ՀՀ կառավարության այսօրվա նիստում հավանության է արժանացել «Կրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին որոշման նախագիծը:
Որոշմամբ կարգավորվում են նախադպրոցական, հանրակրթական և արտադպրոցական կրթության կազմակերպմանը, մանկավարժական և վարչատնտեսական կազմին ներկայացվող պահանջներին, պետական ֆինանսավորմանն ու վերահսկողությանն առնչվող հարաբերությունները: Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարն ընդգծել է՝ առաջարկվող փոփոխությամբ շարունակվում է ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թ. զարգացման պետական ծրագրի քաղաքականությունը, այն է՝ կրթության որակի, կառավարման և արդյունավետության միասնական ստանդարտների սահմանում: Նախարարի խոսքով՝ օրենքի փոփոխությունն անդրադառնում է երկու հիմնական խնդրի, որոնցից մեկը վերաբերում է արտադպրոցական կամ ոչ ֆորմալ կրթությանը, որը հասանելի է դպրոցահասակ երեխաներին և նպատակ ունի սահմանել միասնական ստանդարտներ այս ոլորտում:
«Արտադպրոցական կրթության օղակը բաշխված է ըստ պատկանելիության և տարբեր մարմինների վերադասության, հետևաբար բովանդակային միասնական քաղաքականությունը դառնում է առաջնահերթ նպատակ, եթե խոսում ենք միասնական որակի և ծառայությունների ստանդարտի մասին: Ունենք արվեստի, երաժշտական, գեղարվեստի և սպորտի ավելի քան 400 դպրոցներ, որոնցում ավելի քան 100 հազար երեխաներ են սովորում: Համակարգը բավականին ծավալուն է, և օրենսդրական փոփոխությամբ առաջարկվում է առանձին լիազորող նորմով սահմանել այս հաստատություններում աշխատող մանկավարժների և վարչատնտեսական աշխատողների պաշտոնների անվանացանկը և նկարագիրը, որը թույլ կտա հասկանալ և հստակեցնել ծառայությունների տրամադրման ստանդարտները՝ որակական միևնույն չափանիշները սահմանելով բոլոր հաստատությունների համար»,- ներկայացրել է Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարը նշել է՝ առաջարկվում է նաև հաստատել տարաբնույթ ծրագրերի երաշխավորման կարգը՝ արտադպրոցական հաստատությունների կողմից իրականացվող ծրագրերի բովանդակային վերահսկողության լիազորությունը վերապահելով կրթության ոլորտի լիազոր մարմնին:
Նախագծով հստակեցվում են նաև արտադպրոցական հաստատությունների ֆինանսավորման ընթացակարգերը, քանի որ այս հաստատությունները տարբեր ծրագրերի շրջանակում պետական բյուջեից ֆինանսավորում են ստանում, և այս առումով լիազորող նորմի անհրաժեշտություն կա:
Ժաննա Անդրեասյանի տեղեկացմամբ՝ մյուս կարևոր փոփոխությունը վերաբերում է արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների ընդունելության, ավարտական քննությունների անցկացման, ինչպես նաև ուսումնական պլանների հաստատման ընթացակարգերում միասնական մոտեցմանը:
Նախագծով առաջարկող մեկ այլ փոփոխությամբ՝ սահմանվում է ընդհանուր ստանդարտ ուսումնական հաստատությունների ղեկավարման իրավունքի հավաստագրման համար։
«Թե՛ նախադպրոցական, թե՛ հանրակրթության, թե՛ մասնագիտական կրթության և ուսուցման համակարգում տնօրենների հավակնորդների համար գործում է հավաստագիր ունենալու պարտադիր պահանջ, սակայն տարբեր ժամանակներում առաջադրվել են հավաստագրման տարբեր մեխանիզմներ: Այդ իսկ պատճառով «Կրթության մասին» օրենքի փոփոխությամբ առաջարկում ենք միասնականացնել հավաստագրման մոտեցումը: Պետք է ունենանք կրթության կառավարման միասնական մոտեցում. իհարկե, կան առանձնահատկություններ նախադպրոցական հաստատությունների, քոլեջների և դպրոցների առումով, սակայն դրանք հիմնականում ոլորտային կարգավորումներ են օրենսդրության շրջանակում: Կրթության կազմակերպման և կրթության բովանդակության կառավարման տեսանկյունից ունենք միասնական ստանդարտի խնդիր, և այս մոտեցումն ուղղված է ապահովելու համապատասխան գործիքակազմը»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանն ու նշել՝ նոր փոփոխությամբ կկարգավորվի նաև նախակրթարանների տնօրենների հավաստագրման խնդիրը:
Հարցի քննարկման ժամանակ փոխվարչապետ Մհեր Գրիգորյանը կարևորել է հաստատություններում վարչատնտեսական գործառույթի կոնսոլիդացիայի անհրաժեշտությունը: Ժաննա Անդրեասյանը նշել է՝ դպրոցների պարագայում վարչատնտեսական կառավարումն առանձնացվել է բովանդակային կառավարումից: Ներդրվել է վարչատնտեսական համակարգողների ինստիտուտը, իսկ տնօրեններին ներկայացվող պահանջները վերանայվել են՝ նրանց վերապահելով բացառապես կրթության որակի ապահովման պահանջները: Նախարարի տեղեկացմամբ՝ հաստատված է նաև պատվիրակման կարգը, որով նախատեսվում է դպրոցների վարչատնտեսական որոշ գործառույթներ պատվիրակել մասնագիտացված ծառայություններ իրականացնող կազմակերպություններին:
ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը նաև հիշեցրել է՝ արտադպրոցական կրթության ոլորտում 2023 թվականից ներդրվել է կամավոր ատեստավորման մեխանիզմը, և առաջին անգամ այս ոլորտում իրականացվել է կամավոր ատեստավորման գործընթաց:
«Արդեն իսկ կամավոր ատեստավորմանը մասնակցելու հնարավորություն են ստացել սպորտի ոլորտում 12 մարզաձևերի մարզիչները՝ ծանրամարտ, բռնցքամարտ, ատլետիկա, բասկետբոլ, դահուկավազք, հրաձգություն, սեղանի թենիս, կարատե, ազատ և հունահռոմեական ոճի ըմբշամարտ, սամբո, ձյուդո և արվեստի ոլորտում 8 ուղղություններով մանկավարժները՝ դաշնամուր, երաժշտության տեսություն, ազգային նվագարաններ, փողային, լարային նվագարաններ, դասական լարային գործիքներ, կերպարվեստ և կիրառական արվեստ: Պետք է նշել, որ 2024-ին գործընթացին մասնակցել են 465 մանկավարժ և մարզիչ՝ նախորդ տարվա ցուցանիշներից մոտ երկու անգամ ավելի: Այս պահին արդեն 206 ատեստավորված մասնագետ ունենք այս ոլորտում, որոնք ստանում են ֆիքսված հավելավճար պետական բյուջեից՝ 60 հազար, 80 հազար, 100 հազար դրամի չափով՝ կախված արդյունքներից»,- եզրափակել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ