ՀՀ կրթության և գիտության նախարարին կից հասարակական խորհուրդը գումարել է իր հերթական նիստը, որը վարել է նախարարի տեղակալ Լուսինե Առաքելյանը: Օրակարգի հարցը՝ «Նախադպրոցական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ նախագիծը, ներկայացրել է ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության հանրակրթության վարչության նախադպրոցական և միջնակարգ կրթության քաղաքականության մշակման և վերլուծության բաժնի պետ Սյուզաննա Մակյանը: Նրա խոսքով՝ «Նախադպրոցական կրթության մասին» օրենքը գործում է 2008 թվականից, սակայն իրավական ակտում առկա են բազմաթիվ խնդիրներ, որոնք խոչընդոտներ են առաջացնում՝ երեխաների կրթության կազմակերպման տեսանկյունից: «Հանրակրթության որակի ապահովման տեսանկյունից կարևորվում է երեխաների վաղ ընդգրկումը կրթական ծրագրերում: Երեխայի բնականոն զարգացումը և որակյալ նախադպրոցական կրթությունը մեծապես պայմանավորում են մարդու հետագա հաջողություններն ու անհաջողությունները կրթական բոլոր մակարդակներում, նպաստում նրա կարողությունների զարգացմանը` միջավայրում հարմարվելու և սոցիալականացման հարցերում: Բազմաթիվ ուսումնասիրությունները փաստում են նաև, որ ներդրումները մանկան վաղ զարգացման և նախադպրոցական կրթության ոլորտներում ունենում են տնտեսական մեծ նշանակություն և երկարաժամկետ հիմնարար ազդեցություն հասարակության և տնտեսության զարգացման վրա»,-նշել է Սյուզաննա Մակյանը՝ ընդգծելով, որ նախադպրոցական կրթության և ծառայությունների շարունակական մատչելիության ապահովման համար օրենքով ամրագրված չեն պետական և համայնքային բյուջեներից հաստատությունների ֆինանսավորման, երեխաների կրթության կազմակերպման, կյանքի և առողջության պայմանների բարելավման, խնամքի և սննդի կազմակերպման համար իրավահարաբերությունները կանոնակարգող նորմատիվային իրավական ակտեր։ Նրա խոսքով՝ քանի որ մանկապարտեզները համայնքային ենթակայության են, և պետբյուջեից ներդրում չի արվում, այն մեծ խնդիրներ է առաջացնում շատ համայնքներում: «Թեև ՀՀ կառավարությունը՝ որպես ռազմավարական նպատակ, որդեգրել և իրականացնում է ավագ նախադպրոցական տարիքի երեխաների համընդհանուր կրթության ապահովման քաղաքականությունը, այնուամենայնիվ, հանրապետության 201 համայնքում առհասարակ չկան նախադպրոցական կրթական ծառայություններ: Բացի այդ, նախադպրոցական ծառայությունների մատչելիությունը խիստ անհավասար է ՀՀ տարբեր տարածաշրջաններում: Օրինակ, սննդի կազմակերպումը յուրաքանչյուր երեխայի համար տատանվում է 50-500 դրամի սահմաններում, որը բերում է լրջագույն անհավասար պայմանների»,-նշել է Սյուզաննա Մակյանը՝ ընդգծելով, որ համընդհանուր ներառման գաղափարը պետք է սկսի իրագործվել նախադպրոցական տարիքից, քանի որ, ըստ բանախոսի, ինչքան վաղ բացահայտվի երեխայի կարիքը, այնքան ավելի արագ կլուծվեն խնդիրները: Դրա համար, սակայն, անհրաժեշտ են համապատասխան ֆիզիկական միջավայր, մանկավարժների պատրաստում, հասարակության հետ աշխատանք: «Օրենքի նախագծով առաջարկում ենք նախ լիազորությունների հստակեցում, ապա մեկ միասնական ֆինանսավորման մեխանիզմի ստեղծում, որը դժվարագույն կետերից մեկն է լինելու»,-նշել է Սյուզաննա Մակյանը՝ տեղեկացնելով, որ օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ նախագիծը լրամշակվել է «Հույսի կամուրջ», «Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան», «Դիսըբիլիթի ինֆո» կազմակերպությունների և ՅՈՒՆԻՍԵՖԻ-ի հետ համագործակցությամբ:
Զեկույցից հետո հասարակական խորհրդի անդամները մի շարք հարցեր են ուղղել հիմնական բանախոսին, որոնք հիմնականում վերաբերել են օրենքի դրույթների իրավական երաշխիքների ապահովման, ծառայությունների ստանդարտացման և երեխաների համար հավասար մրցակցային պայմանների ապահովման, ազգային փոքրամասնությունների և խոցելի խմբերի կրթության իրավունքի ապահովման, գյուղական համայնքների մանկապարտեզների, մանկավարժների վարձատրության և այլ խնդիրների:
ԿԳ նախարարի տեղակալ Լուսինե Առաքելյանն անդրադարձել է նախադպրոցական կրթության այլընտրանքային, ծախսարդյունավետ մոդելներին՝ ընդգծելով, որ «Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքում համապատասխան փոփոխություններ կատարելուց, այն է՝ համապատասխան լիազորությունների սահմանումից հետո, գյուղական վայրերում որոշակի կերպով կլուծվի նախադպրոցական կրթության մատչելիության հարցը: Լուսինե Առաքելյանը նաև նշել է, որ նախարարին կից հասարակական խորհրդի նիստում հնչեցված առաջարկները՝ և՛ ձևաչափի, և՛ բովանդակության, և՛ թե իրավական տեսանկյունից, կքննարկվեն և տեղ կգտնեն լրամշակված տարբերակում: Նախարարի տեղակալը նաև տեղեկացրել է, որ օրենքի նախագիծն անցնելու է հանրային քննարկումների շարք, հետևաբար նախարարությունը բաց է ցանկացած առաջարկի համար:
Նիստի ավարտին հասարակական խորհուրդը կայացրել է որոշում՝ «Նախադպրոցական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ նախագծին հավանություն տալու մասին:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ