ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Տեղի են ունեցել խորհրդարանական լսումներ՝ մասնագիտական կրթության ոլորտում ընթացող բարեփոխումների շուրջ

Նոյեմբերի 29, 2017
Պաշտոնական

Նոյեմբերի 28-ին ՀՀ ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության եւ սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախաձեռնությամբ տեղի են ունեցել խորհրդարանական լսումներ «Մասնագիտական կրթության եւ ուսուցման ոլորտում ընթացող բարեփոխումներն ու օրենսդրական հիմնախնդիրները» թեմայով:

 Լսումներին մասնակցել են ՀՀ ԱԺ պատգամավորներ, ՄԿՈւ ոլորտում գործունեություն իրականացնող միջազգային եւ տեղական կազմակերպությունների ներկայացուցիչներ, ոլորտի պատասխանատուներ: 

Հանձնաժողովի նախագահ Վարդան Բոստանջյանը նշել է, որ սահմանադրական բարեփոխումների արդյունքում մեծանում է խորհրդարանի դերը, եւ ՀՀ Ազգային ժողովի համապատասխան հանձնաժողովը քննարկվող թեմայի շուրջ անցկացրել է վերլուծություն ու տեղյակ է մասնագիտական կրթության ոլորտի ներկա վիճակին:
 
Պարոն Բոստանջյանի խոսքով՝ վերջին տարիներին այս ոլորտին վերաբերող խնդիրներն ուշադրությունից դուրս են մնացել: Սակայն բյուջետային միջոցների սղությունը չպիտի խանգարի մասնագետների պատրաստմանը: Հանձնաժողովի նախագահը նշել է, որ կրթությունն այն հզոր լծակն է, որն անմիջական ազդեցություն ունի մարդու գործունեության, մասնագիտական կայացման եւ կյանքի որակի վրա: 

ՀՀ ԿԳ նախարար Լեւոն Մկրտչյանը նշել է, որ մասնագիտական կրթության ոլորտի հիմնախնդիրները հատուկ ուշադրության կարիք ունեն: Նախարարն անդրադարձել է մասնագիտական կրթության հիմնական ուղղություններին, ոլորտի զարգացման հեռանկարներին: Նախարարի խոսքով՝ ընդունվել է որակավորումների ազգային շրջանակ, որը համապատասխանում է միջազգային չափանիշներին: Ամբողջ աշխարհում մասնագիտական, արհեստագործական  եւ բարձրագույն կրթությունը դիտարկվում է որպես մեկ ամբողջություն: 
Լեւոն Մկրտչյանը, ներկայացնելով մասնագիտական կրթություն ապահովող հաստատություների զարգացման ուղղությունները, անդրադարձել է մասնագիտական բակալավրիատի ներդրմանը, որը հնարավորություն կտա ավարտել կրթական հաստատությունը՝ ստանալով կոնկրետ մասնագիտություն: Անդրադառնալով սկանդինավյան երկրների փորձին՝ նա փաստել է, որ այնտեղ մասնագիտական կրթություն են տալիս՝ ելնելով իրենց համայնքների խնդիրներից եւ աշխատաշուկայի կարիքներից: 

ՀՀ Աժ պատգամավոր Ռուզաննա Մուրադյանը նշել է, որ կրթություն ասելով՝ չպիտի նկատի ունենալ միայն բարձրագույն կրթությունը: Տարիների ընթացքում փոխվում են աշխատաշուկայի պահանջները եւ պիտի վերանայել մասնագիտական կրթության վերաբերյալ մոտեցումները եւ արդիականացնել կրթության բովանդակությունը: Տիկին Մուրադյանի կարծիքով՝ պետք է գործատուներին մասնակից դարձնել կրթության բովանդակության փոփոխությանը: Նա անդրադարձել է մասնագիտական կրթության ոլորտում համաշխարհային զարգացումներին՝ նշելով, որ պետք է կարեւորել այս ոլորտի միջազգայնացումը, որպեսզի մեր մասնագետները մրցունակ լինեն նաեւ միջազգային շուկայում: Տիկին Մուրադյանն ընդգծել է նաեւ կրթության հավասար հնարավորության ապահովման եւ կրթության շարունակականության անհրաժեշտությունը: 

ԼՂՀ ԿԳ փոխնախարար Արմեն Սարգսյանը նշել է, որ թե՛ Հայաստանը, թե՛ Արցախը գտնվում են կրթական նույն դաշտում, նշված բոլոր հիմնախնդիրները եւ առաջնահերթությունները վերաբերում են նաեւ ԱՀ կրթական համակարգին: Պարոն Սարգսյանի խոսքով՝ Արցախում միջին մասնա•իտական կրթությունն իրականացվում է շուրջ հիսուներեք մասնագիտությամբ: Փոխնախարարն անդրադարձել է Շուշիի Եզնիկ Մոզյանի անվան արհեստագործական ուսումնարանի գործունեությանը, որտեղ պատրաստում են շինարարության տարբեր ճյուղերի արհեստավորներ, որոնք հետագայում վերապատրաստվում են Ֆրանսիայում: 

ՀՀ գործատուների միության նախագահ Գագիկ Մակարյանն իր խոսքում անդրադարձել է մասնագետ-գործատու հարաբերությունների ձեւավորմանը, շուկային անհրաժեշտ մասնագիտությունների ընտրությանը եւ մասնագիտական կրթության ուսուցմանն առնչվող խնդիրներին: Գագիկ Մակարյանի խոսքով՝ գործատուների յոթանասուներկու տոկոսը գոհ չէ ՄԿՈւ համակար•ից: Բանախոսի կարծիքով՝ գործատուն ծախսում է ժամանակ, գումար, տեխնիկական միջոցներ է վատնում մասնագետներ պատրաստելու համար: Նա նշել է, որ պիտի վերանայել զբաղվածությանը միտված մակրոտնտեսական քաղաքականությունը, քանի որ չունենալով մակրոտնտեսության զարգացման քաղաքականություն՝ անիմաստ է դառնում մասնագետներ պատրաստելը: 
Նախնական մասնագիտական եւ միջին մասնագիտական կրթության ոլորտի ֆինանսավորման հիմնախնդիրներին եւ դրանց լուծման ուղիներին անդրադարձել է ՀՀ ԿԳՆ ֆինանսատնտեսագիտական եւ հաշվապահական հաշվառման վարչության պետ Գեւորգ Եղինյանը:

ՀՀ ԿԳՆ նախնական եւ միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արտակ Աղբալյանը հանգամանալից անդրադարձել է աշխատանքի վրա հիմնված կրթության կազմակերպման հիմնախնդիրներին, ներկայացրել ինքնաֆինանսավորման հիմքերի օրենսդրական ամրապնդմանն ուղղված առաջարկները: Արտակ Աղբալյանը ներկայացրել է վերջին տարիներին մասնագիտական կրթության ոլորտի ձեքբերումները, իրականացվող ծրագրերը եւ ոլորտի զարգացման հեռանկարները:
 
ՄԿՈւ ոլորտում ներառական կրթության ներդրման օրենսդրական կար•ավորման խնդիրներին անդրադարձել է «Հույսի կամուրջ» ՀԿ նախագահ Սուսաննա Թադեւոսյանը:
 
Ամփոփելով լսումները՝ Վարդան Բոստանջյանը նշել է, որ քննարկումները, անդրադառնալով մասնագիտական կրթության ուսուցման ոլորտի խոցելի կողմերին, կրել են առարկայական բնույթ: Հանձնաժողովի նախագահի խոսքով՝ պիտի ձեռնամուխ լինել լսումների ընթացքում քննարկված խնդիրների լուծմանը:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Սովորողի աշխատանքի գնահատման միջոցները

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)