ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը, Եվրահանձնաժողովի մարդասիրական օգնության և քաղաքացիական պաշտպանության գլխավոր վարչությունը և ՀՀ արտակարգ իրավիճակների նախարարությունն այսօր նշել են աղետների ռիսկի նվազեցման ԴԻՊԵԿՈ IV ծրագրի ավարտը՝ ներկայացնելով ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի ծրագրի հիմնական արդյունքները:
Քաղաքականություն մշակողները, դպրոցները և ծնողները այսուհետ կարող են հետևել իրենց դպրոցի արտակարգ իրավիճակներին պատրաստվածության մակարդակին և առավել լավ հասկանալ յուրաքանչյուր դպրոցի խոցելի կողմերը դպրոցների անվտանգության մոդուլի շնորհիվ (safe.schoolnet.am): Մոդուլը մշակվել է ՀՀ ԿԳՆ Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնի հետ համատեղ և Դպրոցների տեղեկատվության կառավարման համակարգի մաս է կազմում: Այն ներառում է երկրի հանրակրթական դպրոցների վերաբերյալ մանրամասն տեղեկատվություն, որը համայնքներին հնարավորություն է տալիս բացահայտել առաջնահերթ գործողությունները, որոնց միջոցով կբարելավվի երեխաների անվտանգությունը:
Դպրոցների անվտանգության մոդուլի միջոցով գործընկերները՝ ՀՀ կրթության և գիտության, Տարածքային կառավարման և զարգացման նախարարությունների հետ միասին վերանայել են Հայաստանի բոլոր հանրակրթական դպրոցների վարկանիշները ՝ ըստ սեյսմիկ և այլ վտանգների նկատմամբ խոցելիության մակարդակների: Հանրակրթական դպրոցների շենքերի գրեթե 80 տոկոսը դեռևս ունի միջին և բարձր սեյսմիկ խոցելիություն, և երեխաների ուսուցման անվտանգ պայմաններ ապահովելու համար դպրոցների անվտանգությունը համարվում է առաջնահերթ խնդիր:
Աղետների ռիսկի նվազեցման և արտակարգ իրավիճակների պատրաստվածությանն ուղղված ուսուցումը բարելավելու նպատակով` ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը գործընկերների հետ մշակել է մի շարք ինտերակտիվ ուսուցման նյութեր, որոնք օգտագործում են ժամանակակից տեխնոլոգիաներ (GIS, էլեկտրոնային ճանապարհային քարտեզ, GPS): Նյութերը կիրառվել են Աշտարակի և Ստեփանավանի դպրոցներում, որի արդյունքում ներառվել են դպրոցների ուսումնական ծրագրերում:
Դպրոցների խոցելիությունն ավելի ճիշտ գնահատելու և համապատասխան լուծումներ գտնելու համար Երևանի, Արագածոտնի, Արմավիրի, Արարատի, Կոտայքի և Վայոց Ձորի շուրջ 200 դպրոցների տնօրեններ անցել են վերապատրաստում «Հանրակրթական ուսումնական հաստատության աղետի ռիսկի կառավարում» թեմայով:
ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը նաև մշակել և փորձարկել է համայնքների աղետների ռիսկի կառավարման և աղետներին արձագանքման մեխանիզմների պլանավորման միասնական մոտեցում, որը հաշվի է առնում երեխաների խոցելի կողմերը, ինչպես նաև ներառում է համայնքների այլ խոցելի խմբերի կարիքները: Այն հիմնված է գործողՏեղական մակարդակում ռիսկի կառավարման (ՏՄՌԿ) մեթոդաբանության վրա, որը արդյունքում բարելավվել է՝ հատուկ ուշադրություն դարձնելով երեխաների խնդիրների ու կարիքների վրա: Մեթոդաբանությունը փորձարկվել է Տավուշի մարզի Խաշթառակ, Գետահովիտ և Ենոքավան համայնքներում, որտեղ համայնքների և մարզային պատկան մարմինների ներկայացուցիչները սովորել են, թե ինչպես կիրառել այն՝ տեղական մակարդակում երեխաների կարիքները հասցեագրելու համար:
Մեթոդաբանությունը իրենից ներկայացնում է մասնակցային գնահատման գործընթաց, որը ներառում է համայնքին սպառնացող վտանգների մասին գիտական տեղեկության և խոցելիության վերլուծությունը, և նպաստում է աղետի ռիսկով տեղեկացված համայնքային սոցիալ տնտեսական զարգացման պլանավորմանը:
Ծրագրի շրջանակում 2016-2017թթ.-ին ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը համագործակցել է ՀՀ կրթության և գիտության, Տարածքային կառավարման և զարգացման նախարարությունների, Աղետների ռիսկի նվազեցման ազգային պլատֆորմի, ինչպես նաև` այլ տեղական շահառուների հետ:
Աղետների ռիսկի կառավարման ոլորտում կուտակված փորձը, մշակված մեխանիզմները և ռիսկի բացահայտման մեթոդաբանությունը թույլ են տալիս հուսալ, որ ազգային մակարդակում քաղաքականություն մշակողներն առաջնահերթություն կտան դպրոցների անվտանգությանը, բազմաթիվ համայնքներ հնարավորություն կունենան կազմել աղետի ռիսկով տեղեկացված սոցիալ տնտեսական պլաններ, ինչպես նաև ավելի շատ դպրոցներում կկիրառվի աղետների ռիսկի նվազեցման և արտակարգ իրավիճակների պատրաստվածության մասին ուսուցումը:
Նյութի աղբյուրը. ՅՈՒՆԻՍԵՖ
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ