2019թ. ապրիլի 7-ին Գեղարքունիքի մարզի Լճաշեն գյուղի Ա.Տեր-Գրիգորյանի անվան միջնակարգ դպրոցում տեղի ունեցավ գրական-երաժշտական ցերեկույթ « Գործն է անմահ…» խորագրով՝ նվիրված Ամենայն հայոց բանաստեղծ Հովհ.Թումանյանի և Հայ երգի արքա Կոմիտասի հոբելյանական 150-ամյակին:
Հայոց մեծերի շունչն ու հոգին էր թևածում դպրոցում: Ամեն ինչ թումանյանական էր՝ պարզ, հյուրասեր և մարդամոտ՝ Կոմիտասի երգերի ախորժալուր հնչյուններով ողողված: Թումանյանական հայրենասիրություն, թումանյանական մարդասիրություն և լավատեսություն` ազգային մաքրամաքուր երգերի ներքո:
Հնչում են երգեր Թումանյանի բառերով, բանաստեղծություններ, քառյակներ, հատվածներ պոեմներից:
Հանդիսավար Անահիտ Տեր-Գրիգորյանը ըստ դասարանների ներկայացնում է կատարումները: Բեմականացվում են «Գիքորը», «Նեսոյի քարաբաղնիսը» պատմվածքները, «Բարեկենդանը» և «Անբան Հուռին» հեքիաթները, Լճաշենի բարբառով 5-րդԱ դասարանի աշակերտ Սպարտակ Պետրոսյանն առանձնակի սիրով ներկայացնում է «Ոսկու կարասը» հեքիաթը, տիկնիկային թատրոնը /ղեկավար՝ Հ.Առաքելյան/ բեմականացնում է «Անխելք մարդը» հեքիաթը:
Դպրոցի «Մանկունք» երգչախումբը /ղեկավար՝ Ք.Քոչարյան/ կատարեց Կոմիտասի «Սոնա յար», «Երկինքն ամպելա» երգերը, իսկ «Փոքրիկ երգիչներ» երգչախումբը /ղեկավար՝ Մ.Վարդանյան/ կատարեց հատված «Անուշ» օպերայից «Ամպի տակից …»:
Դպրոցի տնօրեն Ա.Մուրադյանն իր խոսքում ներկայացնում է Թումանյան մարդու, գրողի և հասարակական գործչի կերպարը:
Թումանյանը ժողովրդական հանճարի փայլատակումն է: Ծնվելով հողից, ունենալով լեռնեցու մեծ սիրտ ու պայծառ երևակայություն՝ նա իր ստեղծագործության մեջ խտացրեց ժողովրդի ազգային նկարագիրը, նրա ճակատագիրը և պատմական գոյատևման վիթխարի ուժը:
Դպրոցի 1-12-րդ դասարանի աշակերտները, Հովհ.Թումանյանի ծննդյան 150ամյակին նվիրված ասմունքի հանրապետական մանկապատանեկան 12-րդ մրցույթ-փառատոնի տարածքային փուլի հաղթող, «Հայ գրականություն» և ՀԵՊ առարկաների օլիմպիադաների հանրապետական փուլի Iկարգի դիպլոմի մրցանակակիր Նարե Խանդանյանը սահուն ներկայացրին անմահ լոռեցու և երգի մեծ արքայի կյանքը, ստեղծագործական ուղին ու գողտրիկ գործերը:
- Եվ Թումանյանն է մեր բանաստեղծներից ավելի հայոցը, ամենից ավելի բնաշխարհիկը,- հնչում է Պ.Սևակի բնորոշումը:
Մեծերի կյանքը նրանց գրքերում է, նրանց պատգամներում, նրանց գործերում: Նրանք սերունդներին դաստիարակում են իրենց լուռ, բայց և միաժամանակ, խոսուն ներկայությամբ:
Դպրոցի մանկավարժական խորհրդի որոշումներով դասասենյակներ անվանակոչվեցին հայ ժողովրդի երկու լավագույն զավակների անուններով: 6-րդԱ դասարանը հետայսու կոչվելու է Անմահ լոռեցու, իսկ 7-րդԲ դասարանը՝ Մեծ երգահանի անունով:
Օրվա առիթով բարեմաղթանքի խոսքեր հղեցին Լճաշեն համայնքի ղեկավար Կ.Մարգարյանը, Գեղարքունիքի մարզպետարանի աշխատակազմի կրթության, մշակույթի և սպորտի վարչության պետ Կ.Զազյանը, գրողների միության Գեղարքունիքի մարզի բաժանմունքի նախագահ, ,,Հայաստան,, թերթի գլխավոր խմբագիր Տ.Նիկողոսյանը, Մահապարտների գնդի նվիրյալ, Արցախյան ազատամարտի մասնակից Ս.Մաթևոսյանը և դպրոցի «Հայոց պատմություն» առարկայի ուսուցչուհի Լ.Հովհաննիսյանը:
Գրական- երաժշտական ցերեկույթը կազմակերպել էին հայոց լեզվի, գրականության, գրաբարի առարկայական, տարրական կրթության մեթոդական միավորման անդամները, դաստիարակչական աշխատանքների կազմակերպիչ Ծ.Կարապետյանը, «Կերպարվեստ» առարկայի ուսուցչուհի Ա.Գյուրջյանը:
Բոլորը հեռացան թումանյանական մարդասիրությամբ ու կոմիտասյան լավատեսությամբ՝ ազգային մաքրամաքուր երգերի ներքո:
Ս.Սիմոնյան
«Հայոց լեզու և գրականության» առարկայի ուսուցչուհի
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ