Օգոստոսի 20-ին ԱՀ կրթության, գիտության և սպորտի նախարարությունում տեղի է ունեցել խորհրդակցություն՝ նվիրված ներառական կրթությանը: Խորհրդակցությանն ԱՀ ԿԳՍ նախարար Նարինե Աղաբալյանը և Արցախի հանրակրթական դպրոցների ներառական կրթության մասնագետները քննարկել են ոլորտին վերաբերող մի շարք խնդիրներ, հանդես եկել առաջարկություններով: Հանրապետությունում ներառական կրթությունը սկսել է գործել 2010 թվականից: Մինչև 2025 թվականն Արցախում պետք է լրիվությամբ անցում կատարվի ներառական կրթությանը: «Այս ուղղությամբ որոշակի քայլեր արդեն ձեռնարկվել են, սակայն մեր հետագա անելիքները հստակեցնելու համար տարբեր շահագրգիռ կողմերի հետ դեռևս անհրաժեշտ են քննարկումներ կատարել: Մենք խնդիր ունենք ինչպես ներառական կրթության համակարգի արդյունավետության բարձրացման, այնպես էլ դպրոցներում արդյունավետ դասապրոցեսների կազմակերպման և անհրաժեշտ պայմաններ ունենալու առումներով: Մինչև հիմա մենք առանձնացրել ու գնահատել ենք կրթության առանձնահատուկ պայմաններ ունեցող երեխաների կարիքները: Այսօր խնդիր ենք դրել նաև գնահատելու ուսուցիչների, մասնագիտական խմբերի աշխատանքները, դպրոցներում անհրաժեշտ պայմանների ապահովումը և այլ հարցեր»,-ասել է Նարինե Աղաբալյանը: Խորհրդակցության ընթացքում, իրավիճակը ճիշտ գնահատելու համար, որոշվել է ԱՀ առողջապահության ու աշխատանքի, սոցիալական հարցերի և վերաբնակեցման նախարարությունների հետ համատեղ ստեղծել միջգերատեսչական հանձնաժողով:
«Ներառական կրթություն ստացող երեխաների համար պետության բյուջեից ամեն տարի ավելի քան 100 մլն դրամ է նախատեսվում, սակայն այդ գումարներն ըստ նպատակի չեն ծառայում: Այդ գումարներով երեխաներին պիտի տրամադրվի տաք սնունդ, որի համար չկան պայմաններ: Տրամադրվող գումարներով գնվում է քաղցրավենիք, ինչը ճիշտ չէ: Ավելի հարմար կլինի, եթե սննդի համար նախատեսված գումարները տրամադրվի երեխաների պայմանների բարելավմանը»,-նշել ԿԳՍ նախարարը և ավելացրել, որ կարվի ամեն ինչ, որպեսզի ներառական կրթությունն Արցախում դրվի բարձր հիմքերի վրա: Հանրապետությունում ներառական կրթության խնդիրները համակարգում է գնահատման և թեստավորման կենտրոնի համապատասխան բաժինը, իսկ շրջկենտրոններում՝ դպրոցների տնօրինությունների ՊՈԱԿ-ներում համապատասխան մասնագիտական խմբերը: Ըստ Նարինե Աղաբալյանի՝ նրանք պիտի համագործակցեն իրար հետ: Հնարավոր է կենտրոնացվեն և ավելի համակարգված աշխատեն: Չի բացառվում, որ Ստեփանակերտում ստեղծվի մի ՊՈԱԿ, որը շրջկենտրոններում կունենա իր ստորաբաժանումները: Խորհրդակցությանը գնահատման և թեստավորման կենտրոնի տնօրեն Յուրի Քարամյանն ընդհանուր տեղեկություններ է հաղորդել ներառական կրթության մասով: Նրա խոսքով՝ ներառական կրթության աշխատանքներն արդյունավետ կազմակերպելու համար դպրոցները պիտի համալրվեն համապատասխան մասնագետներով։ Նրանք պետք է պարբերաբար մասնակցեն դասընթացների, որպեսզի կարողանան ճիշտ իրականացնել ներառական կրթությունը:
2018-2019 ուսումնական տարում Արցախի Հանրապետությունում կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող 501 երեխա կա:
Նյութի աղբյուրը. ԱՀ կրթության, գիտության և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ