Երեխաների իրավունքների պաշտպանության միջազգային օրվա կապակցությամբ և երեխայի խնամքի համակարգի ու ներառական կրթության ոլորտում ներկայումս իրականացվող բարեփոխումների շրջանակներում այսօր տեղի է ունեցել մամուլի ասուլիս, որը կազմակերպել էր ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամը: Միջոցառումը նվիրված էր Երեխայի իրավունքների կոնվենցիայում ամրագրված երեխաների հիմնարար իրավունքների լուսաբանմանը, ինչպես նաև՝ 2014-2017թթ. հիմնական ձեռքբերումներին և մարտահավերներին, մասնավորապես, թե ինչու է Հայաստանը նախաձեռնել բարեփոխումների գործընթացը: Ասուլիսին մասնակցում էին ԱՄՆ ՄԶԳ կողմից համաֆինանսավորվող «Խոցելի երեխաների սոցիալական ներառումը Հայաստանում» ծրագրի շրջանակներում ՀՀ կառավարության հիմնական գործընկերները: ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի տեղակալ Մանուկ Մկրտչյանը շնորհավորել է Երեխաների իրավունքների պաշտպանության միջազգային օրվա կապակցությամբ` ընդգծելով, որ կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաները մշտապես գտնվում են պետության ուշադրության կենտրոնում: «Մինչև 2025 թվականը մեր երկիրն անցնելու է համընդանուր ներառականության: Առհասարակ, ներառական կրթության ոլորտում Հայաստանը մեծ և բավականին հաջողված փորձ ունի: Երբ քննարկում ենք վերոնշյալ երեխաների հարցը, մենք հաճախ կենտրոնանում ենք միայն ուսուցման պայմանների վրա՝ թեքահարթակ, շինություն այլն: Կարծում եմ` այն սխալ հարցադրում է. երբ գլխավոր խնդիրը դնում ենք ֆիզիկական հարթության մեջ, մենք մոռանում ենք անձնավորությանը: Կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաները մշտապես պետք է իրենց զգան որպես կոլեկտիվի անհրաժեշտ անդամ, հետևաբար ներառական կրթության խնդիրը մանկավարժական է` ինչպես կազմակերպել նրանց կյանքը ուսումնական խմբում, որպեսզի այդ երեխաներն օգտակար լինեն մյուսների համար: Այսինքն, այս խնդիրն ունի մեկ՝ գաղափարախոսական լուծում` բացառապես համագործակցային հիմքերով: Եթե գործունեության կազմակերպման սկզբունքը մրցակցային է, դա արդեն փակուղի է»,-նշել է նախարարի տեղակալը:
Ասուլիսի մյուս բանախոսները` ՀՀ աշխաատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարի տեղակալ Աշոտ Մարգարյանն անդրադարձել է Երեխայի խնամքի համակարգի բարեփոխման խնդիրներին` խնամքի հաստատությունների վերակազմակերպումն ու այլընտրանքային ծառայությունների հիմնումը, Հայաստանում ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի ներկայացուցիչ Տանյա Ռադոչայը` այլընտրանքային խնամքին և ծառայություններին, ինչպես նաև ներկայացրել ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի՝ «Ֆորմալ այլընտրանքային խնամքի համակարգում երեխաների թվաքանակի գնահատում. մարտահրավերներ ու արդյունքներ» զեկույցը: ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի Բուլղարիայի գրասենյակի փորձագետ, ծրագրի ղեկավար Միլենա Հարիզանովան իր հերթին ներկայացրել է Բուլղարիայում երեխայի խնամքի համակարգի բարեփոխման գործընթացը, քաղած դասերը և իրականացված բարեփոխումների առավելություններն ու թերությունները:
Ասուլիսի ընթացքում բանախոսներն անդրադարձել են նաև երեխայի կրթության իրավունքի իրացմանը երեխայի իրավունքների համատեքստում, հաշմանդամություն ունեցող երեխաների վաղ հայտնաբերման և նրանց հանրակրթական դպրոցներում ներառելու կարևորությանը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ