ԱԺ լիագումար նիստում քննարկվել է ««Նախադպրոցական կրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը:
Հարցը զեկուցել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը՝ նշելով, որ փոփոխություններն իրականացվելու են մի քանի ուղղությամբ՝ պայմանավորված նախադպրոցական կրթության չափորոշչի ներդրման աշխատանքներով: Նախարարի տեղակալի խոսքով՝ շուրջ 530 մանկապարտեզում նախադպրոցական կրթության չափորոշիչն արդեն ներդրվել է:
«Չափորոշչի ներդրման շրջանակում ի հայտ է եկել կարգավորումների կարիք, որոնց ուղղված փոփոխություններ են առաջարկվում օրենքում՝ ավելի հստակեցնելով չափորոշչի ներդրման արդյունքում ակնկալվող կարողունակությունները, ըստ տարիքային խմբի՝ վերջնարդյունքները և նախադպրոցական ծրագրերի հիմնական ուղղությունները:
Չափորոշչի ներդրման շրջանակում նաև անհրաժեշտություն է առաջացել ստեղծել մենթոր մանկապարտեզների համակարգ կլինեն մանկապարտեզներ, որոնք կաջակցեն և շարունակական վերապատրաստումներ կիրականացնեն նախադպրոցական այն հաստատություններում, որոնցում ներդրվելու է նախադպրոցական կրթության չափորոշիչը: Ներկայում այդպիսի 23 մանկապարտեզ կա, որոնք 2024/25 ուսումնական տարվա ընթացքում վերապատրաստել են 350 մանկավարժների՝ նրանց նախապատրաստելով չափորոշչի ներդրմանը»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը նշել է, որ օրենսդրական կարգավորումների երկրորդ ուղղությունը վերաբերում է լիցենզավորմանը:
«Նախադպրոցական կրթության մասին» օրենքի համաձայն՝ 2024 թվականին նախադպրոցական կրթություն իրականացնող բոլոր կազմակերպությունները, այդ թվում՝ մասնավոր, պետք է լիցենզավորվեին: Ըստ այդմ՝ արդեն իսկ լիցենզավորվել է 155 նախադպրոցական մասնավոր ուսումնական հաստատություն, որոնցից 87-ը՝ 2024 թվականին: Արդեն իսկ լիցենզավորված մասնավոր կազմակերպությունները կարող են նախադպրոցական ծառայություն մատուցել շուրջ 8200 երեխայի: «Անհրաժեշտություն է առաջացել օրենքում իրականացնել փոփոխություն և նշել՝ նախադպրոցական ծառայություն կարող է իրականացվել իրավաբանական անձի կարգավիճակ ունեցող կազմակերպության կողմից: Հստակեցվել են նաև «այլընտրանքային նախադպրոցական ծառայություն» և «նախադպրոցական ծառայություն» հասկացությունները»,- ասել է նախարարի տեղակալը:
Արձագանքելով պատգամավորների բարձրացրած հարցերին՝ Արաքսիա Սվաջյանը պարզաբանել է, որ լիցենզիաները տրամադրվել են անժամկետ: Կարգավորումների երրորդ ուղղությունը վերաբերում է մանկավարժական կադրերին. բազմաթիվ հաստատություններում, հատկապես մարզերում, առկա է մանկավարժների լուրջ խնդիր. շարունակաբար հայտարարվում են թափուր տեղերի համալրման մրցույթներ: Համապատասխան որակավորմամբ մասնագետների առկայությունն ապահովելու նպատակով նախագծով առաջարկվում է Կրթության պետական կառավարման լիազորված մարմնին վերապահել համայնքային նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունների մանկավարժական աշխատողների տրանսպորտային ծառայությունների փոխհատուցում սահմանելու լիազորող նորմ:
Մյուս փոփոխությամբ նախադպրոցական ուսումնական հաստատություններում կներդրվի նախադպրոցական մանկավարժական 20 կրեդիտի համակարգը և կսահմանվի մասնագիտությունների որոշակի շրջանակ, որոնք մոտ են նախադպրոցական մանկավարժությանը, և համապատասխան դասընթացներ անցնելուց ու համապատասխան կրեդիտներ հավաքելուց հետո տվյալ մասնագետները կկարողանան հավասար պայմաններով մասնակցել թափուր տեղերի մրցույթներին:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը նաև տեղեկացրել է՝ 2022-2023 ուսումնական տարվանից սկսած՝ պետական բյուջեի միջոցներով նախադպրոցական հաստատությունների տնօրենների և մանկավարժական աշխատողների համար կազմակերպվում են մասնագիտական գիտելիքների, կարողությունների և հմտությունների կատարելագործմանն ուղղված պարտադիր վերապատրաստման դասընթացներ: Այդուհանդերձ, հաշվի առնելով անհրաժեշտությունը, նախագծով առաջարկվում է վերապատրաստումներ նախատեսել նաև դաստիարակի օգնականների համար:
Մյուս կարգավորումն առնչվում է նախադպրոցական ուսումնական հաստատության տնօրենի հավակնորդներին. գործող կարգավորմամբ տնօրեն կարող են դառնալ միայն մանկավարժական ստաժ ունեցող անձինք: Առաջարկվում է գիտամանկավարժական գործունեություն ծավալած և ստաժ ունեցող անձանց ևս տնօրեն դառնալու հնարավորություն ընձեռել:
Հարակից զեկուցող ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Նարեկ Բաբայանը նշել է՝ նախագիծը մանրամասն քննարկվել է գլխադասային հանձնաժողովում և ստացել դրական եզրակացություն: Նրա խոսքով՝ ներկայացված նախագիծը նպաստելու է նախադպրոցական կրթության որակի բարելավմանը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:
Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ