ՀՀ կրթության և գիտության նախարարությունում տեղի է ունեցել Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային խորհրդի /ՄԿՈՒԶԱԽ/ նիստը, որը վարել է խորհրդի նախագահ, ԿԳ նախարար Արայիկ Հարությունյանը: Խորհրդի կազմում ընդգրկված են ԿԳ նախարարի տեղակալ Գրիշա Թամրազյանը, սոցիալական գործընկերության կառույցները` գործատուներին ներկայացնող կազմակերպությունների, արհեստակցական միությունների, ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի, տնտեսական զարգացման և ներդրումների, տարածքային կառավարման, ֆինանսների նախարարությունների ներկայացուցիչներ: Մինչ օրակարգի հիմնական հարցերին անցնելը` ԿԳՆ նախնական /արհեստագործական/ և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Ա. Աղբալյանը ներկայացրել է ՄԿՈՒԶԱԽ-ի նոր կազմը, որը հաստատվել է ՀՀ վարչապետի կողմից` պայմանավորված խորհրդի նախկին անդամների պաշտոնների փոփոխությամբ: Նիստին հրավիրված էին նաև Եվրպական կրթական հիմնադրամի ներկայացուցիչներ Դիդյե Ժիլբերը և Մարի Դողլեն, ՀՀ-ում ԵՄ պատվիրակության ներկայացուցիչ Դավիթ Ավագյանը:
Խորհուրդը քննարկել և հավանություն է տվել օրակարգում ընդգրկված 13 հարցերից 9-ին: Մնացած հարցերը ԿԳ նախարար Արայիկ Հարությունյանի առաջարկությամբ որոշվել է քննարկել հաջորդ նիստում, որը տեղի կունենա առաջիկայում:
Խորհուրդը քննարկել է ՄԿՈՒԶԱԽ-ի կանոնադրության փոփոխության հարցը, որն առաջարկել է Գործատուների հանրապետական միությունը: Գործատուների հանրապետական միության նախագահ Գագիկ Մակարյանն առաջարկներ է ներկայացրել խորհրդի անդամներին համարժեք փոխարինողներ ունենալու, խորհրդի աշխատանքների թափանցիկությունը բարձրացնելու, կառավարման ձևաչափը փոխելու վերաբերյալ՝ համոզմունք հայտնելով, որ կանոնադրական նշված փոփոխությունները կբարձրացնեն խորհրդի աշխատանքի արդյունավետությունը: Ընդգծելով, որ ԿԳ նախարարությունը շահագրգիռ է խորհրդի աշխատանքի արդյունավետությունը բարձրացնելու հարցում, նախարար Արայիկ Հարությունյանը Գագիկ Մակարյանին առաջարկել է բոլոր առաջարկները ներկայացնել գրավոր` կանոնադրության նոր տարբերակը առաջիկա նիստում քննարկելու համար:
Մասնագիտական կրթության և ուսուցման ազգային կենտրոնի տնօրեն /ՄԿՈՒԶԱԿ/ Տաթևիկ Գասպարյանը ներկայացրել է 2018 թվականի կատարած աշխատանքների հաշվետվությունը: Նշվել է, որ անցյալ տարի մշակվել, լրամշակվել և հաստատվել է 24 մասնագիտության չափորոշիչ, որոնք կներդրվեն քոլեջներում և ուսումնարաններում: Կատարվել է ավելի քան 470 մասնագետի վերապատրաստում, այդ թվում նաև 2017 թվականից ներդրված «Ձեռնարկատիրություն» մոդուլը դասավանդողների համար: Բացի այդ, կազմակերպվել է «Հայասատանի հմտություններ» ազգային մրցույթը, որի հաղթողները մասնակցելու են այս տարի ՌԴ Կազան քաղաքում կայանալիք «Աշխարհի հմտություններ» միջազգային մրցույթին: Հայաստանի թիմը ներկայանալու է 3 մասնագիտությամբ:
Խորհուրդը հավանություն է տվել 2019 թվականին մշակման և վերանայման ենթակա երկու տասնյակ չափորոշիչների ցանկին, որում ներառված է նաև ՀՀ տնտեսական գերակայություններից բխող նոր մասնագիտություն` արևային և այլընտրանքային էլեկտրակայանների և սարքերի նորոգման և սպասարկման ոլորտի:
ԿԳՆ նախնական /արհեստագործական/ և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Ա. Աղբալյանը ներկայացրել է ՄԿՈՒ ոլորտում դոնոր կազմակերպությունների հետ ԿԳՆ համագործակցության արդյունքները` նշելով, որ ԵՄ բյուջետային աջակցության ծրագրի շրջանակում ներդրումային խոշոր նախագծեր են նախատեսվում 8 գյուղատնտեսական քոլեջներում, Գերմանական միջազգային համագործակցության ընկերության (GIZ) աջակցությամբ մի շարք քոլեջներում փորձարկվում է աշխատանքի վրա հիմնված դուալ կրթության համակարգը: Բարերար Անուշավան Աբրահամյանի անվան հիմնադրամը շարունակական աջակցություն է ցուցաբերել իր ցանցում ընդգրկված մեկ տասնյակ քոլեջների և ուսումնարանների, իսկ առաջիկայում հիմնադրամի ֆինանսավորմամբ Արցախի Բերձորում կբացվի նոր արհեստագործական ուսումնարան: Նշվել է նաև, որ ֆրանսիահայ բարերար Եզնիկ Մոզյանի միջոցներով Շուշիում բացված «Եզնիկ Մոզյան» արհեստագործական ուսումնարանում սովողող Հայաստանի Հանրապետության 20 ուսանողների թիվն այս տարի կավելանա ևս 10-ով: Ընդգծվել է, որ տվյալ ուսումնարանը տեխնիկապես լիարժեք հագեցած է և ապահովում է որակյալ մասնագիտական հմտությունների ձևավորման համար ժամանակակից պայմաններ:
Ամփոփելով խորհրդակցությունը` ԿԳ նախարար Արայիկ Հարությունյանը նշել է, որ արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտը պետության համար կարևոր նշանակություն ունի. առաջնային են, մասնավորապես, գործատուների հետ համագործակցությունը և աշխատաշուկայի նպատակային վերլուծությունը, որը պետք է հաշվի առնվի նաև պետական պատվերի ձևավորման և ընդունելության տեղերի բաշխման գործընթացում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ