Թումանյանի պալատում
Ով որ քեֆի չի նստել,
Նա չի տեսել դեռ խնդում,
Աշխարհ չի տեսել:
Վ․ Տերյան
Նոյեմբերի 9-ին Շիրակի մարզի Նոր Կյանքի միջն․դպրոցի 11-րդ դասարանը թումանյանական թագավորության անզուգական հմայքն ու շունչը փոխանցեց ներկա ուսուցիչներին, հյուրերին՝ պարգևելով հիացմունքի, լավատեսության անկրկնելի զգացողություն։
Քայլ առա քայլ ամբողջացավ Թումանյանի հմայիչ կերպարը՝ և որպես մարդ , և որպես բանաստեղծ։ Կլոր սեղանի շուրջ բոլորած «10 զավակները» իրենց հուշերով լուսավորեցին Թումանյանի պալատը՝ ավելի ակնառու դարձնելով «հայ մշակույթի գոհարակերտ գագաթի» մարդկային մեծությունը և աստվածային էությունը։ Թումանյանի «բացառիկ և չգերազանցված երևույթ» լինելու մասին էին փաստում նաև հաջորդաբար և շռայլորեն հնչող շրջասույթները, ինքնաբնութագրումները՝ քառյակների, բանաստեղծությունների տեսքով։ «Եթե մի օր անուշ ընկեր ․․․» երգի գրվիչ հնչյուններն էլ գրողական աշխարհը զարդարեցին բյուրավոր ծաղիկներով՝ որպես գրողի չասված խոսքերի ամենաբուրավետ արտահայտություններ։
Ապա հնչեց հայրենասիրական քնարը, որից մեկ ողբերգության ահռելի ցավն էր հորդում, մեկ էլ՝ այդ նույն ցավից ծնված լավատեսության լույսը հուրհրում՝ որպես հայի անընկճելի ոգու և նրա երազանքների ամենավառ արտահայտություն։
Թումանյանական «Արևի նման նայեցեք աշխարհին» պատվիրանաց պատվիրանը՝ ՝որպես անկողոպտելի հարստություն, որպես մեծագույն ավար , իր հոգում կրեց աշակերտը, կրեց սուրբ ուխտի նման և հայացքը «միշտ դեպի վեր հառելով»՝ փակեց սիրո թագավորության դուռը ՝ խոստանալով միշտ իր «սիրտը պահել մաքուր և լիքը ամենալավ ու ամենաբարի զգացմունքներով և աշխարհքին ու մարդուն նայել բարի սրտով ու պայծառ հայացքով»։
Լյուդմիլա Ներսիսյան
Շիրակի մարզի ՆորԿյանքի միջն․ դպրոցի հայոց լեզվի և գարակնության ուսուցչուհի
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ