«Ես երդում տված եմ և կպատկանեմ մեկ մարդու,այդ մարդը հայրենիքի ազատության զինվորն է»
Մոնթե Մելքոնյան
ԿԳՆ «Ընտանիք» մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնը Լոռվա չքնաղ բնության գրկում գտնվող «Արբանյակ» ճամբարում օգոստոսի 1-ից 9-ը իրականացրեց «Միասնական ոգու հաղթանակ» խորագրով ռազմահայրենասիրական պատանեկան ամառային դպրոց-ծրագիր՝ նվիրված Հայաստանի Հանրապետության Մայիսյան հերոսամարտերի 100 և Ղարաբաղյան շարժման 30 տարելիցներին:
«Ընտանիք» կենտրոնը, Արցախի Հանրապետության պաշտպանության նախարարության և Վրաստանի Հանրապետության Սամցխե-Ջավախեթի մարզի կրթամշակութային կենտրոնների հետ համագործակցության արդյունքում, ծրագրում ընդգրկեց նաև Արցախի առաջնագծում ծառայող սպաների երեխաների և ջավախահայ պատանիների:
Ամառային դպրոցի նպատակն էր արժևորել Մայիսյան հերոսամարտերի և Ղարաբաղյան շարժման դերն ու կարևորությունը՝ որպես հայ ժողովրդի միասնական կամքի դրսևորում, նպաստել ազգային, համամարդկային արժեքներով հարուստ և հայրենասիրական գաղափարներով դաստիարակված անձի ձևավորմանը, ամրապնդել երիտասարդների գիտելիքները ՆԶՊ և անվտանգ կենսագործունեություն առարկայի ու ՏՏ ոլորտի՝ հատկապես ռոբոտաշինության վերաբերյալ, կազմակերպել ազգային արհեստի և արվեստի մասնագիտական դասընթացներ:
Կենտրոնի տնօրինությունը, կարևորելով նախազորակոչային տարիքի դեռահասների մոտ ռազմահայրենասիրական դաստիարակության ամրապնդումը և տարբեր շրջանների պատանիների միջև սերտ ընկերական հարաբերությունների հաստատումը, ծրագրի շրջանակում կազմակերպեց և իրականացեց բազմաբովանդակ միջոցառումներ. սեմինարներ և ֆիլմերի դիտում-քննարկումներ, ռազմամարզական ուսուցողական և ինտելեկտուալ խաղեր, վարժանքներ, հանդիպումներ և այլ ուսուցողական դասընթացներ:
«Հաղթանակների դար. Ավարայր, Սարդարապատ, Շուշի...», «Ազգային բանակի անհրաժեշտությունն ամուր պետություն ունենալու գործում», «Սաղմոսների դերն ու բարոյախրատական նշանակությունը», «Ռոբոտաշինության և կապի միջոցների դերը բանակաշինության զարգացման գործում» թեմաներն ամառային դպրոցում քննարկվեցին և խորությամբ ուսուցանվեցին հրավիրված մասնագետների կողմից: Դեռահասներին առավել հետաքրքրեց ռոբոտաշինության և կապի ոլորտները, հատկապես նորարարական տեխնոլոգիաների օգտագործմամբ կենտրոնի սաների ստեղծած ռոբոտների ցուցադրությունը դիտելուց հետո: Մասնակիցները հնարավորություն ունեցան նաև գործնականում կիրառել ռոբոտները, սարքի օգնությամբ գտնել «ականներ»: Պատանի «գյուտարարները» հասակակիցներին հորդորեցին ուսումնասիրել այս բնագավառը և ապագայում իրենց նպաստը բերել պետության և բանակաշինության հզորացման գործում:
Արժևորոլով հայ ագգի կերտած հարուստ անցյալը՝ ծրագրի մասնակիցներին գեղարվեստական և փաստավավերագրական ֆիլմերի միջոցով ներկայացվեց պատմական իրադարձություններ և հերոսական դրվագներ հայրենյաց պաշտպանների անպարտելի ոգու, հայրենասիրության, նվիրվածության և խիզախության մասին:
«Ամեն ինչ հիանալի է կազմակերպված, հատկապես սպորտային խաղերն ու ռազմական միջոցառումները: Կարծում եմ, որ յուրաքանչյուր տղա, ով դառնալու է զինվոր, այս տարիքից պետք է ֆիզիկապես շատ ամուր ու կոփված լինի և գաղափար ունենա զինվորական առօրյայի մասին»,- նշեց Արցախից 16-ամյա Սևակ Հովսեփյանը:
Անցկացված առաջին բուժօգնության, տարհանման կազմակերպման գործնական դասընթացները և քաղպաշտպանության վարժանքները մասնակիցներին օգնեցին հասկանալու և յուրացնելու համապատասխան գործողությունների կազմակերպման ճիշտ հերթականությունն արտակարգ իրավիճակի պայմաններում: Դեռահասների առողջ ապրելակերպի, ֆիզիկական կոփվածության ամրապնդման և սպորտային կարողությունների ցուցադրման նպատակով անցկացվեցին ֆուտբոլի, վոլեյբոլի, թենիսի և բադմինտոնի մրցումներ:
Դեռահասների համար ուսանելի էր նաև արհեստի և արվեստի «Մասնագիտական կողմնորոշման» գործնական դասընթացներին մասնակցությունը: Մասնակիցները հետաքրքրված էին մանրանկարչությանբ, խեցեգործությամբ և բատիկայով: Օգտագործելով ստեղծագործական միտքն ու վառ երևակայությունը, նրանք մեծ խանդավառությամբ և սիրով «կենդանություն» էին հաղորդում նյութերին: Ուսուցողական դասերի ընթացքում համատեղ ուժերով ծնունդ առած ստեղծագործական աշխատանքը նվիրվեց Մարտունու շրջանի ՊԲ N զորամասին:
Ամառային դպրոցի ընթացքում դեռահասները հնարավորություն ունեցան սովորելու ազգային, ժողովրդական ու ռազմական պարեր, հայրենասիրական և հոգևոր երգեր: Նրանք իրենց ուսուցանած ազգայինն ու ավանդականն արտահայտեցին կազմակերպված գեղարվեստական միջոցառումներում և միջջոկատային ելույթներում: Հայրենասիրական խրոխտ երգերի և ոգեշունչ պարերի կատարումները նոր ոգևորություն և բարձր տրամադրություն պարգևեցին մասնակիցներին:
«Կազմակերպված միջոցառումներից ինձ ամենաշատը դուր եկավ ազգային պարերի ու հայրենասիրական երգերի ուսուցումը: Սիրիայում ինչքան էլ հայեցի դաստիարակություն ենք ստացել, այնուամենայնիվ նմանատիպ դասընթացների պակաս ունեցել ենք: Այսպիսի ծրագրերին մասնակցությունը օգնում է ավելի հեշտ շփվել, հարմարվել շրջապատի ու հասակակիցների հետ: Շնորհակալություն եմ հայտնում ծրագրում ընդգրկելու համար»,- իր տպավորություններով կիսվեց սիրահայ դեռահաս Մեղեդի Լևոնյանը:
Հետաքրքրական էր Արցախի, Ջավախքի, Շիրակի մարզի և սիրիահայ դեռահասների կողմից հայրենի բնօրրանների վերաբերյալ տեղեկատվության հաղորդումը, նրանց դիտարկմամբ տարածաշրջանում առկա հիմնախնդիրների ներկայացումը և դրա շուրջ ծավալված քննարկումները:
Ծրագրի փակումն ազդարարվեց հրաժեշտի խարույկով: Երեկոյի ընթացքում երաժշտության հնչյունների ներքո խմբերը ներկայացան քայլերթով, հաղթական երգերով՝ գլխավերևում ծածանելով Հայաստանի, Արցախի պետական և Ջավախքի խորհրդանշական դրոշները:
Ի նշան համախմբվածության և ստեղծված ջերմ ընկերական հարաբերությունների, մասնակիցները բռնեցին միասնական շուրջպար:
«Ընտանիք» կենտրոնի տնօրեն Ա. Մինասյանն ամփոփելով ծրագիրը՝ պատվոգրեր և մրցանակներ հանձնեց սպորտային մրցումներում, գեղարվեստական ու տարաբնույթ այլ միջոցառումներում լավագույնս դրսևորած մասնակիցներին ու խմբերին, որից հետո վառվեց խարույկը. արցունքներ, գրկախառնություններ, հրաժեշտի խոսքեր:
Ծրագրի մասնակիցներն իրենց տպավորություններն ու ցանկություններն արտահայտեցին հարցաթերթիկների և խորհրդանշական դարձած պաստառի վրա, շնորհակալություն հայտնելով կազմակերպիչներին՝ իրենց ամառային հանգիստը կազմակերպելու, ուսուցողական, անմոռանալի ու տպավորիչ օրերի համար:
Հ. Սարգսյան
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ