներով իրականացված վերապատրաստումների, մշտադիտարկումների, ինչպես նաև աշակերտների հետ իրականացված աշխատանքների մասին։

Միջոցառմանը ներկա են եղել և ողջույնի խոսքով հանդես եկել նաև ՀՀ արտաքին գործերի նախարարության Բազմակողմ քաղաքականության և զարգացման համագործակցության վարչության պետ, ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի ազգային հանձնաժողովի գլխավոր քարտուղար Դավիթ Կնյազյանը, ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի ներկայացուցիչ Բարոզո Հիրատա Ժանաինա Հացոյը, ԿԶՆԱԿ հիմնադրամի տնօրենի ժամանակավոր պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանը։

Միջոցառման ընթացքում տեղի է ունեցել նաև ծրագրի շրջանակում ՀՄԿ-ի կողմից մշակված «Երեխաների հոգեսոցիալական տոկունության բարձրացում» ձեռնարկի շնորհանդեսը, որն ուղղված է երեխաների համար որակյալ ծրագրերի իրականացմանը, հոգեկան առողջության և հոգեսոցիալական աջակցության վերաբերյալ ուսուցիչների գիտելիքների կատարելագործմանը։

Միջոցառման երկրորդ մասում կայացել է պանելային քննարկում «Հոգեկան առողջություն և հոգեսոցիալական աջակցություն» թեմայով, որի ընթացքում ներկայացվել են երեխաների հոգեկան առողջության ու հոգեսոցիալական աջակցության ուղղությամբ ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության՝ միջազգային տարբեր կառույցների համագործակցությամբ Երևանի և մարզերի դպրոցներում իրականացված աշխատանքներն ու առաջիկա ծրագրերը։ Ծրագրի և վերջինիս արդյունավետության վերաբերյալ իրենց տեսակետներն արտահայտել են տարբեր դպրոցների ուսուցիչներ, հոգեբաններ և աշակերտներ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Տեղեկատվություն «Պաշարների շտեմարան» կայքում տեղադրված ՏՀՏ գործիքների վերաբերյալ

    Թեմայի հեղինակ՝ arpi.kirishyan

    «Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…

  • Ուսուցիչը՝ կրթության հենասյուն

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…

  • Ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի մոտ:

    Թեմայի հեղինակ՝ zhanna@ktak.am

    Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…

  • Ջոն Դյուի՝ նախագծային մեթոդի հիմնադիր

    Թեմայի հեղինակ՝ LZH

    <<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…