Նոր ուսումնական տարվա գլխավոր առանձնահատկությունը 12-ամյա պարտադիր կրթության օրենսդրական պահանջն է: Այս մասին նոր ուսումնական տարվա մեկնարկին ընդառաջ «Հայելի» ակումբում հրավիրված մամուլի ասուլիսում տեղեկացրել է ԿԳՆ հանրակրթության վարչության պետ Աշոտ Արշակյանը: ԿԳՆ-ն ուշադրություն է դարձնելու երկու խնդրի՝ առաջին, որ երեխաները ժամանակին՝ այսինքն 6 տարեկանից հաճախեն դպրոց և երկրորդ, որ հիմնական դպրոցը՝ 9-րդ դասարանն ավարտելուց հետո երեխաները անպայման շարունակեն կրթությունը՝ հաճախելով կամ ավագ դպրոց, կամ էլ քոլեջ և ուսումնարան: Ըստ Աշոտ Արշակյանի՝ մի շարք ծնողներ խուսափում են իրենց երեխային 6 տարեկանից դպրոց ուղարկել, մտավախությամբ, թե նրանք դեռ պատրաստ չեն դպրոցին: Վարչության պետը հավատացնում է, որ այդ մտավախությունը անհիմն է: Ինչ վերաբերում է կրթությունը 9-րդ դասարանից հետո շարունակելու խնդրին.«9-րդ դասարանն ավարտելուց հետո աշակերտը պետք է իր կրթությունը շարունակի դպրոցում կամ միջին մասնագիտական կրթական հաստատությունում, սակայն ուսումնական պրոցեսը չի կարող կիսատ թողնել, քանի որ 12-ամյա կրթությունը, դառնում է պարտադիր պայման»,-նշել է Ա. Արշակյանը՝ հավելելով, որ օրենսդրությամբ երեխային դպրոց չտանելու համար ծնողների նկատմաբ կարող է վարչական տույժ կիրառվել: Մեր իրականության մեջ սակայն առայժմ նման դեպքերի համար վարչական տույժի կիրառման դեպքեր չեն եղել: ԿԳ նախարարությունը 12-ամյա պարտադիր կրթության օրենսդրական պահանջի կիրարկումն ապահովելու նպատակով ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամի, ԿՏԱԿ-ի հետ համատեղ պատրաստվում է գործարկել կրթությունից դուրս մնացած երեխաների վաղ հայտնաբերման էլեկտրոնային համակարգ, որը որպես փորձնական ծրագիր կներդրվի Լոռու մարզում: Անդրադառնալով համընդհանուր ներառականության անցնելու միջոցառումներին՝ բանախոսը տեղեկացրել է, որ հատուկ դպրոցները, որոնք ՀՀ-ում 21-ն են, վերակազմակերպվելու են՝ դառնալով մանկավարժահոգեբանական աջակցություն ցուցաբերող կենտրոն: Սյունիքի մարզում աշխատանքներն ավարտված են, գործըթնացը շարունակվում է Տավուշի և Լոռու մարզերում.«Մինչև 2025 թվականը մենք կանցնենք համընդհանուր ներառական կրթության: Այստեղ ևս խնդիր կա երեխայի կրթությունից դուրս մնալու հետ կապված, քանի որ շատ ծնողներ իրենց երեխաներին ուսման չեն տալիս, կարծելով, որ նրանց անհրաժեշտ են հատուկ պայմաններ: Այս համակարգը թույլ կտա հայտնաբերել նաև այդ երեխաներին և լուծել այդ խնդիրը»,-ընդգծել է Աշոտ Արշակյանը:
Ա. Արշակյանի տեղեկացմամբ նախնական տվյալներով այս տարի առաջին դասարան կհաճախի շուրջ 40000 երեխա:
Առաջին դասարանի աշակերտների վերջնական թիվը հայտնի կլինի սեպտեմբերի 5-ից հետո, երբ կձևավորվեն դասարանները:
«Բոլոր դպրոցներն ապահովված են դասագրքերով, և ինչպես նախորդ տարիներին, այնպես էլ այս տարի 1-ից 4-րդ դասարանի աշակերտներին դասագրքերը կտրամադրվեն անվճար: Բացի այդ` սահմանամերձ 38 համայնքների բոլոր դասարանների դասագրքերը նույնպես անվճար կլինեն: Այն դպրոցները, որտեղ շինարարական աշխատանքներ էին ընթանում, արդեն իսկ ավարտվել են և դպրոցները պատրաստ են սեպտեմբերի 1-ին»,-նշել է Ա. Արշակյանը:
Անդրադառնալով դպրոցների միավորման և խոշորացման ծրագրին՝ վարչության պետը նշել է, որ 13 դպրոց այս տարի կվերակազմավորվի, միանալով մոտակա այլ դպրոցների:
Դպրոցների վերակազմավորման պատճառն աշակերտների թվի նվազումն է, իսկ նպատակը` ուսուցման որակի բարձրացումը: Միավորվող դպրոցները տեղակայված են քաղաքային համայնքներում: Ինչ վերաբերում է հարցին, թե քանի մանկավարժ կմնա առանց աշխատանքի, ապա կոնկրետ թիվ նշել այս պահին դժվար է: Ա. Արշակյանի հավաստամբ՝ փորձելու են փակվող դպրոցների ուսուցիչներին աշխատանքի տեղավորել այլ դպրոցներում. «Շատ քիչ ուսուցիչներ կմնան առանց աշխատանքի, քանի որ դպրոցների միավորման արդյունքում, պարզ է, չէ՞, որ աշխատատեղեր էլ կստեղծվեն: Բացի այդ` մի շարք ուսուցիչներ աշխատում են համատեղության կարգով, հետևաբար նրանք չեն դիտարկվի կրճատվածներ, քանի որ առանց աշխատանքի չեն մնա»,- պարզաբանել է բանախոսը և հավելել, որ փակվող դպրոցների շենքերը միայն ու միայն կրթության ոլորտին են ծառայելու, որը, որպես պահանջ ամրագրված է նաև օրենքով:
Տեղեկությունները, թե դպրոցների տնօրեններն ու ուսուցիչներն անակնկալի են եկել դպրոցների փակման լուրից, վարչության պետի հավաստմամբ չեն համապատասխանում իրականությանը. «Ուզում եմ հավաստիացնել, որ դեռևս երկու ամիս առաջ դպրոցներին նաև գրավոր տեղեկացվել է, որ փակվում են ու հորդորվել է ծանուցել նաև ուսուցիչներին: Անձամբ եղել եմ բոլոր դպրոցներում, ծանոթացել շենքային պայմաններին: Ծանուցման և տեղյակ պահելու առումով խնդիր չկա: Վստահեցնում եմ, որ այն դպրոցները, որտեղ աշակերտները շարունակելու են իրենց կրթությունը, բոլորն ունեն շենքային լավ պայմաններ, նյութատեխնիկական բազա, մանկավարժական համակազմ և այլն»,- շեշտել է Ա. Արշակյանը:
Ասուլիսի ընթացքում հանրակրթության վարչության պետն անդրադարձել է նաև Բերդի վարժարանի և դպրոցի միավորմանը, Արթիկի թիվ 7 ավագ դպրոցի շենքի և հանրային հնչեղություն ստացած մի շարք այլ հարցերի:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ