ՀՀ մարզերի և Երևանի 10 հանրակրթական դպրոցներում բացվելու են մասնագիտական կողմնորոշման ակումբներ` սովորողներին ապագա մասնագիտության ընտրության հարցում ուղղորդելու նպատակով: Նախաձեռնությունն կիրագործվի ՀՀ կրթության և գիտության, ինչպես նաև աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության համագործակցությամբ` «Սեյվ դը չիլդրեն ինթերնեյշնլ» կազմակերպության հայաստանյան ներկյացուցչության կողմից ԵՄ ֆինանսովորմամբ իրականացվող «ԵՄ-ն հանուն երիտասարդության` հմտություններ ապագայի համար» տարածաշրջանային ծրագրի շրջանակներում:
Նախագծի մեկնարկին ընդառաջ Աղվերանում տեղի է ունեցել «Մասնագիտական կողմնորոշման ակումբների ներդրում և գնահատում ընդգրկված հանրակրթական ուսումնական հաստատությունենրում» խորագրով աշխատաժողովը: Մասնակիցներին ուղղված ողջույնի խոսքում` ՀՀ ԿԳ նախարարության հանրակրթության վարչության պետ Աշոտ Արշակյանը նշել է, որ մասնագիտական կողմնորոշման աջակցությունը կրթության և դաստիարակության կարևոր բաղադրիչ է և աշխարհի շատ երկրների դպրոցներում նման կենտրոններ գործում են. «Առանց մասնագիտական կողմնորոշման կենտրոնների` կրթության հետագա արդյունավետ պլանավորումն ու կարիերայի կառուցումը գրեթե անհնար է: Այսօր աշխարհում շատ արագ փոխվում են մասնագիտությունները. Կա վերլուծություն, որ կարճ ժամանակ անց այսօր դեռևա գոյություն ունեցող շատ մասնագիտություններ ապագայում այլևս չեն լինի, դրանք պարզապես կվերանան: Այս մարտահրավերների առկայության պայմաններում ավելի ու ավելի է կարևորվում պատանիների մասնագիտական ճիշտ կողմնորոշումը: Կրթության շարունակականության պլանավորումն ու մասնագիտական նախնական կողմնորոշումը պետք է սկսել միջին դպրոցից, որովհետև բազային հիմնական գիտելիքներն աշակերտը ձեռք է բերում միջին դասարաններում, և այդ ժամանակ են ձևավորվում երեխայի նախասիրությունները: Հենց այս նկատառումներից ելնելով փորձնական ծրագրում ավագ դպրոցներ չեն ընդգրկվել, որովհետև ավագ դպրոցում աշակերտն արդեն պետք է կողմնորոշված լինի և ստանա նախամասնագիտական հոսքային ուսուցում: Մենք ուսումնասիրել ենք ավագ դպրոցներում աշակերտների հոսքային դասարանների փոփոխությունը, որը ցույց է տալիս, որ երեխաները մեծ մասամբ փոխում են նախապես ընտրած հոսքը `բնագիտականից հումանիտար, կամ հակառակը: Սա նշանակում է, որ երեխաները մինչև վերջ չեն կարողանում կողմնորոշվել մասնագիտության հարցում: Նրանք երբեմն շատ հաճախ մասնագիտություն են ընտրում ծնողների կամ շրջապատի ազդեցությամբ, իսկ կարճ ժամանակ անց հիասթափություն են ապրում»,- նշել է Աշոտ Արշակյանը: Նրա խոսքով ԿԳ նախարարությունը Մասնագիտական կողմնորոշման և կարողությունների զարգացման կենտրոնի հետ տարիներ շարունակ համագործակցել է` իրականացնելով տարբեր հետազոտություններ և մոդուլների մշակման աշխատանքներ:
Մասնագիտական կողմնորոշման և կարողությունների զարգացման կենտրոնի տնօրեն Հայկուհի Գևորգյանն իր զեկույցում ներկայացրել է աշխատաշուկայում գործազրկության և մասնագիտությունների կապի ընդհանուր պատկերը և այս համատեքստում ճիշտ կողմնորոշման կարևորությունը: Նա իր խոսքում նշել է, որ դպրոցներին առաջարկվող լավագույն մոդելը մասնագիտական կողոմնորոշման ակումբների ստեղծումն է. «Մեթոդական տեսանկյունից մասնագիտության կոմնորոշման հիմքում դրված է անձի բացահայտումը և ինքնագնահատումը, որը կարող է իրականացվել ինտերակտիվ նոր մեթոդներով` աշակերտի ակտիվ ներգրավման ճանապարհով: Երկրորդ գործոնն աշխատանքի և պատասխանատվության նկատմամբ վերաբերմունքի ձևավորումն է և երրորդը` կարիերայի և ձեռներեցության հմտությունների զարգացումն է»,- նշել է Հայկուհի Գևորգյանը:
Նշենք, որ աշխատաժողովի ավարտից հետո ծրագրում ընդգրկված դպրոցների մասնագետները եռօրյա վերապատրաստում են անցնելու, դպրոցներում «Սեյվ դը չիլդրեն ինթերնեյշնլ» կազմակերպության աջակցությամբ ձևավորվելու են մասնագիտական կողմնորոշման ակումբներ: Դպրոցներում մասնագիտական կողմնորաշման թեմայի շրջանակում աշակերտներին կմատուցվեն ընդհանուր գիտելիքներ աշխարհում գոյություն ունեցող վերացող և նոր ստեղծվող մասնագիտությունների մասին:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ