Նոր ուսումնականի շեմին ԱՀ-ում և ՀՀ-ում ընթանում են օգոստոսյան խորհրդակցություններ: Այդ շրջանակներում օգոստոսի 26-ին, Ստեփանակերտի Խ.Աբովյանի անվան N 1 դպրոցում տեղի ունեցավ ԱՀ ԿԳՍ նախարար Նարինե Աղաբալյանի և ՀՀ ԿԳ նախարար Արայիկ Հարությունյանի հանդիպումը ոլորտի պատասխանատուների հետ: Շնորհակալություն հայտնելով ՀՀ պաշտոնակցին հանդիպման պատրաստակամության համար՝ Նարինե Աղաբալյանն ասաց, որ նախորդ տարիներից սկիզբ առած ավանդույթով կփորձեն ավելի արդյունավետ դարձնել երկու կրթական համակարգերի համագործակցությունը:
«Մեզ համար այս հանդիպումը չափազանց կարևոր է: Նախորդ ամիսներին տիկին նախարարի հետ մի քանի հանդիպումներ ենք ունեցել, քննարկել հիմնականում հանրակրթության ոլորտին առնչվող խնդիրներ և այստեղ կիրառվող ու կիրառվելիք որոշ լուծումներ շատ հետաքրիքր են մեզ համար», -ասել Ա.Հարությունյանը՝ հավելելով , որ ինքը կարևորում է կրթական երկու համակարգի ինտեգրվածության բարձր աստիճանը: Անդրադառնալով համատեղ իրականացված ճամբարի նախագծին՝ ՀՀ ԿԳ նախարարն ասաց, որ ծրագիրը հաջողությամբ մեկնակել է և շարունակություն կունենա՝ներգրավելով նաև Սփյուռքի դպրոցականներին: Առաջիկայում նախատեսում են նաև կրթաթոշակ սահմանել Շուշիի «Եզնիկ Մոզյան» արհեստագործական ուսումնարանում և ՀՀ-ից ուսանողներ գործուղել: «Լավագույն փորձը, որ կուտակված է այստեղ, պետք է ծառայի ամբողջ հայրենիքին»,-կարծում է Ա.Հարությունյանը: ՀՀ ԿԳ նախարարն անդրադարձավ նաև դպրոցներում խորհուրդների ձևավորմանը, տնօրենների ընտրությանը, վերջիններիս լիցենզիա տրամադրելուն, ուսուցիչների վերապատրաստմանը: Տեղեկացրեց դասագրքերի ու ծրագրերի նորացման մասին, ինչը միտված է, մասնավորապես, բնագիտական առարկաների դրվածքի բարելավմանը:
Իր հերթին՝ Նարինե Աղաբալյանը տեղեկացրեց ոլորտում մեկնարկած մի շարք բարեփոխումների մասին: Այսուհետ դպրոցների տնօրենների աշխատանքը գնահատվելու է ոչ միայն ուսման որակով և առաջադիմությամբ, այլև նրանով, թե որքանով են դպրոցներն ընկալունակ նորարարությունների հանդեպ, ինչպիսի աշխատանք են իրականացնում Հայաստանի և Սփյուռքի կրթօջախների հետ համագործակցության ուղղությամբ: «Շատ կարևոր է, որ այդ համագործակցությունը լինի, որովհետև հենց կրթությունը պետք է ապահովի Միացյալ Հայրենիք գաղափարի կենսագործումը»,-ասաց Ն.Աղաբալյանը: Նախարարը տնօրենների ուշադրությունը հրավիրեց ուսուցիչների թափուր տեղերի համալրման համար կազմակերպվող մրցույթներին: Գործող մրցույթների կարգը կատարյալ չէ և որևէ հարցաշարով հնարավոր չէ պարզել ուսուցչի մասնագիտական կարողությունները. այսուհետ տնօրենը մրցույթում հաղթած ուսուցչի հետ պայմանագիր կկնքի տվյալ ուսումնական տարվա համար: Իսկ ուսումնական տարեվերջին մանկխորհուրդների և մեթոդմիավորումների եզրակացությամբ կորոշվի՝շարունակե՞լ այդ ուսուցչի հետ պայմանագիրը, թե՞ հայտարարել նոր մրցույթ: Ընդարձակվել է համագործակցությունը «Դասավանդիր, Հայաստան» ծրագրի հետ: Սեպտեմբերից Արցախում դասավանդող ուսուցիչների թիվը կավելանա 14-ով, նախկին՝ 4-ի փոխարեն: Հայտարարվեց գյուղական բնակավայրեր ուղեգրման նոր կարգի մասին: Գործող կարգով 30 և ավելի կմ հեռավորությամբ ուղեգրվելու դեպքում, ուսուցիչը ստանում էր աշխատավարձի 50 տոկոսի չափով հավելավճար: Կարգի վերանայումով մտադիր են, պարզապես, ճանապարհածախսը փոխհատուցել բոլոր նրանց համար, ովքեր կցանկանան այլ դպրոցում ևս դասավանդել, որովհետև շատ հաճախ հարևան գյուղի դպրոցում կա համապատասխան մասնագետ, բայց, քանի որ նշված 30 կմ հեռավորությունը չկա, ուսուցիչը շահագրգրված չէ գնալ այդտեղ աշխատելու: Նախարար Աղաբալյանի կարծիքով՝այդ ձևով ավելի հեշտ կլհամալրվեն թափուր տեղերը:
Հանդիպումը շարունակվեց հարց ու պատասխանի ձևաչափով: Քննարկվեց ՀՀ նախարարի՝ 9-րդ և 12-րդ դասարանների ավարտական քննությունները միասնական (կենտրոնացված) դարձնելու հայտարարությունը: Դպրոցներում բնագիտամաթեմատիկական առարկաների թույլ հիմքերի, այդ առարկաները դասավանդող ուսուցիչներին խրախուսելու առաջարկին ի պատասխան՝ Նարինե Աղաբալյանն ասաց, որ,կարևորելով բնագիտական առարկաները, չպետք է բարձիթողի անել մյուսները: Այդ ուղղությամբ մտադրություն կա նպատակային ծրագրեր իրագործել՝ Ծմակահողի կիրակնօրյա դպրոցի օրինակով: Փոքր դպրոցների համար կիրառության մեջ կդրվեն շրջիկ լաբորատորիաները: ԳԹԿ տնօրեն Յուրի Քարամյանը գնահատման համակարգում առաջարկեց օգտագործել 1-ից 20 միավորները՝ նաև ավարտական վկայականում:
Երկուսուկես ժամ տևած հանդիպման ընթացքում շոշափվեցին բազմաթիվ հարցեր: Ամփոփելով հանդիպումը՝ ԱՀ ԿԳՍ նախարարը վերստին ընդգծեց աշխատանքին ամենայն պատասխանատվությամբ վերաբերվելու կարևորությունը՝ նշելով, որ արդեն մեխանիզմներ են մշակվում՝ յուրաքանչյուրի աշխատանքը ճիշտ գնահատելու ուղղությամբ: Շնորհակալություն հայտնելով բոլորին կառուցողական քննարկումների համար և շնորհավորելով առաջիկա իրադարձությունների՝ նոր ուսումնականի մեկնարկի և ԼՂՀ հռչակման 27-րդ տարեդարձի կապակցութամբ՝ Ն. Աղաբալյանը Ա.Հարությունյանին հանձնեց Արցախյան շարժման 30-ամյակի հուշամեդալ՝մաղթելով արդյունավետ աշխատանք, երկարատև ու կառուցողական համագործակցություն:
Իր հերթին՝ Ա.Հարությունյանը երախտագիտություն հայտնեց և ասաց, որ պարգևն ավելի է պարտավորեցում սերտացնել կապերն Արցախի հետ: «Իմ այցելություններն Արցախ հաճախակի են լինելու, ծրագրերը, որ իրականացվում են Հայաստանում, կապ են ունենալու Արցախի հետ: Շնորհակալություն այս հանդիպման համար, շատ կարևոր և օգտակար առաջարկներ հնչեցին, որոնք կիրառություն կգտնեն մեր գործունեության ընթացքում»,-վստահեցրեց ՀՀ ԿԳ նախարարը:
Նյութի աղբյուրը. ԱՀ ԿԳՍ
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ