ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Մշակութային աճուրդների կազմակերպման գործընթացը կկանոնակարգվի

Մարտի 20, 2025
Մշակութային լուրեր

ՀՀ կառավարության այսօրվա նիստում հավանություն է տրվել մշակութային աճուրդների կազմակերպման գործընթացին առնչվող օրենսդրական փաթեթին։

Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ նախագծով առաջարկվում է մշակույթի ոլորտում ներդնել գործիքներ և մեխանիզմներ, որոնք կնպաստեն հանրային և տնտեսական կյանքում մշակութային գործունեության կշռի բարձրացմանը:

«Աճուրդներն ամբողջ աշխարհում տարածված են՝ խթանելու արվեստի ստեղծագործությունների վաճառքի մեխանիզմների և գործիքակազմի զարգացումը, արվեստի շուկայի ձևավորումը: Այս առումով մշակութային աճուրդները կարևոր հարթակներ են, որոնք ձևավորում և արտացոլում են արվեստի շուկայի տեղաշարժերը և դինամիկ զարգացումները»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ ընդգծելով, որ նպատակը մշակութային աճուրդների կայացումն է։

Նրա խոսքով՝ առաջարկվում է փոփոխություններ և լրացումներ կատարել «Մշակութային աճուրդների կազմակերպման մասին», «Հրապարակային սակարկությունների մասին» «Լիցենզավորման մասին», «Պետական տուրքի մասին» օրենքներում: Օրենսդրական նախաձեռնությամբ, ընդհանուր առմամբ, ձևակերպվում են նոր հասկացություններ, ինչպիսիք են՝ մշակութային աճուրդը, աճուրդի տունը և այլն։

Ըստ նախարարի՝ ՀՀ կառավարության ծրագրով և ՀՀ մշակույթի պահպանության, զարգացման և հանրահռչակման 2023-2027 թթ. ռազմավարությամբ մշակույթի տնտեսականացումն առաջնային թիրախ է:

Ներկայացնելով առաջարկվող կարգավորման հիմնավորումը՝ նախարարը նշել է, որ ներկայում մշակութային աճուրդների դաշտը կայացած չէ, որը բացասաբար է ազդում արվեստի շուկայի կայացման գործընթացի վրա։ Մասնավորապես՝ կանոնակարգված չեն արվեստի գործերի առքուվաճառքը, բացակայում է պատկերասրահների և աճուրդային տների միջև համագործակցության էկոհամակարգը և այլն։ Նշված գործոնները չեն նպաստում արվեստի դաշտի դինամիկ զարգացմանը, արվեստագետների վարկանիշի բարձրացմանը և ոլորտում նոր միտումների ձևավորմանը:

Առաջարկվող նոր նախագծով կձևավորվեն ստեղծագործությունների բաց հոսքեր և թափանցիկ շրջանառություն, որը հնարավորություն կտա իրականացնելու մշտադիտարկում։

«Արվեստի շուկայում նոր տնտեսական մեխանիզմների ներդրումը և ընդհանուր միջավայրի կայացումը կնպաստեն ժամանակակից արվեստագետների հանրահռչակմանը, արվեստի ստեղծագործությունների արժևորմանը և շրջանառության ընդլայնմանը: Սա կնպաստի նաև առաջարկ-պահանջարկի և մշակութային արժեքների գնային նոր չափորոշիչների սահմանմանը, ստվերային շրջանառության կրճատմանը: Կապահովվի նաև ոլորտում համակարգված պետական քաղաքականության իրականացումը, այդ թվում՝ պետական թանգարանային հավաքածուների համալրումը»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը։

Նախատեսվում է ապահովել միջազգային հեղինակավոր աճուրդի տների ներգրավումը հայկական շուկայում, որն իր հերթին կնպաստի հայ և օտարերկրացի արվեստագետների միջև նոր ինստիտուցիոնալ կապերի ձևավորմանը, ինչպես նաև միջազգային շուկաներում հայկական մշակույթի և ստեղծարար ոլորտների ինտեգրմանը, Հայաստանի ճանաչելիության բարձրացմանը:

«Ուսումնասիրելով շուկան՝ կարծում ենք, որ հեղինակավոր աճուրդային տան ներգրավման շնորհիվ մեր երկրի աճուրդային շուկան նաև տարածաշրջանային հետաքրքրության առարկա կդառնա»,- նշել է նախարարը:

Ժաննա Անդրեասյանն ընդգծել է նաև, որ մշակութային աճուրդները կազմակերպվելու են մասնավոր կազմակերպությունների կողմից, որոնց գործունեության դաշտը նշված օրենսդրական կարգավորման ընդունմամբ կանոնակարգվում է:

Օրենսդրական նախաձեռնությունը սահմանված կարգով կներկայացվի Ազգային ժողովի քննարկմանը։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Հարցադրումը՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)

  • Պարզաբանումներ

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…