Հայաստանի պատմության թանգարանում տեղի է ունեցել «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» բացառիկ միջազգային ցուցահանդեսի ամփոփիչ ասուլիսը, որի ընթացքում ներկայացվել են ցուցահանդեսի արդյունքները։
Ցուցահանդեսն ունեցել է ավելի քան 55 հազար այցելու․ այն գործել է ավելի քան 6 ամիս՝ Բրիտանական թանգարանի հետ համագործակցությամբ:
Ասուլիսի բանախոսներն էին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանը, Հայաստանի պատմության թանգարանի տնօրեն Դավիթ Պողոսյանը, ՀՀ-ում Մեծ Բրիտանիայի արտակարգ և լիազոր դեսպան Ջոն Գալահերը և «Կերոն» զարգացման հիմնադրամի գործադիր տնօրեն Վանանե Արարքցյանը։
Բրիտանական թանգարանի հետ համագործակցությունը՝ հաջողված նախադեպ
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանի գնահատմամբ՝ «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» ցուցադրության մասին բազմաթիվ դրական արձագանքներ կան։
«Ցուցահանդեսն ազդել է հանրության՝ թանգարաններ այցելության հաճախականության վրա՝ հանրահռչակելով նաև այլ թանգարանների ցուցադրությունները: 2024 թ. առաջին եռամսյակում ունեցել ենք 161000 այցելու, իսկ այս եռամսյակում՝ 177000: Երկրորդ կարևոր փաստը միջազգային համագործակցության նոր ձևաչափին համապատասխանելն է: Այս կարևոր իրադարձությունը՝ Բրիտանական թանգարանի հետ համագործակցությունը՝ որպես հաջողված նախադեպ, շատ դռներ է բացում՝ հեշտացնելով նմանատիպ գործընթացները միջազգային այլ թանգարանների հետ: Ցուցադրությունը մեզ համար կարևոր փորձառություն էր»,- ասել է Ալֆրեդ Քոչարյանը՝ ընդգծելով, որ գործընթացի կազմակերպման շրջանակում հատուկ ուշադրություն է դարձվել նաև անվտանգային չափանիշների պահպանմանը։
Միջազգային համագործակցության օրակարգի ակտիվացման մասին
Ալֆրեդ Քոչարյանն իրազեկել է, որ «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» ցուցադրության կազմակերպումից հետո միջազգային համագործակցության օրակարգն ակտիվացել է: Նախանշված են միջազգային այլ համագործակցություններ ՀՀ տարբեր թանգարանների հետ: «Նախատեսված է Հայաստանի պատմության թանգարանի համագործակցությունը Լուվրի, Բեռլինի թանգարանների հետ, Ազգային պատկերասրահը ցուցահանդես կունենա Ֆրանսիայում, Երվանդ Քոչարի թանգարանը ակտիվ համագործակցում է Փարիզի թանգարանների հետ, Գրականության և արվեստի թանգարանը սարոյանական ցուցահանդեսի է պատրաստվում ԱՄՆ-ում և այլն»,- նշել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը՝ շնորհակալություն հայտնելով Բրիտանական թանգարանին, Հայաստանում ՄԲ դեսպանությանը, հովանավորներին, այցելուներին և միջազգային այս աննախադեպ ցուցահանդեսի կազմակերպման գործում ներգրավված բոլոր մարդկանց: «Երբ համախմբում ենք ուժերը, հրաշալի արդյունք ենք ունենում»,- խոսքը եզրափակել է Ալֆրեդ Քոչարյանը:
Ցուցահանդեսն ունեցել է ավելի քան 55 հազար այցելու, մեծ մասը՝ դպրոցականներ
ՀՊԹ տնօրեն Դավիթ Պողոսյանի խոսքով՝ արդյունքները տպավորիչ են: «Ցուցահանդեսն ունեցել է 55 հազար 837 այցելու: Ուրախալի է, որ զգալի թիվ են կազմել դպրոցականները՝ պետության կողմից իրականացվող դպրոցական բաժանորդային ծրագրի շրջանակում: Այս հանգամանքը կարևոր է հատկապես մշակութային կրթության համատեքստում՝ ձևավորելով թանգարան այցելելու մշակույթ:
Կազմակերպվել են կրթական ծրագրեր, որոնց մասնակցել է շուրջ 200 դպրոցական, ինչպես նաև բանախոսությունների շարք՝ Բրիտանական թանգարանի գործընկերների, գլխավոր հովանավորի հետ համատեղ: Ձևավորվել է նոր հուշանվերային տեսականի, հրատարակվել է ցուցահանդեսի անգլերեն պատկերագիրքը, ընթացքում է հայերեն տարբերակի հրատարակումը»,- ձեռքբերումները հակիրճ ներկայացրել է Դավիթ Պողոսյանը:
Նրա խոսքով՝ սա հնարավորություն էր Հայաստանի պատմության թանգարանի հավաքածուները համադրելու այլ հեղինակավոր թանգարաններում պահվող ցուցանմուշների հետ, ինչը նոր ձևաչափ է: Ցուցահանդեսը կազմակերպվել է ոչ զբոսաշրջային ժամանակահատվածում՝ աշնան, ձմռան շրջանում, ինչը, սակայն, ըստ տնօրենի, չի խանգարել այցելությունների աննախադեպ ակտիվությանը:
«Ցուցահանդեսի կազմակերպման արդյունքում գոյացած միջոցները փակել են բոլոր ծախսերը, դրանց հաշվին թանգարանն ունի նաև սերվերային համակարգ՝ թվային բովանդակություն ունենալու նպատակով»,- տեղեկացրել է ՀՊԹ տնօրեն Դավիթ Պողոսյանը:
Հայկական հնագույն քաղաքակրթությունը ճանաչելու բացառիկ հնարավորություն
ՀՀ-ում Մեծ Բրիտանիայի արտակարգ և լիազոր դեսպան Ջոն Գալահերը տպավորիչ է համարում «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» բացառիկ միջազգային ցուցահանդեսի կազմակերպումը․ «Ցուցահանդեսի կազմակերպումը առանձնահատուկ հնարավորություն էր ամբողջ աշխարհի այցելուների համար՝ ճանաչելու Հայաստանը, նրա մշակութային ժառանգությունը և հայկական հնագույն քաղաքակրթությունը»:
Դեսպան Ջոն Գալահերի նշմամբ՝ Բրիտանական թանգարանը հայտնի է իր հարուստ հավաքածուներով և հանձնառություն ունի՝ կիսվել այս հարստություններով ամբողջ աշխարհի հետ: Ամեն տարի ավելի քան 5000 նմուշ ժամանակավոր ցուցադրման է ուղարկվում աշխարհի տարբեր երկրներ: Այսպիսով՝ թանգարանը հանդիսանում է մշակութային կենտրոն, մշակութային փոխանակումների, երկխոսության, փոխըմբռնման հարթակ:
Հայաստանի զարգացմանը և հանրահռչակմանը միտված ցուցահանդես
«Կերոն» զարգացման հիմնադրամի գործադիր տնօրեն Վանանե Արարքցյանի խոսքով՝ «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» միջազգային ցուցահանդեսը հիմնադրամի համար հատուկ նշանակություն ունի:
«Անկախ Հայաստանի պատմության մեջ սա ամենաշատ այցելություն ունեցող ցուցահանդեսն է: «Կերոն» զարգացման հիմնադրամը ստեղծման առաջին իսկ օրերից աշխատել է այս ցուցադրության կազմակերպման ուղղությամբ՝ համագործակցելով ԿԳՄՍ նախարարության, Հայաստանի պատմության թանգարանի հետ: Սա մեր առաջին նախագծերից էր՝ միտված Հայաստանի զարգացմանը, երկրի հանրահռչակմանը»,- ասել է հիմնադրամի գործադիր տնօրեն Վանանե Արարքցյանը:
Հիշեցնենք, որ 2024 թ․ սեպտեմբերի 21-ին Հայաստանի պատմության թանգարանում բացվել է «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» խորագրով միջազգային ցուցահանդեսը։ Բացի Անահիտ աստվածուհու արձանից՝ Հայաստանի պատմության թանգարանի հարուստ հավաքածուից ցուցադրությանը ներկայացվել է ավելի քան վեց տասնյակ ցուցանմուշ՝ ներկայացնելով Մայր աստվածության գաղափարը՝ հեթանոսությունից մինչև Քրիստոնեություն։
Ցուցադրությունն իրականացվել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ, Հայաստանի պատմության թանգարանի և Բրիտանական թանգարանի համագործակցությամբ։ Ցուցադրության գլխավոր աջակիցն էր «Կերոն» զարգացման հիմնադրամը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ