2017թ. իրականացված և այս տարի նախատեսվող հիմնական աշխատանքների և ներդրումային ծրագրերի վերաբերյալ ասուլիսին ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Լևոն Մկրտչյանը նախ շնորհակալություն է հայտնել լրատվամիջոցներին՝ կրթության և գիտության ոլորտի հանդեպ ունեցած հետաքրքրության և ողջ տարվա ընթացքում ԶԼՄ-ների հետ համագործակցության համար: «Մամուլի հրապարակումները, «Թեժ գիծը», հասարակական կազմակերպությունների կողմից անընդհատ բարձրացված հարցադրումներն օգնում են նախարարության աշխատանքն ավելի կանոնակարգված իրականացնել»,-ընդգծել է ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Լևոն Մկրտչյանը: Նրա խոսքով՝ 2017 թվականին ՀՀ կրթության և գիտության նախարարությունը մշակել է ռազմավարական նշանակության մի շարք փաստաթղթեր, այդ թվում՝ «Հայաստանի Հանրապետության կրթության զարգացման մինչև 2030 թվականի պետական ծրագիրը հաստատելու մասին» և «Բարձրագույն կրթության մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերը:
Հանրակրթություն՝ նախակրթարաններից մինչև ներառականություն
Անդրադառնալով հանրակրթության ոլորտին՝ նախարարը մատնանշել է Համաշխարհային բանկի աջակցությամբ իրականացված «Կրթության բարելավում» վարկային ծրագիրը, որի շրջանակում 2017թվականին 27 միկրոծրագիր է իրականացվել ՀՀ մարզերի 23 ուսհաստատությունում, որոնցում ընդգրկված է նախադպրոցական տարիքի շուրջ 450 երեխա: Ներդրումների ծավալը կազմել է՝ 248.300 ԱՄՆ դոլար: Ըստ նախարարի՝ 2018 թվականին նախատեսվում է Երևանում, ՀՀ Վայոց Ձորի և այլ մարզերում բացել մոտ 20 նախակրթարան՝ շուրջ 500 երեխայի ընդգրկմամբ: Ներդրումների ծավալը կկազմի՝ 235.000 ԱՄՆ դոլար: Անդրադառնալով ներառական կրթությանը՝ Լևոն Մկրտչյանը նշել է, որ 2017 թվականին 4 հատուկ դպրոցներ վերակազմակերպվել են մանկավարժահոգեբանական աջակցության կենտրոնների, հանրակրթական դպրոցներ է տեղափոխվել 172 երեխա: Թվով 8300 հատուկ կարիքներով երեխաների կրթության կազմակերպմանն աջակցելու նպատակով աշխատանքի է անցել 520 ուսուցչի օգնական: Ներկայումս համընդհանուր ներառական կրթություն իրականացվում է ՀՀ Լոռու, Տավուշի և Սյունիքի մարզերում, 2018 թվականին այն կներդրվի ՀՀ Արմավիրի մարզում, իսկ մինչև 2022 թվականը հանրապետությունն ամբողջությամբ անցում կկատարի համընդհանուր ներառական կրթության: «Հատուկ դպրոցների համակարգը համալիր ուսումնասիրության կարիք ունի. չի թույլատրվելու հատկապես հաշմանդամություն ունեցող երեխաների անվան տակ իրականացնել բոլորովին այլ նպատակ հետապնդող ծրագրեր: Այս խնդրում մի քիչ ռիսկայնությունը մեծանում է՝ ըստ աշակերտ թվի ֆինանսավորումը բազմապատիկ բարձր է, և հաճախ նմանատիպ հաստատություններում նկատվում են կեղծ ամրագրումներ կամ հաշմանդամություն չունեցող անձանց ներգրավում»,-նշել է նախարարը՝ ընդգծելով, որ այս հարցում նախարարության հիմնական գործընկերներն են՝ USAID-ն և World Vision-ը:
Առարկայական հանրապետական և միջազգային օլիմպիադաներ
Լևոն Մկրտչյանն անդրադարձել է նաև դպրոցականների առարկայական հանրապետական և միջազգային օլիմպիադաներին՝ ընդգծելով, որ 2017թ. անցկացվել են դպրոցականների հանրապետական օլիմպիադաներ հանրակրթական 16 առարկայից, որոնց մասնակցել է շուրջ 1490 սովորող, իսկ միջազգային օլիմպիադաներին Հայաստանը թիմային մասնակցություն է ունեցել «Մաթեմատիկա», «Ֆիզիկա», «Քիմիա», «Ինֆորմատիկա», «Աստղագիտություն», «Կենսաբանություն» առարկաներից՝ շահելով 13 մեդալ` 5 արծաթ և 8 բրոնզ:
Հեռավար, ֆինանսական և ձեռնարկատիրական կրթություն
Անդրադարձ է եղել նաև հեռավար կրթության կազմակերպմանը. մասնավորապես, գյուղական դպրոցների զարգացման հայեցակարգի շրջանակում հեռահաղորդակցային կապի միջոցով 2017 թվականին ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության ընտրած մենթոր դպրոցները նախատեսվող ծրագրի պիլոտային փուլով գործընկեր դպրոցների մասնակցությամբ բնագիտական առարկաներից հեռավար դասեր են իրականացրել 7-12-րդ դասարաններում: Պիլոտային փուլին մասնակցել են 13 մենթոր և 42 գործընկեր դպրոց, որոնցից 8-ը՝ սահմանամերձ և սոցիալական աջակցություն ստացող համայնքների ուսհաստատություններ: Ընդհանուր առմամբ՝ ծրագրում ներգրավված են եղել 55 դպրոց, շուրջ 6700 աշակերտ, 70 ուսուցիչ: «Եվրոպական Իթվինինգ» և «Դպրոցների համագործակցության վիրտուալ համայնք» ծրագրերին 2017թվականի դրությամբ մասնակցել է 233 դպրոցի 1092 ուսուցիչ: Նշված ժամանակահատվածում, հայաստանցի ուսուցիչների մասնակցությամբ, իրականացվել է 53 միջազգային նախագիծ, որոնց մասնակցել է Հայաստանի առնվազն 1 ներկայացուցիչ: ԿԳՆ Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնը հեռավար ուսուցման հմտություններ ունեցող ուսուցիչների մասնակցությամբ կազմակերպել է 9 հեռավար դասընթաց: Բացի այդ, 2017 թվականի սեպտեմբերից 13 դպրոցում ներդրվել է փորձնական ծրագիր՝ «Մաթեմատիկա», «Հանրահաշիվ», «Ես և շրջակա աշխարհը» և «Հասարակագիտություն» առարկաների ուսուցում՝ ֆինանսական կրթության տարրերի ներառմամբ: Վերապատրաստվել է 13 դպրոցի 46 ուսուցիչ: Փորձնական ծրագրում ընդգրկված է շուրջ 1600 սովորող: Իսկ թվով 1247 հիմնական դպրոցների մեկական 2-րդ և 3-րդ դասարաններում 2017 թվականի սեպտեմբերից ներդրվել է փորձնական ծրագիր՝ «Տեխնոլոգիա» առարկայի ուսուցում` ձեռնարկատիրական տարրերի ներառմամբ: Վերապատրաստվել է 1247 դպրոցի 1356 ուսուցիչ: Փորձնական ծրագրում ընդգրկված է շուրջ 62900 սովորող: Թվով 227 ավագ և միջնակարգ դպրոցների մեկական 10-րդ դասարաններում սեպտեմբերից ներդրվել է փորձնական ծրագիր՝ «Ձեռնարկատիրություն» առարկայի ուսուցմամբ: Վերապատրաստվել են 227 դպրոցի 227 ուսուցիչ: Փորձնական ծրագրում ընդգրկված է շուրջ 6300 սովորող:
Օտար լեզուների դասավանդման զարգացում
Լևոն Մկրտչյանն անդրադարձել է նաև ՀՀ կառավարության հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում օտար լեզուների զարգացման ծրագրի շրջանակում իրականացված նախագծերին: Ամենամեծ պիլոտային ծրագիրն իրականացվում է ֆրանսերենի խորացված ուսուցման գծով. այն ներդրվել է 10 դպրոցում: ԿԳ նախարարը շնորհակալություն է հայտնել ֆրանկոֆոն երկրներին և կազմակերպություններին՝ ընդգծելով, որ հաջողված մեթոդը կարելի է կիրառել նաև այլ լեզուների խորացված ուսուցման դեպքում: ՀՀ 6 համայնքների դպրոցներում բացվել են անգլերեն լեզվի ակումբներ: Ծրագիրն իրականացվել է Բրիտանական խորհրդի կողմից՝ Միացյալ Թագավորության կառավարության հովանավորությամբ «Փոփոխության սերունդ» կրթական նախաձեռնության շրջանակում: Անգլերենի ակումբներից 5-ը գտնվում են մարզերում, 1-ը՝ Երևանում: Ծրագրում ընդգրկված դպրոցներից 4-ում հիմնադրվել են երկուական, իսկ երկուսում կահավորվել մեկական անգլերենի ուսուցման կաբինետներ, որոնք ապահովված են անգլալեզու գրականությամբ, էլեկտրոնային ռեսուրսներով, սմարթ գրատախտակներով և նոր կահավորմամբ: Ընդհանուր առմամբ՝ կահավորվել է 10 անգլերենի ուսուցման դասարան՝ ապահովված ժամանակակից կրթական միջավայրով: Նորաբաց անգլերենի խմբակներում ընդգրկված է 800 երեխա՝ յուրաքանչյուր խմբում առավելագույնը 20 սովորող: «Գերմաներեն լեզվի մասով ևս շատ լավ ծրագիր ունենք. տարիներ շարունակ մեր դպրոցներում աշխատում են Գերմանիայից հրավիրված ուսուցիչներ: Ծրագրի արդյունավետությունը պայմանավորված է նաև Գերմանիայի դեսպանատան և գերմանական կազմակերպությունների հետ արդյունավետ համագործակցությամբ»,-նշել է նախարարը՝ հավելելով, որ երեք օտար լեզուների փորձնական ծրագրերում ընդրկված է շուրջ 70 դպրոց:
Բացի այդ, 2018 թվականին շահագործման կհանձնվի չինարենի խորացված ուսուցմամբ դպրոցը: Չինական կողմից կատարված 83,4 մլն յուան /շուրջ 11 մլն ԱՄՆ դոլար/ ներդրմամբ ավելի քան 15 հազար քառակուսի մետր տարածքի վրա կառուցվող դպրոցական նոր համալիրի կառուցապատման մակերեսը 8000 քառակուսի մետր է, դպրոցը կունենա ժամանակակից ճարտարապետական ոճ, մարզադահլիճներ, մշակութային կենտրոն, ուսումնական և հանրակացարանային մասնաշենքեր: «Չինարենի ուսուցումն այդ դպրոցում կսկսվի 5-րդ դասարանից, չինական կողմը կտրամադրի նաև չինարեն լեզվի ուսուցիչներ, մինչև մենք սեփական ուսուցիչների սերունդը ունենանք»,-նշել է նախարարը:
Դպրոցներում ռոբոտատեխնիկայի զարգացում
Նախարարն իր խոսքում անդրադարձել է նաև դպրոցներում ռոբոտատեխնիկայի զարգացմանը՝ նշելով, որ 2017թ, դպրոցներում (նաև գրադարաններում, քոլեջներում) ընդլայնվել է ռոբոտաշինական խմբակների և ինժեներական լաբորատորիաների թիվը: Գործել են 220 ռոբոտաշինական խմբակ և ինժեներական լաբորատորիա, որոնցում ընդգրկված են 5150 սովորող: 2013-2017թթ.-ին ինժեներական լաբորատորիաների ստեղծման և գործունեության նպատակով միայն մասնավոր ներդրումները կազմել են 706 մլն ՀՀ դրամ, ՀՀ ԿԳՆ տրամադրած ֆինանսական միջոցները՝ 127 մլն ՀՀ դրամ: 2018 թվականին նախատեսվում է ավելացնել սովորողների և խմբակների թիվը: Ծրագրի ամբողջական իրականացման համար անհրաժեշտ է 280 մլն ՀՀ դրամ, որից 127 մլն ՀՀ դրամ կտրամադրի ՀՀ ԿԳՆ-ն:
«Կայուն դպրոցական սնունդ»
Հաջորդ ծրագիրը, որին անդրադարձել է նախարարը, «Կայուն դպրոցական սնունդն» է, որի ազգային փուլում 2017 թվականին ներառվել է ՀՀ Տավուշի մարզը. սեպտեմբերի 1-ից մարզի 75 հանրակրթական դպրոցների նախակրթարանների և 1-4-րդ դասարանների շուրջ 6523 սովորող ստանում է անվճար սնունդ՝ պետական բյուջեի միջոցներով: Տավուշի մարզում այս ծրագրով ներդրվել է 285 հազար դոլար, վերանորոգվել են 54 դպրոցների խոհանոցային տարածքներ, ձեռք է բերվել 61 խոհանոցային սարքավորում, վերապատրաստվել է 150 մասնագետ: Մինչ այդ, ազգային փուլում ընդգրկվել էին ՀՀ Սյունիքի, Վայոց Ձորի և Արարատի մարզերի դպրոցները. պետբյուջեից 4 մարզերի դպրոցական սննդի կազմակերպման համար 700 մլն դրամ է հատկացվել, ծրագրում ընդգրկված է 30 000 սովորող: Միաժամանակ, շարունակվել է ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագրի կողմից իրականացվող «Կայուն դպրոցական սնունդ» ծրագիրը, որում ընդգրկված են մնացած մարզերը, բացի Երևանից: ՊՀԾ ծրագրից օգտվում են 6 մարզերի շուրջ 60 հազար սովորող: Ընդհանուր առմամբ՝ «Կայուն դպրոցական սնունդ» ծրագրից օգտվում է կրտսեր դպրոցի 90 հազար աշակերտ:
«Թումո»՝ որպես համաշխարհային ճանաչելի բրենդ, ՍՄԱՐԹ կենտրոն և ԱՅԲ դպրոց
«Ոչ ֆորմալ կրթության բացառիկ մոդել համարվող «Թումո» ստեղծարար տեխնոլոգիաների կենտրոնը 2017 թվականին ընդլայնել է իր գործունեությունը: Թումոյի Երևանի գլխամասային, ինչպես նաև Դիլիջանի, Գյումրու և Ստեփանակերտի մասնաճյուղերում մշտական և անվճար հիմունքներով տարեկան շուրջ 14 հազար երեխա սովորում է արվեստի և ՏՏ հմտություններ: «Շնորհակալություն այն մարդկանց, ովքեր կարողացան այն դարձնել համաշխարհային ճանաչելի բրենդ: Թումոյի առաջավոր փորձը ներդնելու պատրաստակամություն է հայտնել Ֆրանսիան, հետաքրքրված են ասիական և եվրոպական շատ երկրներ: Ձեռք բերված վստահության շնորհիվ Եվրոպական Միությունը 2018թ. լրացուցիչ 10 հազ եվրոյի դրամաշնորհ է տվել Թումոյին, բարերար Սեմ Սիմոնյանը ևս 3 մլն կներդնի, ներկայումս բանակցություններ են ընթանում նաև Ֆրանսիական համալսարանի հետ, որպեսզի դպրոցական Թումո կենտրոններից անցում կատարվի դեպի բուհական և գիտական, որի արդյունքում կստեղծվի հզոր նորարարական կենտրոն՝ առայժմ բնագիտական ուղղվածությամբ: Առաջիկայում Թումոյի մասնաճյուղեր կբացվեն Կողբում և Վանաձորում: Թիմը ունի նաև մեկ ուրիշ երազանք՝ գնալ դեպի գյուղական դպրոցներ»,- նշել է նախարարը:
Հաջորդ կարևոր ներդրումը «Հայաստանի մանուկներ հիմնադրամի» կողմից իրականացվող ծրագիրն է, որի շրջանակում առաջիկայում Լոռու մարզի Դեբետ համայնքում կկառուցվի ՍՄԱՐԹ կենտրոնը և հյուրատունը /ավելի քան 5 մլն դոլար ներդրում/:
Ըստ նախարարի՝ 2017 թվականի հոկտեմբերին բացվել է նաև ԱՅԲ դպրոցի թվով 3-րդ մասնաշենքը /4200 քմ մակերես, ընդհանուր ներդրման արժեքը՝ 2 մլրդ դրամ/: Նշված մասնաշենքում գործում է ԱԲ-ի ծրագրով իրականացվող ուսուցիչների զարգացման կենտրոնը:
«Պլանետարիումի» նորամուտը կրթական համակարգ
2018 թվականին նախատեսվում է իրականացնել «Պլանետարիում» ծրագիրը, որի ընդհանուր արժեքը կազմում է մոտ 1 միլիարդ 740 միլիոն ՀՀ դրամ, որից ՀՀ ԿԳՆ-ն տրամադրելու է 236 մլն ՀՀ դրամ: Կստեղծվի ժամանակակից պլանետարիում, որի գաղափարը հետևյալն է՝ յուրաքանչյուր երեխա, հատկապես մարզերի, կկարողանա պետության հաշվին այցելել Պլանետարիում և այնտեղ ունենալ որոշակի դասաժամ: Նախատեսվում է պլանետարիումում տարեկան սպասարկել ՀՀ մարզային դպրոցների 7-ից 11-րդ դասարանների մինչև 110.000-120.000 սովորողի: «Մասնագետների խոսքով՝ եթե երեխան 2 ժամ անցկացնի Պլանետարիումում, ապա ողջ կյանքը կնվիրի բնագիտությանը: Եթե խոսում ենք գիտության զարգացման մասին, ապա պետք է համապատասխան միջավայր ստեղծենք, հետևաբար այդ ուղղությամբ առաջին քայլը Պլանետարիումն է, իսկ երկրորդը՝ գիտության թանգարանի ձևավորման տեսլականը»,-նշել է ԿԳ նախարարը:
Անվճար դասագրքեր և դպրոցաշինություն
Լևոն Մկրտչյյանն անդրադարձել է նաև անվճար դասագրքերի տրամադրմանը՝ ընդգծելով, որ այդ նպատակով հատկացվել է 26 մլն 582 հազար ՀՀ դրամ, այդ թվում՝ 50 սահմանամերձ դպրոցի և Մոնթե Մելքոնյանի անվան վարժարանի 5-12 դասարանների 5012 սովորողների համար: Ազգային փոքրամասնությունների դպրոցների համար 2017 թվականին պետական բյուջեի միջոցների հաշվին տպագրվել և տրամադրվել են եզդիերեն «Այբբենարան», «Եզդի գրականություն-8», «Եզդի գրականություն-9», «Եզդի գրականություն-10», «Եզդիերեն-6-8» դասագրքերը: Իրականացվել են եզդիերեն դասավանդող 30, ասորերենի 10 ուսուցչների վերապատրաստումներ:
Նախարարն անդրադարձել է նաև դպրոցաշինության ծրագրերին՝ նշելով, որ ներկայումս 5 ավագ դպրոցի շինարարական աշխատանքներ են ընթանում /2մլն 893 հազար ԱՄՆ դոլարի համարժեք գումարի ծախս, վարկային ծրագիր/ և 2018 թվականին նախատեսվում է դպրոցների թիվն ավելացնել 5-6-ով /2մլն 733 հազ ԱՄՆ դոլար/:
Հանրակրթության ոլորտի ծրագրերն ամփոփելով՝ Լևոն Մկրտչյանը հավելել է, որ 2018 թվականին Հայ օգնության ֆոնդը «Հանրապետական թիվ 2 հատուկ կրթահամալիր» ՊՈԱԿ-ում կիրականացնի վերանորոգում և վերազինում: Ներդրումների ընդհանուր ծավալը կազմում է 1 միլիոն ԱՄՆ դոլար:
Նախնական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտ
Անդրադառնալով նախնական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտին՝ նախարարը հակիրճ ներկայացրել է երկու ծրագիր: Առաջին՝ հանրապետության 4 ուսումնական հաստատություններում ներդրվել է գերմանական դուալ կրթության համակարգը, որը ենթադրում է աշխատանքի վրա հիմնված կրթության կազմակերպում: «Բացի այդ, համաձայն ձեռքբերված պայմանավորվածության՝ Գրանդ հոլդինգը, որն ամենամեծ աշխատատեղ ունեցող ընկերություններից է, մեր ուսումնարաններից մեկը վերցրել է իր ցանցի մեջ՝ պարտավորվելով պահել հաստատության մասնագիտական պրոֆիլները: Ծրագրի շրջանակում ուսանողները հնարավորություն կունենան ուսմանը զուգահեռ սովորել: Այսօր համարյա բոլոր խոշոր համաշխարհային ընկերությունները գնում են այս ճանապարհով: Երկրորդ՝ «Անուշավան Աբրահամյան» կրթական հիմնադրամի կողմից իրականացվող Հայաստանում նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթօջախների համապարփակ և հարատև զարգացման ծրագիրն է, որն իրականացվում է 2016 թվականից սկսած և շարունակվելու է առաջիկա տարիներին: Այս տարի միայն ներդրվել է 200 հազար ԱՄՆ դոլար»,-նշել է Լևոն Մկրտչյանը:
Բարձրագույն կրթության ոլորտ
Անդրադառնալով բարձրագույն կրթության ոլորտին՝ ԿԳ նախարարը նշել է, որ առաջիկա երեք տարիներին համալիր փոփոխությունների կենթարկվի բարձրագույն կրթության ողջ համակարգը՝ արդեն ստեղծված ձևը համապատասխանեցնելով բովանդակությանը: «Այս նպատակին հասնելու համար նախ պետք է փոխել կառավարման ձևը՝ համալսարանների անկախության կտրուկ մեծացում, բայց նաև նրանց տրամադրվող օգնության մեծացում, որպեսզի վերջիններս կարողանան արդիականացնել իրենց հնարավորությունները»,-շեշտել է նախարար Լևոն Մկրտչյանը: Միայն 2017 թվականին բուհերին պետբյուջեից տրամադրվել է 1 մլն 173 հազար դոլարի 12 դրամաշնորհային ծրագիր: 2018 թվականին կտրամադրվի ևս մոտ 1 մլն դրամ՝ Ֆիզիկայի ինստիտուտի շուրջ ձևավորվող գիտական ցանցային համակարգի ձևավորման նպատակով: Կատարվել են նաև այլ ներդրումներ, օրինակ՝ Օդային ռոբոտատեխնիկայի ուսումնական հետազոտական կենտրոն /Իլինոիսի համալսարանի հետ համատեղ/՝ 96.0 մլն դրամ, Ինովացիոն տեխնոլոգիաների հարթակ՝ 274.0 մլն դրամ, Շնայդեր կենտրոն՝ 105 մլն դրամ, ԵՊՀ համալիր ծրագիր՝ 1.676 մլն դրամ, ՀՊՄՀ շախմատի լաբորատորիա՝ 32 մլն դրամ և այլն: Ընդհանուր առմամբ՝ համալսարաններում այդ ներդրումները կազմել են՝ 2մլրդ 370 մլն դրամ:
Գիտություն
Գիտության մեջ մեծ հնարավորություններ են ընձեռում էրազմուսի և Հայաստանի գիտության և տեխնոլոգիաների հիմնադրամի (FAST) կրթաթոշակային ծրագրերը: Վերջինս աջակցում է ազգությամբ հայ կամ ՀՀ քաղաքացի հանդիսացող տաղանդավոր ասպիրանտներին և հայցորդներին, ովքեր ցանկություն ունեն բնական գիտությունների ոլորտում կամ ճարտարագիտության բնագավառում գիտությունների թեկնածուի աստիճան ստանալու նպատակով ՀՀ առաջատար բուհերում կատարել հետազոտական աշխատանք: 2018-2019 թթ. ուսումնական տարվա համար հիմնադրամը հայտարարելու է 5 ամբողջական կրթաթոշակ՝ յուրաքանչյուրը 7000 ԱՄՆ դոլարի չափով, և 25 մասնակի կրթաթոշակ՝ 3500 ԱՄՆ դոլարի չափով, ինչպես նաև կին ասպիրանտների և հայցորդների համար 10 ամբողջական կրթաթոշակ` յուրաքանչյուրը 7000 ԱՄՆ դոլարի չափով: Կին գիտնականների համար նախատեսված կրթաթոշակը նպատակ ունի խթանել ֆիզիկայի, մաթեմատիկայի, կենսաբանության, քիմիայի և ճարտարագիտության բնագավառներում կանանց ներգրավումը: Կարևոր նախագիծ է նաև «Հորիզոն-2020» հետազոտությունների և նորարարության ԵՄ շրջանակային ծրագիրը, որը ՀՀ գիտնականներին միջազգային լուրջ հարթակում առավել նպաստավոր պայմաններով մրցակցելու հնարավորություն է ստեղծում: «Կրթության որակի բարձրացման պայմաններում գիտնականներին երկրում պահելու համար անհրաժեշտ է ստեղծել համապատասխան պայմաններ: Մենք պարտավոր ենք երիտասարդների համար ճանապարհ բացել բոլոր ուղղություններով»,-շեշտել է Լևոն Մկրտչյանը:
Ասուլիսի ընթացքում լրագրողները մի շարք հարցեր են ուղղել նախարարին, որոնք, մասնավորապես, վերաբերել են ուսանողական ակցիաների, դպրոցների կառավարման խորհուրդների և տնօրեններին ներկայացվող պահանջների, «Բարձրագույն կրթության մասին» նոր օրինագծում ներառականության ապահովման, դպրոցական դասագրքերի բեռնաթափման, էկոկրթության և այլ խնդիրների:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ