ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության «Ընտանիք» մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնի մանկավարժներն ու սաները Հովհաննես Թումանյանի հոբելյանական 150-ամյակին նվիրված «Կախարդական գրչի վարպետը» խորագրով միջոցառումների շրջանակում մայիսի 18-ից 20-ը այցելեցին Վրաստանի Հանրապետության մայրաքաղաք Թբիլիսի, ուր ապրել ու ստեղծագործել է Ամենայն հայոց բանաստեղծը:
Այցի նպատակն էր ծանոթացնել Թբիլիսիում ծավալած հայ մեծանուն գրող Հ.Թումանյանի և ժամանակի մտավորականների գործունեությանը, արժևորել նրա անմահ ստեղծագործությունները, գյումրեցի, թբիլիսահայ, վրացի և Վրաստանում ապրող այլ ազգությունների երիտասարդների միջև ստեղծել մշակութային երկխոսություն, հաստատել սերտ հարաբերություններ և իրականացնել փորձի փոխանակում հայրենիքից դուրս գտնվող հայկական կրթամշակութային հաստատությունների հետ, սաներին հաղորդակից դարձնել Թբիլիսիում գտնվող հայկական հոգևոր և մշակութային արժեքներին:
Ծրագրի շրջանակում «Ընտանիք» կենտրոնի մանկավարժների ու սաների առաջին կանգառը Վիրահայոց թեմի «Հայարտուն» կրթամշակութային և երիտասարդական կենտրոնն էր, որտեղ գյումրեցիներին դիմավորեցին և ընդունեցին առանձնակի ջերմությամբ ու սպասումով:
«Այսօր հիրավի ուրախալի օր է մեզ համար, որովհետև նոր կամուրջներ են ստեղծվում Թբիլիսիի և Գյումրիի կրթամշակութային կենտրոնների միջև՝ հիմք հանդիսանալով նոր բարեկամական հարաբերությունների հաստատմանը, որը կլինի կայուն, հարատև և բեղուն…»,-իր ելույթում նշեց «Հայարտուն» կենտրոնի տնօրեն Եվգենյա Մարկոսյանը: Ներկաներին ողջունեց նաև Տեր Տաթև քահանա Մարուքյանը, ով փոխանցեց Վիրահայոց թեմի առաջնորդ Գերաշնորհ Տեր Վազգեն եպիսկոպոս Միրզախանյանի օրհնությունը և բարեմաղթանքը:
Հանդիսատեսով լեփ-լեցուն դահլիճում գյումրեցի և թբիլիսահայ դեռահասները հանդես եկան համատեղ պատրաստած համերգային ծրագրով. ներկայացվեց հայ գրականության և երաժշտության երկու հսկա վեմեր՝ Հովհաննես Թումանյանի և Կոմիտասի ստեղծագործությունները, հայկական երգն ու պարը, դհոլի, դուդուկի հոգեզմայլ հնչյունները, վոկալ-գործիքային համույթի ելույթները, որոնք մեծ հիացմունք և հիշարժան պահեր պարգևեցին ներկաներին:
Գեղարվեստական ելույթներից զատ ներկաները դիտեցին նաև «Ընտանիք» կենտրոնի կիրառական արվեստի խմբակների սաների ստեղծագործական աշխատանքների ցուցադրությունը և մասնակից դարձան թումանյանական մոտիվներով վարպետաց դասերին: Թբիլիսահայ դեռահասների համար հետաքրքրիր էր մասնակցել բատիկայի, գեղանկարչության և խեցեգործության միջոցով Թումանյանի կերտած կերպարների ստեղծմանը:
Միջոցառումների շարքը շարունակվեց Թբիլիսիի «Կովկասի տուն» մշակութային կենտրոնում, որտեղ փորձի փոխանակում իրականացվեց վրացի և Վրաստանում ապրող այլազգի երիտասարդների հետ:
Եռօրյա այցի շրջանակում «Ընտանիք» կենտրոնի մանկավարժներն ու սաները հյուրընկալվեցին նաև «Հովհաննես Թումանյանի տուն» գիտական, մշակութային կենտրոնում: Կենտրոնի տնօրեն Գիսանե Հովսեփյանը հետաքրքիր ու ուշագրավ փաստերի մեջբերումներով ամփոփեց Թումանյանի ստեղծագործական ժամանակաշրջանը, հայրենիքին մատուցած նրա ծառայությունը, ինչպես նաև հայ և վրաց ժողովուրդների բարեկամական հարաբերությունները: Ներկաները Թումանյանին գնահատեցին որպես հայ գեղարվեստական հանճարի ամենավառ անհատականություններից մեկը, ով մարդկության բարձրագույն իդեալների արտահայտիչ էր և մեծ հումանիստ: Թումանյանական ոգեղեն ստեղծագործությունները ևս մեկ անգամ կենդանություն առան կենտրոնի սաների կողմից, ովքեր ներկայացրին «Անուշ» պոեմից Անուշի ու Մոսիի զուգերգը, բանաստեղծություններ, հնչեցրին ծիրանափող դուդուկի կախարդիչ մեղեդին, որը յուրահատուկ ներդաշնակություն հաղորդեց միջոցառմանը:
«Ընտանիք» կենտրոնի փոխտնօրեն Սվետլանա Պետրոսյանը հյուրընկալող հաստատությունների տնօրեններին հայտնեց իր և կենտրոնի տնօրինության երախտագիտությունը, հանձնեց շնորհակալագրեր ու հուշանվերներ՝ համագործակցության և Վրաստանում հայապահպան գործունեություն իրականացնելու համար՝ փոխադարձաբար ևս ստանալով հուշանվերներ:
Այցի շրջանակում «Ընտանիք» կենտրոնի անձնակազմը մասնակից դարձավ նաև Թբիլիսիի Սուրբ Գևորգ եկեղեցում ամեն տարի անցկացվող ավանդական «Վարդատոն»-ին, որը նվիրված է աշուղական երգի ռահվիրա Սայաթ-Նովայի հիշատակին: Եկեղեցու բակում գյումրեցիները կարմիր վարդեր խոնարհեցին միջնադարյան վերջին բանաստեղծ Սայաթ-Նովայի շիրիմին՝ որպես հավերժականության մշտամնա նվիրում:
‹‹Ընտանիք›› կենտրոնի սաներն ու մանկավարժները «Հայարտուն» կենտրոնի աշխատակիցների ուղեկցությամբ ճանաչողական այցեր կատարեցին նաև Թբիլիսիի հայկական պատմամշակութային վայրեր. ծաղիկներ խոնարհեցին Խոջիվանքի պանթեոնում հանգչող հայ մեծերի շիրմաքարերին, մոմեր վառեցին Սուրբ Գևորգ և Հավլաբարի Սուրբ Էջմիածին եկեղեցիներում, ծանոթացան Թումանյանի հիմնած «Վերնատուն» գրական ակումբ-խմբավորման գտնվելու վայրին:
«Թումանյանը մեր ժողովրդի կյանքն ու հույզերը, ցավն ու պայքարը երգեց ինքնահատուկ, անմիջական զգացողություններով և բարձր արվեստով, նա բոլորիս համար դարձավ հարազատ, իսկապես ազգային-ամենայն բանաստեղծ: 150 տարի անց Թումանյանին ժառանգած սերունդը սրբորեն պահպանում և շարունակում է նրա հայապահպան գործը: Թումանյանը կա և ապրվում է մեզանով»,-իր խոսքում նշեց «Հայարտուն» կրթամշակութային և երիտասարդական կենտրոնի կիրակնօրյա դպրոցի հայոց պատմության ուսուցիչ Ռևիկ Կարապետյանը:
Ծրագրի մասնակիցները տպավորված էին, ոգեշնչված և լցված Թբիլիսիիում ապրած «թումանյանական օրերով»: ‹‹Ընտանիք›› կենտրոնի սաներն ու մանկավարժները հրաժեշտ տվեցին գործընկեր հաստատություններին, նոր ձեռք բերած բարեկամներին՝ համագործակցությունը շարունակելու երկուստեք ակնկալիքով և պատրաստակամությամբ:
Վերադառնալով ‹‹Ընտանիք›› կենտրոն՝ մասնակիցներն իրենց տպավորությունները, տեսածն ու լսածը, հանճարեղ Թումանյանի և հայ մեծամեծների մասին նոր բացահայտած փաստերն ու իրողությունները կիսեցին կենտրոնի սաների հետ:
…Հովհաննես Թումանյանը 20-րդ դար բերեց ապագայի հանդեպ հուսապարար ակնկալություն, արևով լեցուն սրտի զգացողություն: Նրա անունը սոսկ պատմությանը չի պատկանում: Նրա անունը և ներկայինն է, գալիքինը…
Ս.Պետրոսյան
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ