ՀՀ կառավարությունն այսօրվա նիստում հավանություն է տվել հանրակրթական դպրոցների ուսուցիչներին որակավորման տարակարգի շնորհման և հավելավճարի տրամադրման կարգում փոփոխությունների որոշման նախագծին:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը: Ներկայացնելով առաջարկվող փոփոխությունները՝ ԿԳՄՍ նախարարն ընդգծել է՝ ուսուցչի մասնագիտության գրավչության բարձրացումն ու ոլորտում մասնագիտական զարգացման ու վարձատրության խրախուսման արդյունավետ գործիքների ներդրումը Կառավարության ծրագրի և ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականի զարգացման պետական ծրագրի կարևոր առաջնահերթություններից են:
Հարցի զեկուցման ընթացքում Ժաննա Անդրեասյանը նախ ներկայացրել է ուսուցիչների մասնագիտական զարգացմանն ու վարձատրության խրախուսմանն ուղղված պետական ծրագրերը:
Կամավոր ատեստավորման արդյունքում ավելի քան 6100 ուսուցիչ ստանում է բարձր աշխատավարձ
Ուսուցիչների կամավոր ատեստավորման գործընթացի իրականացման 4 տարվա արդյունքում արդեն ավելի քան 6100 ուսուցիչ (ուսուցիչների 20 %-ը) հաղթահարել է ատեստավորման շեմը, օգտվել ծրագրից և ստանում է բարձրացված աշխատավարձ: Բացի դրանից՝ այս ծրագրի շրջանակում 2023-2024 թվականներին բարձրագույն կրթություն չունեցող 614 ուսուցիչ, հաղթահարելով կամավոր ատեստավորման անցողիկ շեմը, հնարավորություն է ստացել շարունակելու աշխատանքը՝ որպես ուսուցիչ: Կառավարության հաստատած օժանդակության ծրագրով 49 ուսուցիչ էլ այժմ պետական բյուջեի միջոցներով բարձրագույն կրթություն է ստանում:
1263 ուսուցիչ ունի տարակարգ, որոնցից 285-ն այն ստացել է 2024 թվականին
Նախարարի խոսքով՝ այս ուղղությամբ իրականացվող մյուս կարևոր ծրագիրը տարակարգի շնորհման ծրագիրն է: «2024 թվականին 285 ուսուցիչ արդեն իսկ ստացել է տարակարգ՝ նախորդ տարվա ցուցանիշը լավարկելով շուրջ 2,8 անգամ՝ արդյունքում նաև ավելացնելով իր վարձատրությունը 10-50% հավելավճարով: Ներկայում տարակարգ ունեցող և համապատասխան վարձատրություն ստացող շուրջ 1263 ուսուցիչ ունենք»,- ներկայացրել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Բնագիտական և ՏՏ առարկաներ դասավանդող 8200 ուսուցիչ ստանում է 25% հավելավճար
ԿԳՄՍ նախարարի ներկայացմամբ՝ ուսուցիչների մասնագիտության գրավչությանն ուղղված մյուս կարևոր ծրագիրը բնագիտական առարկաների և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ուսուցիչների համար 25%-ի հավելավճարի ծրագիրն է, որի շահառու է հանդիսանում 8200 ուսուցիչ:
Գյուղական մինչև 100 սովորող ունեցող դպրոցի 3100-ից ավելի ուսուցիչ ստանում է 50% հավելավճար
Բացի դրանից՝ գործում է առանձին ծրագիր գյուղական բնակավայրերում մինչև 100 սովորող ունեցող դպրոցների ուսուցիչների համար՝ մինչև 50% հավելավճարի հնարավորությամբ, որի շահառու են 3100-ից ավելի ուսուցիչներ:
2024 թ. ուսուցիչների խրախուսման ծրագրերին 8,9 մլրդ դրամ է հատկացվել, 6,5 %-ով ավելացել է ընդհանուր ֆինանսավորումը
Ընդհանուր առմամբ՝ ուսուցիչների վարձատրության խրախուսման վերոնշյալ ծրագրերին 2024 թվականին պետական բյուջեից 8,9 մլրդ դրամ է հատկացվել:
ԿԳՄՍ նախարարի խոսքով՝ բացի այդ՝ էապես ավելացվել էր հանրակրթական դպրոցների ֆինանսավորումը, որը նախորդ տարվա համար շուրջ 6,5 %-ով ավելի էր, քան 2023 թվականին: Ընդ որում՝ սա էապես առնչվում է ուսուցիչների վարձատրությանը, քանի որ 1-4-րդ դասարաններում դասավանդող ուսուցիչների համար շաբաթական դասաժամերը սահմանվել են 1 դրույքի համար 18 ժամ, իսկ 5-12-րդ դասարաններում՝ 20 դասաժամ:
«Սա հանգեցրել է մեկ դասաժամի վարձատրության արժեքի մեծացման՝ համապատասխանաբար 20 և 10 տոկոսով: Այս համալիր քաղաքականության արդյունքում 2023/24 ուսումնական տարում դպրոցներ են մուտք գործել շուրջ 3300 նոր ուսուցիչներ, ինչը ցույց է տալիս՝ ուսուցչի մասնագիտության գրավչությանն ուղղված մեր ծրագրերն աշխատում են: Ընդ որում՝ այս ուսուցիչների շուրջ 56%-ն ընդգրկվել է գյուղական դպրոցներում է, և նրանց մեծ մասը երիտասարդներ են: Շարունակական աշխատանք է տարվում գործող ընթացակարգերի լավարկման և բարելավման ուղղությամբ: Այս նպատակով են առաջարկվում նաև տարակարգի նախագծով նախատեսված փոփոխությունները»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Տարակարգի համար պահանջվող փաստաթղթերը կընդունվեն միայն էլեկտրոնային համակարգով
ԿԳՄՍ նախարարն ընդգծել է՝ առաջարկվող փոփոխության կարևորագույն առաջնահերթություններից է թվայնացումը: Մասնավորապես՝ նախատեսվում է, որ առաջիկայում տարակարգի համար պահանջվող փաստաթղթերը կընդունվեն միայն էլեկտրոնային համակարգի միջոցով. «Սա կարևոր է թե՛ ռեսուրսի խնայողության տեսանկյունից, թե՛ ներկայացվող փաստաթղթերի ծավալի կրճատման առումով՝ հաշվի առնելով, որ Կրթության կառավարման տեղեկատվական հարթակում արդեն իսկ բավարար տվյալներ կան»:
Թղթաբանության կրճատում համատեղությամբ աշխատանքի և մի շարք այլ դեպքերում
Նոր փոփոխությամբ հանրապետական հանձնաժողովն իրավունք կունենա ուսուցչին տալու դիմածից բարձր կամ ցածր աստիճանի տարակարգ: Մյուս ճշգրտմամբ՝ հավելավճարը կհաշվարկվի դասավանդվող ժամերի նկատմամբ՝ հաշվի առնելով ուսուցչական գործունեության խրախուսման, ինչպես նաև ուսուցչի վարձատրության բարձրացմանն ուղղված մյուս ծրագրերը:
Կարևոր փոփոխություն է համատեղությամբ աշխատանքի պարագայում հավելավճար տրամադրելու մասին կարգավորումը:
«Կարևոր է նաև այն, որ հերթական ատեստավորման գործընթացի վերափոխմամբ ինքնաշխատ եղանակով առաջին և երկրորդ տարակարգի ստացման հնարավորություն է ընձեռվում այն ուսուցիչների համար, որոնք հերթական ատեստավորման արդյունքում 80-89% կամ 90-100% արդյունք են ցուցաբերում: Հստակեցվել են նաև դասընթացների հանդեպ պահանջները. նախարարության կողմից երաշխավորված լինելը պարտադիր է»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանն ու տեղեկացրել՝ հստակեցվել են նաև որոշակի տարաբնույթ մեկնաբանությունների տեղիք տվող այլ դրույթներ:
1600 ուսուցիչ ստանում է 300-400 հազար դրամ, 560 ուսուցիչ՝ 400 հազար դրամ և ավելի վարձատրություն
Հարցուպատասխանի ընթացքում անդրադառնալով 3-րդ և 4-րդ աստիճան տարակարգ ունեցող ուսուցիչների թվին՝ նախարարը պարզաբանել է, որ նշված աստիճանի տարակարգի կարող են դիմել միայն կամավոր ատեստավորման շեմը հաղթահարած ուսուցիչները:
Տարակարգի մեխանիզմը ներդրվել էր 2012 թվականից, որին հաջորդող 10 տարիների ընթացքում որևէ ուսուցիչ 4-րդ աստիճանի տարակարգ չէր ստացել, քանի որ սահմանված ընթացակարգով ուսուցիչը, եթե անգամ համապատասխանում էր պահանջվող բոլոր չափանիշներին, չէր կարող ամենաբարձր տարակարգը ստանալ, եթե մինչ այդ դրա նախորդ աստիճանների՝ այսինքն՝ 1-ին, 2-րդ և 3-րդ աստիճանի տարակարգ չէր ստացել: Բացի այդ՝ յուրաքանչյուր հաջորդ աստիճանի անցման համար սահմանված պարտադիր ժամանակահատված կար, և ամենաբարձր՝ 4-րդ աստիճանի համար ուսուցչից կարող էր 9 տարի ժամանակ պահանջվել որը, ըստ Ժաննա Անդրեասյանի, արհեստական խոչընդոտ էր:
Նախարարի տեղեկացմամբ՝ այս պահին 4-րդ աստիճանի տարակարգ ունի 59 ուսուցիչ, որը նրանց 50 տոկոս հավելավճար է ապահովում: Տարակարգի և կամավոր ատեստավորման համադրման արդյունքում՝ 1600 ուսուցիչ ստանում է 300-400 հազար դրամ, 560 ուսուցիչ՝ 400 հազար դրամ և ավելի վարձատրություն: «Տարակարգի աստիճանները փոխկապակցված են ուսուցչի մասնագիտական ստանդարտներին, որոնք ևս չորսն են: 3-րդ և 4-րդ աստիճանի տարակարգեր ստանում են հետազոտող և վերապատրաստող ուսուցիչները, և նրանց կարևոր գործառույթներից է նաև մենթոր հանդիսանալը մյուս ուսուցիչների համար, ինչը նշանակում է, որ նրանք իրենց փորձն ու կարողությունները պետք է տարածեն իրենց գործընկերների վերատրաստման, աջակցման, կարողությունների զարգացման ուղղությամբ»,- հայտնել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:
Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ