Գերմանիայի միջազգային համագործակցության ընկերությունը (GIZ)` «Մասնավոր հատվածի զարգացում և մասնագիտական կրթություն և ուսուցում Հարավային Կովկասում» ծրագրի շրջանակում շարունակում է աջակցել զբոսաշրջության, գինեգործության, ՏՏ/ճշգրիտ ճարտարագիտության ոլորտներին, ինչպես նաև դուալ մասնագիտական կրթություն և ուսուցում կրթական համակարգի փորձարկմանը Հայաստանում՝ հատկապես կարևորելով մարզային զարգացումը:
Նշված ոլորտներում իրականացված գործողությունների արդյունքները ներկայացվել են ՀՀ Տավուշի մարզում: Միջոցառումը մեկնարկել է Տավուշի պետական տարածաշրջանային քոլեջում, որտեղ ողջույնի խոսքով հանդես են եկել Տավուշի մարզպետ Հայկ Չոբանյանը, ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության նախնական/արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արտակ Աղբալյանը և GIZ-ի ներկայացուցիչները:
«Լինելով ամենաճկուն կրթական մակարդակը՝ ՄԿՈՒ-ն կարող է արագորեն արձագանքել ժամանակակից արտադրության փոփոխություններին: Այդ պատճառով դուալ համակարգի ներդրումը GIZ-ի աջակցությամբ կարող է համարվել կրթական բարեփոխումների հիմնական ուղղություններից մեկը»,-իր խոսքում նշել է Արտակ Աղբալյանը՝ ընդգծելով, որ ծրագիրը հնարավորություն է ստեղծում բարելավել գործնական ուսուցման բովանդակությունը մասնավոր հատվածի կարիքների հիման վրա՝ ապահովելով մասնագիտական կրթության որակի բարձրացում:
«Ցանկանում եմ հայտարարել GIZ-ի և Աշխատի՛ր Հայաստան-ի համագործակցության մեկնարկը, որի արդյունքում, մասնավորապես, կմշակվեն դուալ ծրագրեր՝ ուղղված աշխատաշուկա-կրթություն կապի ամրապնդմանը և երիտասարդության շրջանում զբաղվածության խթանմանը, ինչպես նաև կիրականացվեն դուալ կրթական համակարգի մասին հանրային իրազեկվածության բարձրացման արշավներ»,-իր հերթին նշել է ՀՀ փոխվարչապետ Տիգրան Ավինյանի խորհրդական Ավետիք Էլոյանը:
ՄՀԶ ՄԿՈՒ ծրագրի հայաստանյան թիմի ղեկավար Վիլհելմ Հուգոյի խոսքով՝ ծրագիրն աջակցում է Հայաստանում զբաղվածության ապահովման համար կարևոր գինեգործության, զբոսաշրջության և ճշգրիտ ճարտարագիտության/ՏՏ ոլորտներին, և համապատասխանաբար դուալ կրթական համակարգի տարրերը փորձարկվում են առաջին հերթին նշված ոլորտներում: Նա հույս է հայտնել, որ դուալ կրթական ծրագրերի ներդրումը կբխի տարածաշրջանի զարգացման ռազմավարությունից՝ նպաստելով երկրում կայուն և ներառական տնտեսական աճին:
Հյուրերը այնուհետև շրջայց են կատարել քոլեջում՝ ծանոթանալու Հայաստանում ծրագրի կողմից փորձարկվող դուալ ՄԿՈՒ մոտեցմանը: Դուալ ՄԿՈՒ համակարգը քոլեջում արդեն գործում է զբոսաշրջության և ճշգրիտ ճարտարագիտության (մեխատրոնիկա) ոլորտներում՝ համապատասխանաբար «Զբոսաշրջություն» և «Ավտոմոբիլային տրանսպորտի տեխնիկական սպասարկում և նորոգում» մասնագիտություններում:
Հաջորդիվ, մասնակիցները մեկնել են Աչաջուր համայնք՝ ծանոթանալու CARD հիմնադրամի Գինեգործական փորձացուցադրական արտադրամասին և համտեսի սրահին, որին GIZ-ը տրամադրել է տեխնիկական աջակցություն: Այցն ավարտվել է Ենոքավանում, որտեղ հյուրերը համտեսել են ծրագրի շահառու տնայնագործ գինեգործ Դավիթ Ավետիսյանի գինին: Նշենք, որ Տավուշում ծրագիրը, մասնավորապես, աջակցում է տնայնագործ գինեգործներին՝ գինու որակի բարելավման հարցում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ