ՀՀ կրթության և գիտության նախարարին կից հասարակական խորհուրդը գումարել է իր հերթական նիստը, որը վարել է խորհրդի նախագահ, նախարար Լևոն Մկրտչյանը: Խորհրդի օրակարգում ընդգրկված էր հետևյալ հարցը՝ ՀՀ նախնական /արհեստագործական/ և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում իրականացվող և նախատեսվելիք ծրագրեր՝ կրթություն-աշխատաշուկա կապի ամրապնդման համատեքստում:
Ողջունելով խորհրդի անդամներին՝ Լևոն Մկրտչյանը նշել է, որ փորձ է արվում յուրաքանչյուր նիստի ընթացքում քննարկել կրթության համակարգի կոնկրետ ոլորտ: «Այսօր կանդրադառնանք ՄԿՈՒ ոլորտին, որտեղ բավականին լուրջ փոփոխություններ են իրականացվում: Եվրամիության հատուկ ծրագիրն այս տարի ևս ամբողջությամբ կենտրոնացած է ՄԿՈՒ ոլորտի վրա: Այս քննարկմամբ նպատակ ունենք ներկայացնել ոլորտում առկա բոլոր հիմնախնդիրները՝ հիմնականում կրթություն-աշխատաշուկա կապի համատեքստում, ինչպես նաև ակնկալել համապատասխան լուծումների առաջարկներ»,-նշել է Լևոն Մկրտչյանը՝ ընդգծելով, որ նախնական և միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունները՝ իրենց դերակատարությամբ և բաշխվածությամբ՝ ըստ մարզերի, կարիք ունեն լուրջ վերափոխումների: «Մի պահ ՄԿՈՒ ոլորտը բավականին մեծ անկում ապրեց, որը կարգավորելու համար մեծ ջանքեր են ներդրվել: Արդյունքում՝ այսօր մեծ հոսք ունենք դեպի նախնական և միջին մասնագիտական ոլորտ: Սակայն առկա է մեկ այլ խնդիր. երբ ուսումնասիրում ենք, թե ՄԿՈՒ շրջանավարտների քանի տոկոսն է գնում աշխատաշուկա և քանիսը՝ բուհ, ապա բավականին տխուր պատկեր է ստացվում: Այսինքն՝ ՄԿՈՒ մի զգալի հատված կրկին ծառայում է բուհի, այլ ոչ թե աշխատաշուկայի համար կադրեր պատրաստելուն: Դրա համար մենք վերջին տարիներին ակտիվ համագործակցում ենք մի շարք խոշոր կազմակերպությունների, օրինակ ԵՄ-ի, GIZ-ի, ինչպես նաև տեղական ընկերությունների հետ՝ իրականացնելու նոր բարեփոխումներ»,--նշել է նախարարը:
Հիմնական զեկուցող ՀՀ ԿԳՆ նախնական /արհեստագործական/ և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արտակ Աղբալյանը ներկայացրել է օրակարգի հիմնական հարցը՝ մասնավորապես, անդրադառնալով «ՀՀ նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության և ուսուցման 2018-2022 թվականների բարեփոխումների ծրագրի», «Սոցիալական գործընկերության նոր հայեցակարգի» ընդունման և մասնավոր սեկտոր–ՆՄԿՈՒ հաստատություն նոր ձևաչափով համագործակցության անհրաժեշտությանը: Արտակ Աղբալյանը խոսել է նաև ՆՄՄԿ ուսհաստատություններում ուսուցանվող մասնագիտությունների՝ ՀՀ մարզերի զարգացման ուղղություններին և պահանջներին համապատասխանեցման, ձեռնարկատիրական գործունեության հնարավորությունների ստեղծման, ինչպես նաև կարիերայի կենտրոնների և դուալ համակարգի ներդրման մասին: Բանախոսն անդրադարձել է նաև ՄԿՈՒ ոլորտում միջազգային կազմակերպությունների հետ համագործակցության խնդիրներին:
Խորհրդի անդամները զեկուցողին ուղղել են մի շարք հարցեր, որոնք, մասնավորապես, վերաբերել են ոչ ֆորմալ կրթության կազմակերպման և կարճաժամկետ դասընթացների անցկացման, դասախոսների վերապատրաստման մեթոդաբանության, մասնագիտությունների ցանկի վերանայման, ՄԿՈՒ ոլորտի վարկանիշի բարձրացման, հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար հասանելիության և մատչելիության ապահովման և այլ հարցերի:
ՀՀ կրթության և գիտության նախարարին կից հասարակական խորհուրդը որոշում է կայացրել հավանության արժանացնել «Հայաստանի Հանրապետության նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության և ուսուցման 2018-2022 թվականների բարեփոխումների ծրագիրը և դրա իրականացման միջոցառումների ժամանակացույցը
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ