«Ես երդում տված եմ և կպատկանեմ մեկ մարդու,այդ մարդը հայրենիքի ազատության զինվորն է»
Մոնթե Մելքոնյան
ԿԳՆ «Ընտանիք» մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնը Լոռվա չքնաղ բնության գրկում գտնվող «Արբանյակ» ճամբարում օգոստոսի 1-ից 9-ը իրականացրեց «Միասնական ոգու հաղթանակ» խորագրով ռազմահայրենասիրական պատանեկան ամառային դպրոց-ծրագիր՝ նվիրված Հայաստանի Հանրապետության Մայիսյան հերոսամարտերի 100 և Ղարաբաղյան շարժման 30 տարելիցներին:
«Ընտանիք» կենտրոնը, Արցախի Հանրապետության պաշտպանության նախարարության և Վրաստանի Հանրապետության Սամցխե-Ջավախեթի մարզի կրթամշակութային կենտրոնների հետ համագործակցության արդյունքում, ծրագրում ընդգրկեց նաև Արցախի առաջնագծում ծառայող սպաների երեխաների և ջավախահայ պատանիների:
Ամառային դպրոցի նպատակն էր արժևորել Մայիսյան հերոսամարտերի և Ղարաբաղյան շարժման դերն ու կարևորությունը՝ որպես հայ ժողովրդի միասնական կամքի դրսևորում, նպաստել ազգային, համամարդկային արժեքներով հարուստ և հայրենասիրական գաղափարներով դաստիարակված անձի ձևավորմանը, ամրապնդել երիտասարդների գիտելիքները ՆԶՊ և անվտանգ կենսագործունեություն առարկայի ու ՏՏ ոլորտի՝ հատկապես ռոբոտաշինության վերաբերյալ, կազմակերպել ազգային արհեստի և արվեստի մասնագիտական դասընթացներ:
Կենտրոնի տնօրինությունը, կարևորելով նախազորակոչային տարիքի դեռահասների մոտ ռազմահայրենասիրական դաստիարակության ամրապնդումը և տարբեր շրջանների պատանիների միջև սերտ ընկերական հարաբերությունների հաստատումը, ծրագրի շրջանակում կազմակերպեց և իրականացեց բազմաբովանդակ միջոցառումներ. սեմինարներ և ֆիլմերի դիտում-քննարկումներ, ռազմամարզական ուսուցողական և ինտելեկտուալ խաղեր, վարժանքներ, հանդիպումներ և այլ ուսուցողական դասընթացներ:
«Հաղթանակների դար. Ավարայր, Սարդարապատ, Շուշի...», «Ազգային բանակի անհրաժեշտությունն ամուր պետություն ունենալու գործում», «Սաղմոսների դերն ու բարոյախրատական նշանակությունը», «Ռոբոտաշինության և կապի միջոցների դերը բանակաշինության զարգացման գործում» թեմաներն ամառային դպրոցում քննարկվեցին և խորությամբ ուսուցանվեցին հրավիրված մասնագետների կողմից: Դեռահասներին առավել հետաքրքրեց ռոբոտաշինության և կապի ոլորտները, հատկապես նորարարական տեխնոլոգիաների օգտագործմամբ կենտրոնի սաների ստեղծած ռոբոտների ցուցադրությունը դիտելուց հետո: Մասնակիցները հնարավորություն ունեցան նաև գործնականում կիրառել ռոբոտները, սարքի օգնությամբ գտնել «ականներ»: Պատանի «գյուտարարները» հասակակիցներին հորդորեցին ուսումնասիրել այս բնագավառը և ապագայում իրենց նպաստը բերել պետության և բանակաշինության հզորացման գործում:
Արժևորոլով հայ ագգի կերտած հարուստ անցյալը՝ ծրագրի մասնակիցներին գեղարվեստական և փաստավավերագրական ֆիլմերի միջոցով ներկայացվեց պատմական իրադարձություններ և հերոսական դրվագներ հայրենյաց պաշտպանների անպարտելի ոգու, հայրենասիրության, նվիրվածության և խիզախության մասին:
«Ամեն ինչ հիանալի է կազմակերպված, հատկապես սպորտային խաղերն ու ռազմական միջոցառումները: Կարծում եմ, որ յուրաքանչյուր տղա, ով դառնալու է զինվոր, այս տարիքից պետք է ֆիզիկապես շատ ամուր ու կոփված լինի և գաղափար ունենա զինվորական առօրյայի մասին»,- նշեց Արցախից 16-ամյա Սևակ Հովսեփյանը:
Անցկացված առաջին բուժօգնության, տարհանման կազմակերպման գործնական դասընթացները և քաղպաշտպանության վարժանքները մասնակիցներին օգնեցին հասկանալու և յուրացնելու համապատասխան գործողությունների կազմակերպման ճիշտ հերթականությունն արտակարգ իրավիճակի պայմաններում: Դեռահասների առողջ ապրելակերպի, ֆիզիկական կոփվածության ամրապնդման և սպորտային կարողությունների ցուցադրման նպատակով անցկացվեցին ֆուտբոլի, վոլեյբոլի, թենիսի և բադմինտոնի մրցումներ:
Դեռահասների համար ուսանելի էր նաև արհեստի և արվեստի «Մասնագիտական կողմնորոշման» գործնական դասընթացներին մասնակցությունը: Մասնակիցները հետաքրքրված էին մանրանկարչությանբ, խեցեգործությամբ և բատիկայով: Օգտագործելով ստեղծագործական միտքն ու վառ երևակայությունը, նրանք մեծ խանդավառությամբ և սիրով «կենդանություն» էին հաղորդում նյութերին: Ուսուցողական դասերի ընթացքում համատեղ ուժերով ծնունդ առած ստեղծագործական աշխատանքը նվիրվեց Մարտունու շրջանի ՊԲ N զորամասին:
Ամառային դպրոցի ընթացքում դեռահասները հնարավորություն ունեցան սովորելու ազգային, ժողովրդական ու ռազմական պարեր, հայրենասիրական և հոգևոր երգեր: Նրանք իրենց ուսուցանած ազգայինն ու ավանդականն արտահայտեցին կազմակերպված գեղարվեստական միջոցառումներում և միջջոկատային ելույթներում: Հայրենասիրական խրոխտ երգերի և ոգեշունչ պարերի կատարումները նոր ոգևորություն և բարձր տրամադրություն պարգևեցին մասնակիցներին:
«Կազմակերպված միջոցառումներից ինձ ամենաշատը դուր եկավ ազգային պարերի ու հայրենասիրական երգերի ուսուցումը: Սիրիայում ինչքան էլ հայեցի դաստիարակություն ենք ստացել, այնուամենայնիվ նմանատիպ դասընթացների պակաս ունեցել ենք: Այսպիսի ծրագրերին մասնակցությունը օգնում է ավելի հեշտ շփվել, հարմարվել շրջապատի ու հասակակիցների հետ: Շնորհակալություն եմ հայտնում ծրագրում ընդգրկելու համար»,- իր տպավորություններով կիսվեց սիրահայ դեռահաս Մեղեդի Լևոնյանը:
Հետաքրքրական էր Արցախի, Ջավախքի, Շիրակի մարզի և սիրիահայ դեռահասների կողմից հայրենի բնօրրանների վերաբերյալ տեղեկատվության հաղորդումը, նրանց դիտարկմամբ տարածաշրջանում առկա հիմնախնդիրների ներկայացումը և դրա շուրջ ծավալված քննարկումները:
Ծրագրի փակումն ազդարարվեց հրաժեշտի խարույկով: Երեկոյի ընթացքում երաժշտության հնչյունների ներքո խմբերը ներկայացան քայլերթով, հաղթական երգերով՝ գլխավերևում ծածանելով Հայաստանի, Արցախի պետական և Ջավախքի խորհրդանշական դրոշները:
Ի նշան համախմբվածության և ստեղծված ջերմ ընկերական հարաբերությունների, մասնակիցները բռնեցին միասնական շուրջպար:
«Ընտանիք» կենտրոնի տնօրեն Ա. Մինասյանն ամփոփելով ծրագիրը՝ պատվոգրեր և մրցանակներ հանձնեց սպորտային մրցումներում, գեղարվեստական ու տարաբնույթ այլ միջոցառումներում լավագույնս դրսևորած մասնակիցներին ու խմբերին, որից հետո վառվեց խարույկը. արցունքներ, գրկախառնություններ, հրաժեշտի խոսքեր:
Ծրագրի մասնակիցներն իրենց տպավորություններն ու ցանկություններն արտահայտեցին հարցաթերթիկների և խորհրդանշական դարձած պաստառի վրա, շնորհակալություն հայտնելով կազմակերպիչներին՝ իրենց ամառային հանգիստը կազմակերպելու, ուսուցողական, անմոռանալի ու տպավորիչ օրերի համար:
Հ. Սարգսյան
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:
Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ