ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի պաշտոնակատար Արայիկ Հարությունյանն «Թումո» ստեղծարար տեխնոլոգիաների կենտրոնում մասնակցել է Երեխաների համաշխարհային օրվան նվիրված հանդիպում-քննարկմանը, որը նախաձեռնել էր Հայաստանում ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի գրասենյակը: Հանդիպմանը ծավալուն ելույթով հանդես է եկել ՀՀ նախագահ Արմեն Սարգսյանը:
Հարցուպատասխանի ձևաչափով ծավալված քննարկման ընթացքում Երևանի թիվ 155 դպրոցի աշակերտ Էդուարդ Գասպարյանը հարց է բարձրացրել 18 տարին լրացած ծնողազուրկ երեխաների աշխատանքի խնդրի վերաբերյալ և առաջարկել` ստեղծել մի կրթահամալիր, որտեղ լավագույն արհեստավորները կկարողանան իրենց փորձը փոխանցել սովորողներին: Ներկայացված առաջարկին ի պատասխան՝ Արայիկ Հարությունյանը տեղեկացրել է, որ ՄԿՈՒ ոլորտում ներկայում բարեփոխումներ են իրականացվում և փորձ է արվում բիզնեսի հետ համագործակցությամբ ներգրավել լավագույն մասնագետներին: «Արդեն 4 ընկերությունների հետ հուշագիր ունենք, որոնց շնորհիվ քոլեջների սովորողները կրթություն են ստանում և պարակտիկա անցնում այդ ընկերություններում: Սա լավ օրինակ է, որը համադրում է կրթությունը և աշխատանքը: Կարծում եմ՝ այս մոտեցումը մասամբ լուծում է ձեր բարձրացրած խնդիրը: Համաձայն եմ նաև, որ կարելի է ստեղծել մի մեծ կենտրոն, որտեղ արհեստների լավագույն մասնագետներն իրենց փորձը կփոխանցեն սովորողներին»,-նշել է նախարարի պաշտոնակատարը:
Երևանի թիվ 181 դպրոցի աշակերտ Վլադիմիր Կարոյանի հարցը վերաբերում էր դասագրքերի ապահովման խնդրին: Նախարարի պաշտոնակատարը նշել է. «Դասագրքերը մեր մեծ խնդիրներից են, բայց կարծում եմ՝ հաջորդ տարվանից դասագրքերի պակասի առումով խնդիր չենք ունենա: Բայց առավել էական է դասագրքերի և ծրագրերի խնդիրը: Իմ կրտսեր գործընկերները ճիշտ հարց բարձրացրեցին. այսօր դասգրքերն ու ծրագրերը բարդ ու անհետաքրքիր են այն աստիճանի, որ աշակերտը չի ուզում դպրոց հաճախել, և դա ազդում է կրթության որակի վրա: Հիմա մենք մեծ աշխատանք ենք տանում այդ ուղղությամբ: Կարծում եմ՝ փետրվարին կներկայացնենք գոնե մեկ նոր դասագիրք, որը տեխնիկական վերջին զարգացումների շնորհիվ շատ ավելի հետաքրքիր կլինի աշակերտների համար: Չեմ ուզում անակնկալը բացել, բայց կարծում եմ դասագրքի այս ձևը ճնշող մեծամասնությանը դուր կգա և հետաքրքրություն կառաջացնի աշակերտների շրջանում: Քանակի առումով եկող տարի խնդիր չենք ունենա, իսկ որակի առումով խնդիրները կվերանան առաջիկա տարիներին: Նշեմ նաև, որ ցանկացած երկրում հանրակրթության ոլորտի բարեփոխումներն անմիջապես արդյունք չեն տալիս և ժամանակ են պահանջում, իսկ դրա համար հիմա լավ հիմքեր են դրվում: Մի բան էլ եմ ուզում ասել. ներկայացված բոլոր խնդիրները ես բարձրաձայնել եմ, ու ինձ համար հաճելի է, որ դուք գիտակցում եք այդ խնդիրները: Ինձ համար կարևոր է, որ մեր բարեփոխումները հոգեհարազատ են մեր աշակերտներին: Ըստ էության` անում ենք այն, ինչ բարձրաձայնում եք դուք, իհարկե, քննարկումների արդյունքում: Օգտվելով առիթից նշեմ, որ մենք ունենք ուսուցիչների և տնօրենների խորհուրդներ, որոնցից կարծիք ենք հարցնում, բայց ֆունկցիոնալ առումով աշակերտների խորհուրդներ չունենք, որից կարծիք հարցնենք: Ասօրվանից կմտածենք այդ մասին և ձեզ էլ կընդգրկենք այդ խորհրդում»:
Երևանի թիվ 12 դպրոցի աշակերտ Անգելինա Արությանի կարծիքով` աշակերտների ձայնը լսելի դարձնելու խնդիր կա: Ուստի ցանկանում է, որպեսզի աշակետներին հնարավորություն տրվի հենց ԿԳ նախարարի մոտ հնչեցնել իրենց անհանգստացնող հարցերը: Նախարարի պաշտոնակատար Արայիկ Հարությունյանը պատասխանել է. «Շատ կարևոր է՝ միշտ լսել նաև աշակերտների ձայնը: Դրա համար գուցե ստեղծենք պատանի խորհրդատուների խորհուրդ, ճշգրտենք մեխանիզմները: Սակայն նշեմ, որ հաճախ եմ լինում իմ հարազատ դպրոցում, այնպես որ, կարող եք Ձեզ հուզող հարցերը բարձրացնել նաև այնտեղ»,-նշել է Արայիկ Հարությունյանը:
Երևանի թիվ 190 ավագ դպրոցի աշակերտ Մերի Հովհաննիսյանն առաջարկել է ավագ դպրոցներում ընդունելությունը կատարել քննություններով, որին ի պատասխան՝ ԿԳ նախարարի պաշտոնակատարը նշել է. «Օրենքով հանրակրթությունում ընդունելությունն անցկացվում է առանց քննությունների, մենք պետք է ապահովենք 12-ամյա կրթության հասանելիություն բոլոր աշակերտների համար: Ցանկանում եմ այս դրույթը շեշտադրել, քանի որ մեր հիմնական սկզբունքն է՝ որակյալ կրթություն բոլորի համար, որը մեծ խնդիր է նույնիսկ զարգացած երկրներում: Այլ հարց է, որ ավագ դպրոցում պետք է հիմնական շեշտը դնենք կրթության որակի վրա և նոր բովանդակություն հաղորդենք»: Երևանի թիվ 21 դպրոցի աշակերտ Ստեփան Դաշյանն առաջարկել է կատարել փոփոխություն, որպեսզի որոշ առարկաների ցածր գնահատականները չխանգարեն բուհ ընդունվել: Այդ կապակցությամբ Արայիկ Հարությունյանն ընդգծել է. «Ներկա պահին այդ հարցի շուրջ ընթանում են քննարկումներ. առաջարկվում է սահմանել գիտելիքի որոշակի մակարդակներ, ինչ թույլ կտա ավարտել դպրոցը և դուրս չմնալ հետագա կրթությունը շարունակելու գործընթացից: Սակայն նշեմ, որ դեռևս որոշում չկա»:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ