ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Նովալիս 250». ԳԱԹ-ի մշակութային նոր նախաձեռնությունը՝ Հայաստան-Գերմանիա համագործակցությամբ

Ապրիլի 9, 2025
Մշակութային լուրեր

Եղիշե Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանում տեղի է ունեցել «Նովալիս 250» գեղարվեստական ինստալյացիայի և Վասիլի Կորգանովի (Բարսեղ Ղորղանյան) հավաքածուի գերմաներեն վավերագրերի ժամանակավոր ցուցադրության բացումը։

Գերմանական ռոմանտիզմի մեծագույն բանաստեղծ Նովալիսին նվիրված միջոցառումը կազմակերպվել է Գերմանիայի Դաշնային Հանրապետության Սաքսոնիա-Անհալթ երկրամասի Արվեստի հիմնադրամի և գծանկարիչ Սեբասթիան Գերսթենգարբեի հետ համագործակցության շրջանակում։

Միջոցառմանը ներկա են եղել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալներ Ալֆրեդ Քոչարյանը և Արթուր Մարտիրոսյանը, ինչպես նաև պաշտոնական այցով Հայաստանում գտնվող Գերմանիայի Սաքսոնիա-Անհալթ երկրամասի մշակույթի նախարար Ռայներ Ռոբրան:

Ողջունելով ներկաներին և կարևորելով նախաձեռնությունը՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանն ընդգծել է՝ Հայաստանի և Գերմանիայի համագործակցությունը տարբեր ոլորտներում, մասնավորապես՝ մշակույթի բնագավառում, մեծ տեմպով զարգանում է: Այս համատեքստում նախարարի տեղակալը շեշտել է, որ նախորդ ամիս Լայպցիգում բացվել է հայ մեծ բանաստեղծ Ավետիք Իսահակյանի հուշատախտակը, տեղի է ունեցել «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմի գերմաներեն հրատարակության շնորհանդեսը՝ նվիրված Իսահակյանի ծննդյան 150-ամյակին:

«Գրականության և արվեստի թանգարանում գերմանացի բանաստեղծ Նովալիսին նվիրված այս ցուցադրությունը ևս վկայում է մշակութային երկխոսության ուժի և մեր ազգային ժառանգության հանդեպ շարունակական հետաքրքրության մասին։ Սա մի համագործակցություն է, որը նոր հնարավորություններ է բացում մշակութային կապերի զարգացման համար»,- ասել է Ալֆրեդ Քոչարյանը՝ շնորհակալություն հայտնելով գործընկերներին համագործակցության համար:

Ողջույնի խոսքով հանդես է եկել նաև ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը՝ ընդգծելով, որ տարբեր ոլորտներում երկկողմ համագործակցությունը ծավալվում է Հայաստան-Գերմանիա ուղիղ կապի, ինչպես նաև Հայաստան- Եվրոպական միություն բազմակողմ օրակարգի շրջանակում: Նրա գնահատմամբ՝ Գերմանիայի՝ որպես ԵՄ առաջատար երկրի փորձը կարևոր է Հայաստանում տարբեր ուղղություններով ընթացող բարեփոխումների արդյունավետ իրականացման տեսանկյունից:

Գերմանիայի Սաքսոնիա-Անհալթ երկրամասի մշակույթի նախարար Ռայներ Ռոբրան ևս կարևորել է երկու երկրների միջև հարաբերությունների կայուն զարգացումը և շնորհավորել համատեղ նոր նախաձեռնության առիթով, որը, ըստ նրա, Հայաստանի և Գերմանիայի կապերն ամրապնդող ևս մեկ նախապայման է:

Նշենք, որ հայ երաժշտագետ, հրապարակախոս, հավաքորդ Վասիլի Կորգանովի (Բարսեղ Ղորղանյան) երաժշտական ժառանգությունն արժեքավոր ներդրում է ոչ միայն հայ, այլև եվրոպական երաժշտագիտական պատմության մեջ։

Կորգանովը եվրոպական երաժշտական աշխարհում ճանաչվել է որպես խոշորագույն բեթհովենագետ, նա գրել է նաև բազմաթիվ աշխատություններ Վերդիի, Մոցարտի, Չայկովսկու և այլ կոմպոզիտորների մասին։ Արժեքավոր են նրա գրած հոդվածները՝ նվիրված հայկական և վրացական ժողովրդական երաժշտությանը։

ԳԱԹ-ում է պահվում Վ. Կորգանովի մեծածավալ, բազմաթիվ աժեքավոր վավերագրերով հարուստ անձնական արխիվը, որոնցում առկա են նաև եվրոպական աճուրդներից ձեռք բերված բացառիկ և համաշխարհային արժեք ունեցող վավերագրեր: Դրանցից են՝ Մոցարտի նամակը, Նապոլեոնի հրաժարականի փաստաթուղթը, Ռոմանովների դինաստիայի ցարերի և ռազմական գործիչների փաստաթղթերը և այլն։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Սովորողի աշխատանքի գնահատման միջոցները

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)