2019թ. ապրիլի 7-ին Գեղարքունիքի մարզի Լճաշեն գյուղի Ա.Տեր-Գրիգորյանի անվան միջնակարգ դպրոցում տեղի ունեցավ գրական-երաժշտական ցերեկույթ « Գործն է անմահ…» խորագրով՝ նվիրված Ամենայն հայոց բանաստեղծ Հովհ.Թումանյանի և Հայ երգի արքա Կոմիտասի հոբելյանական 150-ամյակին:
Հայոց մեծերի շունչն ու հոգին էր թևածում դպրոցում: Ամեն ինչ թումանյանական էր՝ պարզ, հյուրասեր և մարդամոտ՝ Կոմիտասի երգերի ախորժալուր հնչյուններով ողողված: Թումանյանական հայրենասիրություն, թումանյանական մարդասիրություն և լավատեսություն` ազգային մաքրամաքուր երգերի ներքո:
Հնչում են երգեր Թումանյանի բառերով, բանաստեղծություններ, քառյակներ, հատվածներ պոեմներից:
Հանդիսավար Անահիտ Տեր-Գրիգորյանը ըստ դասարանների ներկայացնում է կատարումները: Բեմականացվում են «Գիքորը», «Նեսոյի քարաբաղնիսը» պատմվածքները, «Բարեկենդանը» և «Անբան Հուռին» հեքիաթները, Լճաշենի բարբառով 5-րդԱ դասարանի աշակերտ Սպարտակ Պետրոսյանն առանձնակի սիրով ներկայացնում է «Ոսկու կարասը» հեքիաթը, տիկնիկային թատրոնը /ղեկավար՝ Հ.Առաքելյան/ բեմականացնում է «Անխելք մարդը» հեքիաթը:
Դպրոցի «Մանկունք» երգչախումբը /ղեկավար՝ Ք.Քոչարյան/ կատարեց Կոմիտասի «Սոնա յար», «Երկինքն ամպելա» երգերը, իսկ «Փոքրիկ երգիչներ» երգչախումբը /ղեկավար՝ Մ.Վարդանյան/ կատարեց հատված «Անուշ» օպերայից «Ամպի տակից …»:
Դպրոցի տնօրեն Ա.Մուրադյանն իր խոսքում ներկայացնում է Թումանյան մարդու, գրողի և հասարակական գործչի կերպարը:
Թումանյանը ժողովրդական հանճարի փայլատակումն է: Ծնվելով հողից, ունենալով լեռնեցու մեծ սիրտ ու պայծառ երևակայություն՝ նա իր ստեղծագործության մեջ խտացրեց ժողովրդի ազգային նկարագիրը, նրա ճակատագիրը և պատմական գոյատևման վիթխարի ուժը:
Դպրոցի 1-12-րդ դասարանի աշակերտները, Հովհ.Թումանյանի ծննդյան 150ամյակին նվիրված ասմունքի հանրապետական մանկապատանեկան 12-րդ մրցույթ-փառատոնի տարածքային փուլի հաղթող, «Հայ գրականություն» և ՀԵՊ առարկաների օլիմպիադաների հանրապետական փուլի Iկարգի դիպլոմի մրցանակակիր Նարե Խանդանյանը սահուն ներկայացրին անմահ լոռեցու և երգի մեծ արքայի կյանքը, ստեղծագործական ուղին ու գողտրիկ գործերը:
- Եվ Թումանյանն է մեր բանաստեղծներից ավելի հայոցը, ամենից ավելի բնաշխարհիկը,- հնչում է Պ.Սևակի բնորոշումը:
Մեծերի կյանքը նրանց գրքերում է, նրանց պատգամներում, նրանց գործերում: Նրանք սերունդներին դաստիարակում են իրենց լուռ, բայց և միաժամանակ, խոսուն ներկայությամբ:
Դպրոցի մանկավարժական խորհրդի որոշումներով դասասենյակներ անվանակոչվեցին հայ ժողովրդի երկու լավագույն զավակների անուններով: 6-րդԱ դասարանը հետայսու կոչվելու է Անմահ լոռեցու, իսկ 7-րդԲ դասարանը՝ Մեծ երգահանի անունով:
Օրվա առիթով բարեմաղթանքի խոսքեր հղեցին Լճաշեն համայնքի ղեկավար Կ.Մարգարյանը, Գեղարքունիքի մարզպետարանի աշխատակազմի կրթության, մշակույթի և սպորտի վարչության պետ Կ.Զազյանը, գրողների միության Գեղարքունիքի մարզի բաժանմունքի նախագահ, ,,Հայաստան,, թերթի գլխավոր խմբագիր Տ.Նիկողոսյանը, Մահապարտների գնդի նվիրյալ, Արցախյան ազատամարտի մասնակից Ս.Մաթևոսյանը և դպրոցի «Հայոց պատմություն» առարկայի ուսուցչուհի Լ.Հովհաննիսյանը:
Գրական- երաժշտական ցերեկույթը կազմակերպել էին հայոց լեզվի, գրականության, գրաբարի առարկայական, տարրական կրթության մեթոդական միավորման անդամները, դաստիարակչական աշխատանքների կազմակերպիչ Ծ.Կարապետյանը, «Կերպարվեստ» առարկայի ուսուցչուհի Ա.Գյուրջյանը:
Բոլորը հեռացան թումանյանական մարդասիրությամբ ու կոմիտասյան լավատեսությամբ՝ ազգային մաքրամաքուր երգերի ներքո:
Ս.Սիմոնյան
«Հայոց լեզու և գրականության» առարկայի ուսուցչուհի
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ