«Մեգերյան կարպետ» ընկերության ցուցասրահում տեղի է ունեցել «Հայաստանի հմտություններ» ազգային մրցույթի եզրափակիչ փուլի բացումը: Միջոցառմանը ներկա է գտնվել ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի տեղակալ Հովհաննես Հովհաննիսյանը, գործատուներ, մրցույթին մասնակից քոլեջների և ուսումնարանների ներկայացուցիչներ: Ողջունելով մասնակիցներին` ԿԳ նախարարի տեղակալն ընդգծել է, որ «Հայաստանի հմտություններ» ազգային մրցույթը նախնական արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթությունը խթանելու կարևոր քայլերից է. «Երբ դիտարկում ենք առաջադեմ երկրների, օրինակ Գերմանիայի տնտեսության զարգացման փորձը, տեսնում ենք, որ այնտեղ մեծ տեղ է հատկացվում արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթությանը: Այս ոլորտն ավելի կարճ ժամանակահատվածում պատրաստում է մասնագետներ աշխատաշուկայի համար: Այսօր մենք Հայաստանում ունենք գործազրկության բարձր մակարդակ, բայց միաժամանակ բազմաթիվ մասնագիտություններով գործատուները չեն կարողանում գտնել աշխատողներ` օրինակ զոդողներ, կարող վարպետներ և ընդհանրապես որակյալ արհեստավոր մասնագետներ: Այժմ մենք նպատակ ունենք սերտացնել համագործակցությունը գործատուների հետ: Բոլոր քոլեջների և ուսումնարանների կառավարման խորհուրդներում այս պահին ընդգրկված են գործատուներ, սակայն դա ցանկալի արդյունք դեռևս չի ապահովում: Մենք այժմ փորձում ենք ներդնել պայմանագրային համագործակցության մոդելը և այդ համատեքստում արդեն ունենք կնքված պայմանագրեր: Ուզում ենք մեծ ուշադրություն դարձնել նաև գերմանական և ավստրիական մոդելի վրա հիմնված դուալ կրթության համակարգի զարգացմանը: Մի շարք քոլեջներում և ուսումնարաններում դուալ կրթության համակարգը փորձնական նպատակով արդեն ներդրված է և հույս ունենք, որ առաջիկայում այն ավելի լայն տարածում կստանա: Դուալ կրթությունն աշխատանքի վրա հիմնված կրթություն է, երբ սովորողն ուսումնառության ընթացքում ստանում է տեսական գիտելիքներ` մոտ 30 տոկոս, իսկ մնացած հմտությունները ստանում է պրակտիկ փորձով` աշխատելով գործատուի մոտ: Քոլեջը կամ ուսումնարանն ավարտելիս նա արդեն աշխատանքային փորձ ունեցող մասնագետ է և կարող է մտնել աշխատաշուկա: Այս տեսանկյունից գործատուները պետք է հասկանան, որ արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում ներգրավվելով` իրենք սպասարկում են նաև սեփական բիզնես շահերը: Դա փոխշահավետ համագործակցություն է, որտեղ կրթական համակարգն ունի իր շահերը, գործատուն` իր: Երկարաժամկետ պլանավորման մեջ գործատուն անպայման պետք է կարևորի որակյալ մասնագետների խնդիրը»,- նշել է Հովհաննես Հովհաննիսյանը և հավելել, որ բուհական համակարգում ավելի քան 15 տարվա դասախոսական փորձից ելնելով կարող է փաստել, որ բուհն ավարտելուց հետո շատերն հետագայում աշխատում են հմտությունների ոլորտում, որը ենթադրում է արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթություն:
Նախարարի տեղակալն իր խոսքում հաջողություն է մաղթել «Հայաստանի հմտություններ» ազգային մրցույթի ամփոփիչ փուլի բոլոր մասնակիցներին` նշելով, որ հաղթողներն հնարավորություն կստանան մասնակցել «Համաշխարհային հմտություններ» միջազգային մրցույթին, որը տեղի կունենա 2019 թվականին ՌԴ Կազան քաղաքում:
ՄԿՈՒԶԱԿ-ի տնօրեն Տաթև Գասպարյանը տեղեկացրել է, որ «Հայաստանի հմտություններ» մրցույթի նախընտրական փուլին Երևանից և ՀՀ մարզերից մասնակցել են 49 ուսանողներ, որոնցից 28-ը անցել են եզրափակիչ փուլ:
«Հայաստանի Հմտություններ» ազգային 6-րդ մրցույթի եզրափակիչ փուլը տեղի կունենա նոյեմբերի 16-17-ը` «Մեխատրոնիկա», «Վեբ դիզայն», «Խոհարարություն», «Ոսկերչություն» և «Նորաձևության տեխնոլոգիա» մասնագիտություններով:
Մրցույթի մասնակիցներին ողջունել են նաև Հայ խոհարարական ավանդույթների զարգացման և պահպանման միության նախագահ Սեդրակ Մամուլյանը, «Ատեքս» նորաձևության կենտրոնի նախագահ Կարինե Դնոյանը:
Նշենք, որ Հայաստանը «Համաշխարհային հմտություններ» կազմակերպությանը միացել է 2012թ.-ին` Գերմանիայի միջազգային համագործակցության ընկերության (ԳՄՀԸ/GIZ GmbH-ի) աջակցությամբ` «Հայաստանի հմտություններ» նախագծի շրջանակում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ